• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

men... när man kokar grönsaker sådär länge så försvinner ju alla näringsämnen i dem... vad är då vitsen???

• jeng

jag mumsar på min stoooora chokladask jag. den är som 2 stk alladin, men helt platt haha, får knappt plats på bordet

• Lana

jag fick 3 av 7 på DNs test och jag ENDST chansade haha,sikke tur
    Nu har jag målat om Ellys spjälsäng.får se i morgon när det torkat om det blev bra.färgen på den (träfärg) passade inte med resten på hennes rum.men men skit samma ingen behöver säga att den är snygg bara den inte var i samma färg,men om vi ska köpa en ny säng till nästa barn blir det en vit från början.

VT;fy va jobbigt när det blir så..hoppas denna natten blir bättre.skönt att marcus är hemma iaf.

mareld; Okay tänkte du mena att du änna skulle ge upp

jucea; men du kände att det var Okay att sluta amma va?

LinaS;visst är det jobbigt? fy man vet inte vad man ska göra.hon vill inte äta ingenting,bara ger av ett mega skri och så får hon napper och sussar vidare...inget kul alls.hoppas det går över snart.

snart; vad hade du för facebook?
    åh va roligt hoppas du  blir nöjd med den.!

rimfolina; ja då sitter Elly själv *stolt*

pling; jag ÄLSKAR att sy,sen att det inte blir bra är en anna femma jag har sytt mössa,tossor och vantar till Elly som ble JÄTTE fina och en klänning av en av min jätte fina gamla tshirts men den blev inte bra alls...men jag är en så som varken nålar eller måttar,jag bara syr på känsla men du kan ju sy sängkläder,filtar,handdukar mm.det är ju lätt .

• KaOl

vt: nej - halloumi är mer som gummi i konsistensen och smakar lite lätt getaktigt.. och ändå är det helt helt underbart

lina: hihi var det lallerstedts sås? har oxå ätit den - jättegod men OJ så fet

• Lina S

KaOl - japps det var det, nu mår jag skit illa men ack så gott det var när jag åt den haha

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lina S

Skitilla menar jag, måste bara rätta mig själv för jag har sååå svårt för särskrivningar

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • MissHellen

Jucea: Ja, de beror ju mest på att jag sover så dåligt som vi ska flytta han till han sänge.. +att han snuttar ju hela nätterna oxå!

Japp, i morron börjar vårt nya liv oxå!
    Dock ska vi äta allt, men med motta! Grönsaker till allt, godis enbart på lördagar o ut o gå en gång varje dag (dock kommer de bli kooooort bitar)!

Nu sover Elton, R har precis nattat han! Dock ville han inte somna i sin säng utan han fick vagga han i famnen.. Hmm, men han ligger där nu iaf! Nää, nu låter barnvakten.. Han sov nog inte.. Typiskt!

• Vilda Tiger

Jucea
    Det försvinner inte så mkt om du har på lock och har väldigt lite vatten. Om du däremot tar bort locket så öser det ju ut näringsämnen. Och det är inte allt jag kokar länge, frukt har jag bara på spisen några min t.ex. Och potatis blir ju inte mjukare än mjuk, så där har jag bara till den är lagom. Men just morot behöver ju lite extra tid för att bli sådär mjuk och söt och god, tycker jag.

• KaOl

Måste bara varna alla för att sätta sina bebbar i saccosäck om ni inte är där - en i en annan tråd jag är med i har en kompis som hade satt sin bebbe så och den hade lyckats vända sig. de hittade den helt livlös. som tur är fick grannen igång den igen, och sedan kom ambulansen på 4 min, så den klarade sig, men FY så hemskt!!! Har för mig att det var ngn här som brukar använda en sådan???

• Vilda Tiger

KaOl
    Det är BV som har Gabriel i en sån. FY så hemskt! Usch, men GUD va skönt att den överlevde! Snacka om tacksamhet till grannen... *ryser och springer och ser så att Lyckeli andas där hon ligger i vaggan*

Svar på tråden Augustibebisar 2008