• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lana
    BebisVagga skrev 2008-10-16 09:34:27 följande:
    bildtråden?
    det ligger en länk till den i TS...den sista länken....
  • Lana

Mareld; jag fick med mig min innan jag åkte hem.BM hade lagt alla papprena om viktkurvor och dyl i en mapp till oss..och vi födde på Östra

• Mareldsbarn

Lana; Det var inte det lättaste att få tag på den journalen. BM sa till mig på BB att jag skulle få med mig den hem men jag stannade bara 1 natt och vi for rätt snabbt hemåt så jag fick aldrig med mig någon. Ringde till Östra nu, de säger att där får man inte ut dom ("de kan inte springa ner i arkivet hela tiden", var deras spydiga kommentar när jag snällt undrade vart jag tar vägen för att finna min journal). Fick tillslut hänvisning till stadsarkivet i Göteborg och när jag väl ringde dit så sa dom att Östras arkiv har flyttats över till Vänersborg så slutligen fick jag ett telefonnummer dit till en kvinna. Återigen på telefon och lyckligtvis svarade denna kvinna i Vänersborg men hon var smått förvånad. Tydligen arkiveras bara gamla journaler vilket jag förstår. Inga journaler från i år ligger i arkivet. Hon hörde nog hur trött jag lät när jag berättade min story så hon tog mitt nummer och ska nu söka fatt min journal, åtminstone hänvisa mig rätt så jag kan söka vidare efter den själv. Tack snälla tant!

Men jisses, snacka om bökigt. Jag ville ju bara kika i min journal

• Vilda Tiger

Jag bad om min journal innan vi åkte från bb. Sedan fick jag resten av journalen, allt från gravven, inte bara förlossningen, av min bm på återbesöket.

BV
    Jag såg bilden i din blogg! Jättecharmig kille!

Nu är M hemma och jag ska försöka passa in matochsovtider till babysimmet i eftermiddag. Vi får se hur jag lyckas.

• Vilda Tiger

BV, jag såg din komment i förra tråden. Jag tänkte att vi som inte har bebisar födda i augusti (vi är ju några stycken) vet ju att vi hör hit ändå.

• Mareldsbarn

Lycka till alla ni som ska på babysim idag!

VT; Ja trött och förvirrad som jag var så missade jag givetvis att be om min journal innan hemfärd. Konstigt dock när jag nu ringer BB och berättar att jag glömde få den -att de då inte kan skriva ut den ändå. Fast jag förstår att det blir extrajobb när folk ringer så iofs. Oh lycka till med att försöka passa in mat-och-sov-klockan nu för lilla Lyckeli Det är ett jobb det! Du kommer fixa det galant dock!

• Mareldsbarn

Jucea; Jag tror jag minns att det var du som pratade lite om vikt och hur mycket folk har gått upp och vad man har kvar att gå ned va? Jag gick upp 17 kg. När Julia var 10 dagar hade jag tappat 10 kg utan att göra något annat än amma. Underbart. Däremot står det stilla nu. Händer inte mycket men å andra sidan har jag inte promenerat som jag behövt heller. Så 7 kg kvar och dom har jag tänkt ändra på tills dopet är 9 nov. Ja inte att jag ska hinna gå ned alla dom 7 kanske men några till i varje fall

• MissHellen

God morron Hur mår alla?

Elton sover i vagnen på ballkongen nu, så nu hinner jag kika in mer än en liten snabbis bara

Snart: När fyller din karl år då? Min R fyller oxå i helgen, den 19:de

BV: Super söt bild på Gabriel

Elton har haft en helt vanlig natt, ätit varannan timme, svårare o sova lite på morron.. Hua, min goding Konstig egentligen att man inte är tröttare!

Svar på tråden Augustibebisar 2008