• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • gustafssons
    Mimmi P skrev 2009-01-23 17:48:40 följande:
    Gustafssons, gör det lätt för dig om du är trött. Köp tårta och vad man nu kan behöva till kalaset. Lillajag, jag tycker det låter som att ni fick en bra deal :).Kallo, vad jobbigt, men skönt att de håller koll på dig. Hoppas att det inte är alltför allvarligt.Eva Marianne, jag säger som Yoysen, sök ändå och se vad de säger. Kan ingen av er (eller båda) gå ner lite i tid sen så ni kan få ner dagistiden. Man har ju rätt (i lagen väl, det är väl inte fackligt?) att gå ner i tid fram till att barnet/barnen är typ 7 år eller nåt sånt. Det skulle kanske inte göra dig till en bättre kandidat kanske men det kan ju vara värt ett försök.
    jo de ätbara är utdelat till släkt å vänner att fixa..
    men det ska dukas å diskas å städas efteråt oxå..
    vi lånar en lokal å blir 24 st..

men det löser sig säkert..
  • henlin

JA, man blir nästan lite småsnål när det är så vansinnigt billigt......Ett av plaggen jag köpte på Kapp Ahl var inte halva rea priset och då stog jag där och tyckte att en "finklänning" för 79 Kr var dyrtFörvånad

• AxelOlivia

Eva Marianne skrev 2009-01-23 15:20:11 följande:

AMS: hur har du det? Det borde vara dags precis när som helst, eller hur?
    Jag försöker hålla humöret uppe och varje dag går jag in med inställningen att vi ska få en bebis idag. Frammåt lunchtid brukar hoppet sjunka lite och varje kväll känns det hopplöst.

Igår kändes det verkligen som att det var dax, hade onda sammandragningar hela kvällen som blev tätare och tätare och var vid tio med 3-4 minuters mellanrum men så poff vid halv elva så glesades de ut och försvann. SUCK!! Hoppet är ännu kvar att det kanske, kanske blir idag.

Mysigt för er som fått UL inbokat, ni har verkligen något att se fram emot.

Havandeskapsförgiftning låter dock inge vidare, hoppas att det ger med sig lite? För visst kan man väl prova behandla det?
  • Yinsan

Kallo, usch då, det låter inget bra, hoppas det går att fixa till!

Evamarianne, hade iaf sökt och vart med i rullorna, ingen vet hur det ser ut när bebisen ska börja på dagis, kanske det finns andra lösningar när den tiden kommer, försök och lev i nuet och inte flera år frammåt, vem vet du kanske inte ens lever då, eller ve och fasa att något händer bebisen så det inte finns något att lämna på dagis.
    Självklart är det inget drömsenario att ha långa dagar alla dar i veckan men som sagt det är långt dit och mycket kan hända.
    (menar inte att vara elak, och oddsen att något händer är ju små men inte obefintliga)

• v i r r a

Mimmi P, jo jag kommer jobba hemifrån det mesta nu till veckan (om inte bebis kommer såklart). Jag känner så mycket igen mig i det du skriver (jag börjar snart tro att vi inte är så vansinnigt olika du och jag med namnval, jobbtankar, statistikfunderingar etc etc. Fast jag är samhällsvetare och du ingenjör. Statistik och logik lär vara lika vikigt oavsett. Nåväl. OT inom parentes). Jag försökte få tillstånd en bra överlämning sedan augusti då jag kom tillbaka från semestern.

Överlämning för min del handlar om att få in en vikarie eftersom jag är ensam på min position och "avdelning" och det inte finns någon mer än jag som är insatt i alla ärenden. Det blev inte som planerat eftersom det strulade till sig med rekrytering. Sen blev jag sjukskriven. Det blev inte direkt en snygg överlämning alltså. Därför har det varit så skönt att kunna gå in och stötta upp vikarien som i princip helt själv fått lov att sätta sig in i hela organisationen, ärenden, ekonomi etc. etc. Det lite skrämmande är att det har gått väldigt bra för vikarien! Jätteroligt och strålande bra såklart men som du säger, lite skrämmande också.

Jag tror din känsla kommer att försvinna då du går upp i bebisvärlden! Själv tänker jag så samtidigt som jag har försökt att förmedla hur jag vill att "mitt" arbete ska förvaltas och utvecklas och vad jag vill ska vara genomfört (och som i detalj inte står i verksamhetsplanen) till jag kommer tillbaka. På det sättet har jag ett finger med i spelet även när jag är borta.

Snacka om kontrollbehov

AMS: Fyy så jobbigt för dig! Men är det taktiskt att tänka varje dag att idag kommer bebis? Är det inte fiffigare att ställa in sig helt på att den kommer om två veckor? *harkel* Eller förresten... jag vet att det inte går att tänka så

Igår kom vår barnvagn!!!!!! Värsta lyckan!!!!! Den är bara såå härlig och snygg och lättkörd! *kär*

Gudars. Att jag alltid lyckas skriva så erbarmligt långt! SORRY!

• AxelOlivia

Virra: Ja psykiskt skulle det kanske vara bättre att ställa sig in på om två veckor. Men jag läste (läser mkt nu) att ställa sig in på övertid kan leda till det just för att man kan påverka kroppen rätt mkt fysiskt genom tänkande.

• Lillajag1979

Nu blir jag less!! Var inne och kollade skötbordet vi beställt. Då är det fel bredd!! De sa att det skulle vara 63cm brett... Men det var 73 brett och 63 DJUPT!! KLANTARSELN! Så nu måste vi tänka om.... SUCK!

• v i r r a

AMS
    Ahh! Bra att veta! Det tror jag på! Då ska jag omedelbums börja tänka idag-idag-idag Apropå idag, hur har du det idag? Kommer det någon bebis?

Lillajag
    Men åååhh! Så trist! Lät ju superbra med dealen ni fick. Vad är det för skötbord ni kikar på?

• AxelOlivia

Virra: Idag har jag det alldeles för lugnt. Ska dock dra iväg B och Axel till strömpilen när Axel vaknat och hoppas att lite shopping kan sätta igång något. :P Hoppas kan man ju.. Skönt att ni är nöjd med vagnen.

Lillajag1979: Man blir så fruktansvärt less när man får en viss information som inte alls stämmer. :S

• Lillajag1979
    v i r r a skrev 2009-01-24 13:36:59 följande:
    AMSAhh! Bra att veta! Det tror jag på! Då ska jag omedelbums börja tänka idag-idag-idag Apropå idag, hur har du det idag? Kommer det någon bebis? LillajagMen åååhh! Så trist! Lät ju superbra med dealen ni fick. Vad är det för skötbord ni kikar på?
    www.brio.net/BRIO_NET/Sverige/ Det skulle passa som handen i handsken... Men men..

AMS: Verkligen. :-0
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!