• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • AxelOlivia

Yoysen: Sedan är ju det datum man får på RUL +-14 dagar så det kanske är mer troligt att du blev gravid tidigare. Bara en tanke!

• Yinsan

AMS, Jo jag har väl samma tanke, vet ju när vi hade sex och när jag hade ÄL så självklart stämmer inte datumet för när jag blev gravid men gissar att bebisen bara är liten! Sonen var 48 och 3kg när han kom och vi är små föräldrar så vi får nog helt enkelt små barn!

• Eva Marianne

Jag testar i början av nästa vecka nångång om inte mensen kommit före dess. Har liksom gjort ett antal negativa test under de här månaderna så det räcker med besvikelser... Fast, visst, det är väl möjligt att det här också blir oplussat, även om jag väntar.

• majsanna

Idag har vi köpt guitar hero till vårt Wii så nu rockas det för fullt här i vardagsrummet!!!

• Mars2007

Hoppas på ett fint plus i nästa vecka då!

• Mimmi P

Eva Marianne, hoppas verkligen på plus den här gången!!

Kanelbulle, hoppas att du slipper illamåendet snart, verkar jättejobbigt, själv slapp jag det i princip helt och hållet.

Kallo, Shanghai låter härligt! Jag skulle också gärna slippa ifrån Sverige och regnet och kylan en liten stund.

Inatt vaknade jag och var tokhungrig, fick gå upp och göra en smörgås, sen vid frukosten så var jag ändå mycket hungrigare än jag brukar. Maken (som är hemma några dagar) tror att det är nu "den stora hungern" kommer, han har varit lite bekymrad över att jag inte varit speciellt mycket hungrigare än normalt hittills eftersom han fått för sig om att alla gravida svullar konstant i 40 veckor. Själv hoppas jag att det bara är tillfälligt, är väldigt nöjd över att inte ha gått upp så mycket hittills och skulle gärna landa nånstans mellan 10-15 kg så det inte blir så jobbigt sen efteråt. Men om nu lillgrabben är hungrig så ska han ju självklart få mat.

Ikväll ska vi hem till bekanta som vill bli av med sina bebissaker, ska bli kul, de har blandannat ett bebayskydd till bilen. Visst vågar man använda ett begagnat om det inte har några skador eller varit med om nån olycka?

• AxelOlivia

MimmiP: Är det begagnat från någon som man känner så självklart kan man använda det. Är ju mkt bättre än att behöva köpa ett nytt. :)

• A L T A

Idag mår jag lite bättre iaf. Eller ganska mycket bättre. Känner bara av lite "hunger"illamående. Men har laddat upp hela väskan med minimorötter och frukt så jag hoppas att jag klarar mig hyffsat idag.
    Ska väg till BM för första gången här under lunchen, ska bli spännande

Igår var jag verkligen en social flickvän. Kom hem efter att jag hade fixat naglarna. Käkade och sen somnade jag i soffan. Sov där till kvart i tio då jag gjorde mig i ordning och gick upp och la mig. Tror vi fick en halvtimme tillsammans

• v i r r a

Eva Marianne: Oh! Det låter onekligen hoppingivande

Yoysen: Om det är långt mellan befruktning och sex så kanske ni ska få en flicka! Det sägs ju att killspermierna simmar fort och dör fort medan tjejspermierna tar det lugnare och lever längre

Kanlebulle: Skönt att höra att du mår bättre!! Känner igen tröttheten också. Så var jag 1a trimestern. 2a trim var jag piggare men nu, precis inne i 3e trim, känner jag mig lika trött som i första trimestern! Jag vill BARA sova!

Någon som vet hur ischias känns? Funderar på om det är det jag har och inte foglossning.. det gör bara ont på ena sidan och strålar från ländryggen, genom skinkan ända ner i tårna. Låter det som foglossning?

• Nixx

Nu vet vi vad det blir

Låter LF skriva det senare så ni får vänta lite...

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!