• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Kvack

Ida vägde 5320g och var 58,5 cm lång nu.
    Hon hade gått upp 1kg och växt 4 cm på en månad.

• Hallonsocka

Haha, verkar inte vara sååå mycket att läsa ikapp, mycke bildförsök *pustar ut*

Saliva: Hur gick läkarbesöket? My har gått vidare men jag ältar fortfarande :-P

Undra om man kan köra babysim fastän hon har navelbråck? Nu har det visserligen
    kommit lite vätska i naveln ännu, men då det slutat tänkte jag om bråcket spelar
    roll?

Mareldsbarn: Haha, jag är precis som dig vad gäller läsa ikapp och så. Pluggar
    du redan? hur går det?
    Fick med mig min journal hem

BV: Ååååh vilken UUUNDERBAR BILD Vad lycklig jag blev då jag såg den

Lina S: Jösses vad gooootta med vin och ost provning, några ostar att rekomendera?

Jucea: My gillar inte selen :-/ Hon vill bli buren bara det.. tror att hon kanske skulle
    kunna tänkas gilla en sjal tror det är ställningen hon inte gillar

• Amelie

Jucea: Jag hoppas att du har rätt (och jag tror att du har rätt), att grabbarna behöver något år på sig att mogna och känna att Robin inte bara är jobbig.
    Vad de skäms över egentligen - det är att de (framför allt 16-åringen) tycker att vi är för gamla för att skaffa barn... det är skämmigt att vi har fått en bebis.

Jag kan förstå att de skäms när han skriker på en restaurang, det skulle jag också ha gjort när jag var tonåring. Då var ju allt som sticker ut pinsamt. Men jag tycker det är jobbigt att de skäms över att han finns.

Vi har ett hus som är 80+80+40 m2. En uppfräschning efter bygge i det huset skulle kosta mellan 3000-4500 kr + moms.
    Men begär in pris, det är svårt att bedöma vad det kostar där nere.

• Hallonsocka

HAHAHA Pyret nös just och pruttade samtidigt jösses vad hon skrämde A som hon satt hos!

• Amelie

KaOl: Ja, jag tror att grabbarna (särskilt 16-åringen) kommer att använda Robin som "slagträ" för att få en reaktion från sin pappa och för att göra mig ledsen. Han är helt medveten om hur man utövar makt.
    Men innerst inne är han en go kille.

• Amelie

Snart: Som sagt, de skäms över att vi är för gamla för att bli föräldrar.
    Kanske är det pinsamt att vi "gör det" fortfarande.

• Vilda Tiger

Saliva Va bra du skrev till Lana! Lana Som Salvia skrev, du är låååågt ifrån den enda som har såna här tankar. Jag har en god vän som blev deprimerad efter att sonen kommit. Hon orkade inte träffa ngn, orkade inte göra ngt, ringa ngn osv. Hon kände sig kall, som du beskrev. Tror inte du är så djupt nere men det är bra att du har tagit kontakt med vården så att du kan få hjälp, gumman! Amelie Jobbigt att känna att killarna kände så, men man är ju så lättgråten nu för tiden med. Du SKA vara stolt över Robin! Han är ju en jättefin bebis och det finns nog väldigt få bebisar som inte skriker då och då! Jucea Ajabaja för att inte äta på hela dagen!

Älskade Lyckeli kom 080722
Svar på tråden Augustibebisar 2008