• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

zitrus:
    jag har inte varit med om samma sak, men på fikan jag hade med en grupp mammor så var det en som hade haft precis sådär!!! hon hade väldigt mycket mjölkstockningar. och hon sa att ibland så gjorde det inte ens ont, men bebisen märkte av det! det finns mat, och kommer mat, men det kommer trögre än vanligt, så bebisen får jobba mer - och orkar inte!!! kanske kan det vara nåt sånt för dig också? isåfall är det väl värme och massage eller nåt som gäller? då kan du ju testa att ha nåt varmt på bröstet precis innan ni ska amma kanske?

• jeng

ziturs:
    eller om han är täppt i näsan eller snorig och lite förkyld? för när ted har vairt förkyld då orkar han ju inte äta lika länge, utan får sluta hungrig och då gnäller han som tusan!!!

• Lana

LinaS; nä det är det verkligen inte..fy!

Jucea;Elly är inte alls jobbig egentligen,men jag tycker allt är jobbigt.tycker hon tar all min tid,em ndet är ju det jag ska ängna mesta av min tid till nu men ändå.och tiden med Mikael är som bort blåst...vet inte varför...jag är väldigt omotiverad till allt.
    vet inte om det är sömnbrist...innan sov jag ju typ 10h per natt men då var jag ju gravid..innan grav så sov jag aknske 6h per natt...nu sover jag i snitt 6-7h sammanlagt...så jag vet inte.jag mår inte bra i varken hjärta eller själ känns det som..det är typ allt det su skrev plus att känna sig otillräcklig,osexig mm mm...

• goshheidi

Lana, *kramar om* Det blir nog bra ska du se. De sömnlösa nätterna och lilla krabaten som kräver 100% uppmärksamhet kan ta ut sin rätt ibland. Inte är du ju värdelös gumman!! Prata med barnmorskan. Hon kan säkert få dig att må bättre.

• Zitrus

Jucea: Ja, jag har då inte ont i brösten, men jag kan ju prova "värma upp" dem innan han ska äta. . Men jag chansar nog kanske på ditt andra alternativ, han har vart tät i näsan men jag tar alltid bort snoret varje morgon på honom.

För man ser ju att han tar i när han äter.

• guldring

Lana: Stackars dig..Jag tog kontakt med en psykolog när jag fick olika hemska tankar..och det beror på att jag är för trött..så hon ordnade så att jag får hemhjälpare 2 dagar i veckan och hon är här i 3 timmar.Hon tar hand om barnen så jag får vila.
    Jag vet att det är svårt för en att komma fram till att man behöver hjälp,men det är bättre att söka hjälp meddetsamma annars riskerar man att gå helt in i väggen..och då är det en lång väg tillbaka.
    Tror du inte att jag många gånger funderat hit och dit om jag verkligen behöver hjälp...men nu vet jag att jag behöver det.

• Lana

heidi; tack för kramarna de värmer..

guldring;hmm får nog göra det...ska bara våga,och riktigt erkänna det för mig själv också...va skönt att du kom så långt  att du förstod det och skaffade hjälp..d.et gör så mycket det lilla.!

• jeng

Lana:
    Ja, jag förstår dig!!! Jag har normalt ett krav på 9 timmar sömn per natt för att bli utvilad, det får man ju inte alls nu!!! Men iaf så har Ted fått lite bättre rutiner på sista tiden, plus att han har lärt sig att koppla ihop sin förmiddagssömn med nattsömnen, så nu får vi ligga kvar i sängen till kl 13 ibland! Det är ju sjukt att sova bort dagen, men man måste ju ta chansen, för sen sover han ju inget mer på hela dagen!!!

Ted slocknar typ kl 19 nu varenda kväll, ibland vaknar han till lite sådär, men han sköter sig ändå själv och är nöjd och glad lixom! Så då får jag ju egentid fram till kl 24-01 då han vill äta nästa gång! Då går vi och lägger oss!!! Och det är jag jätteglad över!! För de där timamrna på kvällen då får man verkligen egentid, elelr tid för varandra! Vi hinner ha mysmiddag, renovera, se tv, läsa eller vad som! Hade jag inte haf dom timmarna då hade jag blivit totalt galen här hemma!!!

• MissHellen

Den blev egentligen inte så bra, men den blev bäst av alla som vi tog för Elton ville inte riktigt vara med haha!

Svar på tråden Augustibebisar 2008