• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • KaOl

Lana: jaaa - här är underbart m alla fina parker!! Fast Göteborg är jättefint det med - kommer i alla fall ihåg någon fin park m djur i som jag var i när jag var liten (ajaj har sån huvudvärk så jag kommer inte ihåg vad det heter nu) Slottskogen?
    Ska ut i en park i em m alla kidsen o träffa syrran o hennes barn. Underbart väder o de behöver rasta av sig.
    Äsch så synd att du inte bor här - hade varit kul att träffas om inte annat . Är ni hemma igen?

VT: Oh vad du är duktig m ditt promenerande!

Carina: vad duktig du är med trotsiga Ebba!! Hihi vad bra du "lurade" henne att komma med

Lille: Jättemysiga bilder!

BV: Åh vad go han är, Gabriel! Verkar stortrivas i badet

mareld: Jag äter också Cerazette - fick en blödning efter en vecka, som höll i sig ca 5 dgr
    Underbar natt här förresten: MÅns åt kl 22, sedan 3.30 och sedan 6.30 (synd bara att storebror kom in kl 4 ) - skönt med tanke på att jag har smällande huvudvärk. Halsen är i alla fall bättre

• goshheidi

VT, ååh, två gånger per natt är ju superlyx det med!! :) Vet inte vad det var med F inatt. Han var vaken en gång i timmen och drack bara en liten skvätt. Kanske han håller på och ökar mjölkproduktionen :/ Jobbigt var det i varje fall :( Jag går som i en dimma idag och hänger inte med riktigt...Man känner sig lite som en dum blondin ibland :)

• goshheidi

Mareld, ja jösses vilket bök med journalen. Min printades ut direkt i förlossningssalen så jag fick den med mig genast. Det måste ju vara många som frågar efter sin journal om du fick till svar att de inte kan hålla på o springa dit fram o tillbaka, så de borde ju komma på nån lösning till problemet istället för att svara sådär...

• Vilda Tiger

Heidi Ja, jag vet ju att jag inte borde klaga... Och det är nog ngt som händer med henne just nu så jag ska nog vara glad åt att hon utvecklas istället. Din stackare, en gång i timmen låter väldigt jobbig... Mareld Ja, de går ju sådär hittills... Marcus kom hem idag och helt plötsligt är man inte själv om att mata och natta bebis längre. Och då han ska vara med så blir det ju inte alltid som JAG har tänkt... Som tur är verkar det ju klarna upp nu, så vi kan gå till babysimmet sedan istället för att bussen. Då somnar hon förhoppningsvis på vägen. KaOl Ja, det är Slottskogen du tänker på. I min del av Mölndal är det jättefina områden att gå i. Mycket skog och mysiga promenadstråk genom fina bostadsområden. FY var trist det är att bara gå asfaltsgator i stan hela tiden, tycker jag iaf! Jag vet att vi har sagt det förr, men jag säger det igen - ibland är det faktiskt smidigare att vara ensam hemma med bebis. Det flyter på mer då. Snart, det är väl du som brukar säga det. Och jag vet att Suss och Mareld har sagt det med. Jag instämmer, även om det är KUL att vara hemma båda två.

• Vilda Tiger

suck. Jag har kommit på att de ggr mina mellanrum försvinner så är det där extra fältet där plusmedlemmar kan välja t.ex. fet text borta. Det hör säkert samman. Tröttsamt är det dock.

• goshheidi

VT, jo här flyter det oxo lite bättre när P e borta. Ingen som e här då och pussar på F så han vaknar :) hihihi. Tänkte få spunk i morse igen för det var samma sak igen, men som tur var så grymtade F till lite bara och fortsatte sova. Jag tror att män inte fattar hur tröttsamt det kan vara att få sömnen avbruten flera gånger per natt. P säger att han förstår preciis och påstår att han vaknar oxo varje gång F gråter, men det stämmer inte! :) För ibland ligger han o snarkar då jag tar upp F, och det är ju inte riktigt samma sak att vakna till och få somna om som att vara vaken och amma. Det vill i alla fall jag påstå...men det kan ju förstås vara svårt om man har svårt för att somna om igen.

• Lana

behövde inte åka än...ska åka med 14färjan ist...

mareld; men vilket himla jox...konstigt att de inte bara kan skriva ut det...det måste ju ligga på deras dator??även din BM hemma ska väl kunna hämta ut den?min BM här hade redan läst att jag fått innan jag berättade det för henne...fy va trist,hoppas verkligen att du får dina papper...men jag vet inte hur du ska göra tyvärr...fortsätt tjata...?

KaOl; ja värkligen...ja i slottskogen är det gör fint,sälar och fina djur bor där
    ja det är ett toppen sätt att rasta sina barn
    jepp åkte hem i söndags...men jag kan hojta till nästa gång vi ska ner så kan vi ta en promenix i en park hade varit jätte kul..!

• guldring

Jasså det är här ni håller hus
    Måste ju ge ett livstecken av oss också.Här mår vi rätt så bra nu,men dom två äldre tjejerna har spytt och skitit..men nu är dom på bättringsvägen..hoppas vi andra klarar oss i från det.

Alltså angående vikten så gick jag ju upp 30kg och har ännu 19kg kvar till inskrivningsvikten..och ännu då är jag överviktig..jag blir jätte deprimerad då jag tänker på det..men nu följer jag vv poäng system och det brukar fungera för mig.

Min man fyller 30 år den 13 december och jag har beställt en grillkåta åt honom..men han vet inte om det..så det skall bli kul att se hans min när han får den...han har önskat det länge.

Oj,är det så många som har fått sin mens tillbaka..väntar på min så jag får sätta in spiralen.

Har funderat att jag skall köpa en canon eos 450d system kamera...vet någon hur mycket dom kostar i Sverige?

• Lana

guldring; va härligt att höra att det är bättre.!
    va roligt med överraskning...kul att ge bort något de verkligen vill ha...

• KaOl

lana: ja hojta gärna till nästa gång du är söderöver så kanske vi kan få till en promenix

guldring: kul överraskning!! skönt att de stora är friska igen.

sambon fyller ju år 29 nov (när vi ska ha dop o bröllop) funderar på att ge honom en tatuering för det har han pratat länge om..

Svar på tråden Augustibebisar 2008