Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Mareld
    Precis, en fis i rymden!! Han är den vackraste för mig även om de har vänt rumpan bak och fram på honom och gjort honom till klumpfot.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

lilla
    Åh, stackare... Allt på samma gång, sicken osis...

Jucea
    Jag fick tvärtom en mindre blödning efter förlossning vid mens. Värken var likadan som innan men blödningen var två dagar kortare.

Lille
    Herregud... vilken skitunge!

Salvia
    Sån där kan Lyckeli va med. Men det var ett tag sedan nu, tack och lov. Dock är hon alltid sån efter sextiden på morgonen. Man har vant sig.

Marcus är hemma nu. Eller, vi är kvar hos hans föräldrar där vi har ätit men snart åker vi hem. Hans bröstvårta på höger sida sitter under armen... Men han säger att han inte har ont alls, vilket ju är skönt. Dränaget ska sitta kvar i en vecka, det tar de bort samtidigt som stygnen nästa fredag, tror jag.

• Vilda Tiger

kesso Hoppas vikten har gått upp imorgon när ni ska väga Nils Jucea Åh, va gott att ngt positivt händer på jobbet! Det behöver du. Han har en flaska som det rinner ner i. Dt ser ut som svartvinbärssaft. HEMMA igen! Hela familjen under samma tak, gud va skönt!!

• Vilda Tiger

Gomorron. Här regnar det men det ska ut och gås ändå. Jag och Lyckeli, Marcus får stanna hemma och dricka varm choklad i soffan. Hoppas ni får en fin dag, alla. Ni uppe i norr ska ju tydligen ha en strålande vacker vinterdag.

• Vilda Tiger

Lattemamma är inte jag heller. Lyckeli är ju en liten bärfis och vill gärna att det händer saker. Man får gå runt med henne på höften, den lilla busungen. Det är iofs mysigt med.

• Vilda Tiger

Ni här inne är bland de mest fantastiska vänner man kan ha! Jag hoppas att ni förstår det! När vi kom hem nu, jag ledsen och alla tre lite blöta efter den korta promenaden från svärfars bil, så väntar en jättejättefin blomsterbukett på oss vid dörren. Och när jag läser det fina kortet så börjar både jag och Marcus gråta. GUD VA FINA NI ÄR! TACK!!

• Vilda Tiger

Kesso
    Åh, va skönt att Nils har gått upp nu! Adventsljusstakar... Just det, advent på söndag. Får se, kanske det. Jag tycker det är mysigt med julstök, men är inte den som vränger upp röda gardiner och gör eget pepparkakshus... Men det får jag väl börja med nu när Lyckeli finns. Lyckeli sitter i matstol men orkar bara korta stunder, kanske fem, sex minuter. Vi lägger en handduk runt henne så det blir stabilt att sitta.

Snart: Jag minns när vi fick den vinteroverall som L har nu. Jag tänkte att "herregud, den kan hon ju inte ha förrän nästa höst!" Men den sitter jättebra nu, och jag misstänker att vi får skaffa en tunnare till våren. Den här är en tjock en.

Kvack: De få gånger Lyckeli har gjort så (gråtit utan att kunna bli tröstad) har jag lagt henne i vaggan och satt på dammsugaren intill. Den gillar hon! Då har hon tystnat och legat och lyssnat och glott i taket. Efter en kvart är hon glad och nöjd igen! Lustigt...

• Vilda Tiger

KaOl

Jag hoppas nu att din morgondag blir riktigt, riktigt fin! Ta kort och visa oss sedan, så vi får se hur vacker du är! Min bröllopsdag har jag mängder med fina minnen ifrån  och jag hoppas att du också kommer att få det. Stort grattis i förskott! *kramar om*

• Vilda Tiger

Kesso
    Förstår att julglädjen känns långt borta för er. Ni får ta det för vad det är. Var glada när barnen är glada och gör det ni måste och vill, inte allt det andra. Jag hoppas att ni kan få lite julfrid iaf. Och att din svärfar mår bra efter omständigheterna.

LinaS
    Usch, va jobbigt med krupp. Det låter otäckt, och jag visste inte att det fanns nästan... Trodde det hörde till tiden för länge sedan, typ. Som tuberkolos. Men nu vet jag, då. Hoppas att det ger sig snart för er.

Hallon
    Antagligen kommer My att vara trött efter en halvtimma, det är de flesta barn. Se till att hon är nysoven och nymatad innan ni går i. Klä på henne efter badet innan du duschar själv. En bra grej är att ta med henne in  i babyskyddet, det kan man ställa ner i duschrummet med henne i, så du själv kan duscha utan att riskera att tappa henne. Ha så kul!

• Vilda Tiger

Rimfolina
    Köp några baguetter och räksallad eller liknande. Lite tomat och gurka och så blir ni mätta. Eller så finns det färdiga påsar med potatis och grönsaker som du slänger in i ugnen.

Jag ville bara påminna er alla om att min brorsdotter Jonna sjunger i Nordiska finalen i Lilla Melodifestivalen ikväll. Tror det visas på SVT1. vi kan inte rösta på henne från Sv, men jag hoppas att ni, Heidi och Moi, ringer och röstar på henne.

Här blir det svampsoppa idag.

Svar på tråden Augustibebisar 2008