• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • goshheidi

Gokväll tjejer!

Jucea, jag var också ute på pyjamas-med-tossor-jakt idag. :) Jag hittade dock så många att välja mellan att jag blev alldeles snurrig. Valde till slut ett par med söta får på :) Sen hittade jag en ursöt body med texten "I'm the cutiest one" i följande storlek :)

Har proppat i mig en hel låda med delicato kokosbollar idag :/ (6st) Fortsätter jag med dethär frosseriet så kommer jag ju att se ut som en buddah staty till julen :( Och jag tänkte göra lite yoga idag, men det har jag helt enkelt inte hunnit med.

Amelie...jag har också funderat på städfirma. Det kan ju inte kosta så mycket att ha nån att komma och städa ett par timmar ... Vad lyxigt det skulle kännas. Vet bara inte vad jag själv skulle göra under tiden... Inte kan man väl bara sitta på soffan när det kommer och städar? Eller?

• goshheidi

Hihihi :) Å Felix sprutmålade duschkabinen idag. Plötsligt som han låg på skötbordet så kom en prutt och en projektil med senapsgult bajs sköt ut. Jag skrattade så jag grät och sa att P skulle komma och titta :) Det var ett rejält tryck i den fisen :) haha. Inte konstigt att det ibland läcker ut på sidorna!!
    Och minen på F efteråt var värd en miljon. Han sken som en sol.

Hallonsocka skrev 2008-10-16 18:48:31 följande:
    HAHAHA Pyret nös just och pruttade samtidigt jösses vad hon skrämde A som hon satt hos!
  • Carinamamma84

Hejsan.

Hur har ni det i denna kalla väder det bara rengnar fy fy inte kul alls
    Lämnade ebba på dagiset satte larm vid 8 tiden Amadeus sov fortfarande han gick upp för första gången klockan 08.30 så jag han bada och klä på ebba och sätta på henne kläderna och när jag var klar så vaknade han upp satte på honom kläderna och matade honom.
    Och gick ut i rengnet det bara rengnade ner fy det var kallt och äckelblött
    så gick vi till dagiset.
    När jag hade lämnat henne så tog jag bussen vem.
    Väl hemma matade jag lillemannen och han somnade om
    När sambon åkte iväg för att hämta bateri till datorn så han jag bada med lillemannen när han vaknade vi satt båda i en varm och skööööönt bad Gud vad underbart med massa skumm och babyolja hehe nu blev jag oxå len..
    Väl efter det så klädde jag på honom klockan var 13.40 så vi tog en lång promenad i höst vädret rengnet hade slutat så vi tog en skogs stig genom och kom till vägen till dagiset.
    Sen hem igen med bussen.
    Så jag har fått gå idag

På kvällen så lagade jag potatis soppa
    Skalade potatis morötter och i små bittar hade vatten i och salt och lät det koka upp sen hackade purjolök i och korven på slutet köttbulljong pepper och lageblad
    Och persilja gott gott alltså

Nu sitter jag hära på soffan och gungar Didos killen och han sover ebba leker jag tittar på Tv sammtidigt.
    Sambon badar badkar och glassen väntar på att jag ska hämta den hehe

Det har varit en underbar dag jag fattar inte jag känner mig typ trött men ändå älskar jag min barn jätte mycket har lekt med ebba oxå

• Vilda Tiger

carina, va gott att du har haft en så bra dag! Skönt att komma ut och gå också, jag har gått över 1.5 timma idag så jag är också nöjd.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Carinamamma84
    Svar på #124
    Jag går varje dag men idag jag vet inte det känndes så underbart skoj på något sätt

ÅÅh du e duktig hehe
    Lycklig älskar att vara ute med sin mamma
    Hur mår flickan din idag och vad har hon för sig just nu??

Kram
  • jeng

Hallon:
    Trist att My inte gillar selen! Men ge inte upp!!! Vet många som har haft det trögt med tex vagnen eller selen eller så i början, men sen bara har det vänt! Jag tror det är som med bad och annat också - de måste ju vänja sig!!! Och snart håller de ju huvudet så då kan de ju sitta framåtvända om man har en sele för det! Då blir det ju en annan ställning och de får ju sitta och kolla runt också! Kanske funkar det bättre då!

Amelie:
    Ja, men det hör säkert också ihop med att de tycker att de börjar bli vuxna nu, och att ni är lastgamla lixom! Det var ju så man tyckte i tonåren!!! Sen tror jag också att det hör ihop med det jag skrev om tidigare då ni hade dert jobbigt, att de lixom börjar bli stora och nu kan de vara rädda att de måste ta hänsyn till en liten och kanske ha det tystare om kvällarna eller behöva vara barnvakt eller såna saker! Allt det där har jag gått igenom med mina egna syskon, och jag vet att det gick över bara man fick vänja sig! Hoppas att du kan släppa lite av all den där pressen du känner på dig själv! En bebis SKA skrika och gråta lite, det är ju deras enda sätt att kommunicera! Kanske ska ni försöka förklara det för killarna? Det känns lite osm att de har samma syn på bebis som jag hade innan Ted kom! Att jag önskade mig en ettåring, för en bebis bar aligger ju där och skriker??!! De har kanske inte upptäckt ännu att bebisen faktiskt också ler och kan prata och svarar på tilltal och allt sånt där??? Ja, jag håller alla tummar jag kan för att det ska ordna upp sig!!

Heidi:
    Haha, ja här fanns minsann inget med tossor på i större än 62... Det är ju 74 som gäller här nu i pyamas och bodys... Helt sjukt att gå med pluppen på samma avdelning där de går med sina bebisar som typ säger mamma och stor med stöd upp i kundvagnen... hmm... Nog finns det ju fler storlekar där också, men jag menar! Borde inte jag vara på bebisavdelningen????

• jeng

Heidi:
    hahahaha, ja ted målade ju vårt badrum! Minst 2.5 meter iväg for bajsen!! Som sagt, inte konstigt att det ibland läcker

• jeng

Bloggen uppdaterad med massa nya bilder på Ted, gåstolen, mammagruppen och tvättstugerenoveringen! Säg gärna vad ni tycker om tvättstugan, jag är såååå nöjd, men jag kanske är insnöad??

teddy.nu/blog

• jeng

vt:
    hur gick det på simmet?

och lana också ja just det!

• goshheidi

Jucea, haha. Ja F bajs skulle säkert också flugit så långt oxo om inte duschkabinen stått i vägen :)
    Oj så lång er Ted har blivit! :) Växer han så det nästan syns? Felix som är en månad yngre nästan drar storlek 60 nu.

Svar på tråden Augustibebisar 2008