KaOl och Carina
Samma sak sa de här på bvc när vi var på matinfo. Ett tips är att mixa havregrynen först så det blir mycket mindre, då är det lättare för barnen att svälja den. Mitt egna tips är att ni även kan mixa grynen då ni gör chokladbollar, för då blir det mer delicatobollar över dem.
Wiem
Ja, allt verkar ju vara rätt okej med barnen så länge det bara är en gång.
Man har lärt sig att det gäller att inte hetsa upp sig över lite spy, prickar, konstigt bajs, magknip eller annat som sker enstaka gånger.
Lille
Jag är fullt övertygad om att Lyckeli inte gillade liggdelen pga hennes kolik hon hade i början. Den gjorde mer ont då hon låg platt ner (gällar för alla kolikbarn) och bebisar har tydligen något smärtminne som triggas igång då de befinner sig i situationer där de haft ont förr. Det var exakt likadant med min kusins barn, som också hade kolik. Även hon skrek som besatt i liggdelen men när hon vid sex månaders ålder fick åka sittdel gick det hur bra som helst.
Men de flesta barn tycker ju förr eller senare att det är mycket ROLIGARE att åka framåt, eller iaf sitta upp. De ser ju mkt mer då.
Jaha, då var morgonpromenaden avklarad. Lite över en timma blev det, och det var jätteskönt ute! Så ut med er alla idag, det ska tydligen vara liknande väder i hela landet. Inte soligt, men vindstlla och fint. Nu ska jag fixa fram lite frukost och väcka Marcus.