• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • BebisVagga

Julklappar: alla pratar om födelsedagar.. här planeras det julklappar.. Jag har beställt 2 fina ölglas o frostatglas o så e det en Bild på Gabriel i vardera glas... så jävla fina e dem..

http://www.fujidirekt.se/asp/_shop/mugg2/

• jeng

Suss:
    Just det, du har ju sagt tidigare att du aldrig går ner något så länge du ammar! Ja, det verkar ju vara samma sak för min del!!! Men troligtvis skulle jag ju gå ner mer om jag RÖRDE PÅ RÖTTERNA!!!

Mareld:
    Då verkar du också höra till oss då!! Jag har ju satt som mål att gå ner till under 70 kg till jul... det verkar himla trögt! då får jag sätta rejält fart nu!!! (77 kg ca nu)

Guldring:
    Gud vad trist med sjuka i huset!! Det är ju helt klart nackdelen med många barn!!
    Lycka till med viktväktarna!!! Jag själv kör kolhydratfritt för det mesta, och tar ibland en naturdiet rtd eller nutrilett bar istället för lunch! så jag måste bara komma igång med motionen!!!

• guldring

Jucea: Tack! Samma här behöver också komma i gång med motionen..jag vet att skulle jag röra på mig så skulle kilona rasa..men är man lat så är man.

Så är det när barnen blir större och börjar skolan då drar dom hem alla möjliga sjukor.

• Lana

Fy fasen vad jag mår...helt knäckt..vet inte vad jag ska göra...berättade för sambon i går men tja jag vet inte vad jag ska göra...fy fasen jag trodde jag skulle klara allt denna som en dans...men jag är nog kass på att dansa..jag känner mig seriöst värdelös och totalt känslokall...hinner inget,kan inget mm mm...fy fasen...sorry att ni får höra detta ni behöver absolut inte svara men jag behövde bara skriva av mig...måste ändå undra,kan det vara nån förlossningsdepression? för jag kände inte såhär först..utan det är sen sambon började jobba..!

• Lina S

Lana - du har väl inte missat lekplatsen som är i Slottsskogen??? Den är ju jättestor och fin, saknar den
    Men det är klart man kanske inte har koll på lekplatser om man inte har barn

Ost%vinprovningen var super igår! Åhh va gott det var, jag rensade tallriken med alla ostar förrutom de 2 grönmögelsostarna som jag bara smakade lite på. Är inte så förtjust i mögelostar. Men de andra 10 var helt ljuvliga och va mätt man blev, det är ju så fett.

Nu har jag varit på efterkontroll och allt var läkt och fint. Satte in en kopparspiral, hade inte ens funderat på preventivmedel så det blev lite hastig och lustigt. Men jag vill helst slippa massa hormoner i kroppen så då får det bli så. Det kändes inte alls att sätta in den. Det tråkiga är ju att man kan blöda lite mer under mensen sen. Men jag har inte så riklig mens i övrig så det är inte hela världen.

Jag har också varit och ätit frukost här på ett conditori med några andra mammor som går hemma. Man får äta hur mycket man vill och då är det ju svårt att begränsa sig när det finns massor med goda frallor och bullar och kakor och ostar mm.

• Lina S

Oj då, va tråkigt att du känner så Lana. Man kan nog känna sig rätt knäckt när man inte får sova ordentligt. Kan du inte prata med bvc? Men man hinner inte så mycket när man har ett litet barn, så är det för de flesta. Var inte ledsen för det.

När Elliot var liten tyckte jag inte att jag hann med något alls och ändå var S hemma de 10 första månaderna. Nu hinner jag mer konstigt nog fast jag har två barn. Men det blir bättre jag lovar dig. Hon är ju inte så gammal än.
    En stor kram till dig......

• Lana
    LinaS;jag har inte varit där på LÄNGE men får gå sit till våren och ha kul!
    tack! det är helt sjukt...trodde inte jag "stålmamamn" skulle känna så här...!ska bara våga ringa till BVC,är inte sån att jag tar hjälp av andra så lätt...skäms över det. jag hoppas det blir bättre,man lärju sig att trixa med tiden...fantastiskt att göra det med fler än ett abrn tycker jag..
  • Lina S

BVC - är ju även till för att stötta föräldrarna, inte bara väga, mäta barn osv. De är vana vid detta så du ska inte känna dig dum. Jag känner många som har suttit och gråtit ut där.
    Men det blir bättre, om ett tag så roar de sig själva lite längre stunder.

Ibland känner man sig värdelös, det kan jag också göra. Speciellt när jag inte har tid med Elliot och skäller och säger nej du får inte hela tiden. Jag blir trött på min egen röst och tycker synd om honom samtidigt som jag inte kan låta honom göra som han vill. Ja det är inte lätt att vara förälder, det ska gudarna veta!

• jeng

Guldring:
    Ja, men exakt!!! jag försöker komma igång, men alla mina favoritmotioner är tydligen direkt olämpliga så här tidigt efter förlossningen - jogging, aerobics, studsmattan... Promenader HATAR jag, så därför är det verkligen skittrögt att få ut mig... Vi går kortare svängar på helgerna, men annars blir det itne mycket!!

Lana:
    Åhhh vad tråkigt att känna sådär! Jag har haft såna tendenser också, men som tur är så är Ted så himla lätt i drift så att säga, att jag får lite egen tid, får vila upp mig ibland osv! Så då lättar det ju menar jag!!! Vad tror du det är? Alltså mår du dåligt fysiskt, tex pga sömnbrist osv? Eller är det mer att du inte tycker du hinner det du ska, eller att du inte får egentid, eller inte hittar tillbaka till vem DU var förut utan nu är du bara mamma lixom???

• Zitrus

Nej! Nu har Grimm börjat tjorva vid bröstet!
    Han dricker ett tag men sedan börjarn han gråta,och jag försöker om och om igen, men inget funkar:( han dricker en stund men börjar gråta igen... han har dessutom börjat sova mer.

Och ont i magen är de inte heller,för när han får ont i magen brukar han dra ihop sig.

Vet ni vad de kan bero på? Mjölk finns de gott om!

Svar på tråden Augustibebisar 2008