Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Suss
    Hahaha! Ja, ett jobb är rätt slappt många gånger! Men jag skulle aldig byta till det nu ändå. Har tillräckligt mkt ångest för att jobba 50 % till våren... Buhuu.... Ja, det bästa är nog att bara låta babysarna hänga med, men L är så känslig för om det händer annorlunda saker. Hon äter dåligt borta och hon har svårt att somna om hon inte känner sig trygg. Hoppas det går bra idag! Förstår att du har fullt upp - det är nog snarare tre ggr så mkt jobb med två barn än dubbelt så mkt.

Hallon
    Ja, när de gråter på riktigt så svider det i hjärtat. Även efteråt, då de ser sådär helt jättetrötta och ledsna ut. Men jag har lärt mig höra skillnad på "åhhh, jag har tråkigt!"-gnäll och riktig gråt iaf.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

Och vi har varit och hälsat på vänner, vi. Det gick bra, men det märks att Lyckeli börjar bli mer skeptisk till främlingar. Både igår och idag började hon gråta efter några min i en främlings knä. Men sedan gick vi till farfar, som är pensionär och hemma, och han får gärna hålla Lyckeli för henne. Har fikat för hela veckan, tror jag.

Kvack
    Lång, smal tjej du har.

• Vilda Tiger

Jucea
    Det funkar ju en liten stund. Sedan brister det. Men det är helt okej ändå, hon ler så glatt från min eller hennes pappas famn istället, mot främlingarna.

• Vilda Tiger

Lina
    Ja, som tur är går ju sånt över! Och jag tycker inte det är så jobbigt. Alla hon känner (farmor, farfar, farbröder + några till) går ju jättebra! Bara hon inte blir sån mot mig...

carina
    Den där gnälla-av-sig-tråden som du har skapat är ju underbar!

• Vilda Tiger

Jucea
    Vi tog bara öppningserbjudandet i Goboken då vi fick så många fina böcker i namnpresent. Vi känner också att det är dags att få ordning i Lyckelis rum, men julen får vara först.

Carina
    Jag mixade också potatis och palsternacka igår, men Lyckeli gillade det inte så mkt. Tror att burkvarianten är lösare, så jag ska ha i mer vatten imorgon och röra ut med. Får se om det funkar då. Däremot är BANAN en ny favvo här hemma!

• Vilda Tiger

Marcus kolla på aptråkig film. Jag ska snart ut till tvättstugan och hämta in tvätten, ska sedan ta en kvällsmacka och lägga mig och läsa, tror jag. Inte ofta den här tråden är så död på kvällarna. Läste just din blogg; KUL att det går så bra med Eltons sömn nu! Det vore ju kanon om det blev som igår natt idag igen.

• Vilda Tiger

Kesso
    Åh, mysigt! Här har vi knappt ngt pynt alls... Har inte känt mig motiverad alls till det i år. Jag tycker mest det är jobbigt att behöva ordna julklappar till syskonbarnen. Älskar julfirandet men har så svårt att hitta ngt till grabbarna, som är 12 och 10 år gamla. Va sjutton köper man till dem! Det får inte kosta för mkt heller, då vi har jättedåligt med pengar inför denna jul, eftersom M är sjukskriven nu.

• Vilda Tiger

MissH
    Så tänker jag med, att nästa år, då ska vi ha gran och hela baletten! Jodå, M kan bära L korta stunder, men sedan får han ont. Han kan inte lyfta henne från vaggan, för då måste han ha armarna för långt ut från kroppen. Han kan ta henne från golvet, genom att sätta sig på knä och hålla armbågarna intill kroppen då han lyfter henne. Jag tar fortfarande alla nattmatningar, ja, alla matningar, och han får för läkaren inte va ensam hemma med henne. Han måste ju känna efter hela tiden hur mkt ärret håller för.

Svar på tråden Augustibebisar 2008