• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • A L T A

Fan fan fan!!
    Igår hade jag lite ont i magen på kvällen o idag när jag var på toa för några timmar sedan kom det blod på pappret:(
    Vet inte vad jag ska tänka eller tro.
    Det var bara lite som kom ut nu o det var bara mörkbrunt. Sedan har det inte kommit mer. Men kände lite med ett finger inne o där fanns det lite mer. Men endast mörkbrunt.
    Vad ska man göra?
    Jag dör om det är ett missfall på gång. Sån jäkla oro i kroppen just nu. Vill bara lägga mig ner o gråta.

• A L T A

Kom och tänka på en sak. Igår hade vi sex o då gjorde det lite ont, det kändes som om han kom väldigt långt in. Kan det ha något med det att göra? Har hört att man kan vara extra känslig i början.
    Är det någon som haft så här?

Usch tårarna rinner. Tänk om pyret inte vill stanna där inne:(

• Catt

Jag håller tummarna, de gånger jag och min sambo haft sex under dessa månader (alltså de få gånger vi haft samlag) så har det kommit lite blod dagen därpå.

• Yinsan

Kanelbullen, säkert bara ett blodkärl som gått sönder, så länge det inte är färskt blod är det ingen fara sägs det ju! Håller tummarna för att det är som jag tror! Styrkekramar till dig!!!

• Catt

Låter som om vi aldrig har sex men just för att jag tycker att det är obehagligt att det kommer blod så gör vi andra saker än just regelrätt samlag.

Nu håller jag tummarna för att ditt pyre stannar!!!

• A L T A

Tack för era svar tjejer.
    Kan säga att vi bara haft sex två gånger sedan jag plussade.
    Det är inget färskt blod alls. Utan mörkbrunt nästan lite skiftande i mörklila om ni förstår.
    Hoppas verkligen att det bara är pga sexet.

• v i r r a

Försök att ta det lugnt om du kan. Jag var med om samma sak och det är tydligen mycket, mycket vanligt med bruna flytningar och små blödningar i början av gravidteten. Jag hade ganska mycket flytningar i nästan en vecka.

Kramar!!

A L T A skrev 2008-11-09 21:54:23 följande:
    Tack för era svar tjejer. Kan säga att vi bara haft sex två gånger sedan jag plussade. Det är inget färskt blod alls. Utan mörkbrunt nästan lite skiftande i mörklila om ni förstår. Hoppas verkligen att det bara är pga sexet.
  • Kallo

Kanelbulle: Hoppas det blödningen slutat. Ring din BM och rådfråga henne tycker jag. Kanske får komma dit på ett vul bara för att stilla din oro? Kram

Ego: Själv sitter jag i Shanghai och kl. är 09.35 på morgonen. Mina resekamrater sover men jag kan givetsvis inte sova... Igår var det runt 16 grader och soligt, var ute och promenerade endast i en tröja. Det är annat mot regninga och trista Sverige. I morgon flyger vi vidare till Peking för de sista dagarna samt shoppingen. Ha det så bra alla. Kram

• A L T A

God morgon tjejer!
    Inget mer sedan igår. Varken inatt eller nu på morgonen.
    Hoppas så innerligt att det inte blir något mer. Men vi får väl se under dagen.
    Skönt att höra att det är vanligt men usch vad orolig man blir iaf. Lovar att hålla er uppdaterade.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!