• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • henlin

Här händer det inte ett skvatt....tur är väl det kan jag känna vi har liksom ingenstans att göra av sonen om det skulle hända något. Jo nu över helgen har vi hans farbror men på måndag vet jag inte riktigt vad vi skall göra . Lukas farmor, farfar och morfar är bortresta till och med tisdag.... Gäller väl att knipa för min del!

• Mimmi P

Henlin, då får vi hålla tummarna för tisdag!

Lightfish, jag tror alla har full förståelse för att du är "ego" även om jag inte skulle vilja säga att det är så. Mår man dåligt kan det vara fullt tillräckligt att se om sig själv. Hoppas verkligen att du får må bättre snart!! Skönt att bebisen mår bra iallafall.

• Eva Marianne

Här var det allt lugnt! Helgens ro som har lagt sig över hela gänget, eller?

Tänkte bara skriva en rad så tråden aktiveras iaf lite. Har fortfarande inte fått någon mens (dag 36) men har varit på rätt dåligt humör, vilket tyvärr brukar vara ett PMS-symptom...

Henlin, är du hemma än??

• majsanna

Min mens är slut nu och hoppas jag slipper den för ett bra tag framöver!!

Detta projekt börjar tära på mig. Har varit utan mina mediciner över ett år nu och mår ju därför inte så jättebra. Samtidigt så är det ju självförvållat vilket gör det svårare att klaga.

Jag hoppas dessutom att jag är en av de reumatiker som mår bättre som gravid. Många blir ju symtomfria under graviditeten.

Min man har lite svårt att förstå min panik varje månad mensen kommer. "Vi har ju bara försökt 7 månader", medan jag tycker att blir en till månad utan medicin.
    Vid nästa ÄL ska vi verkligen få till "varannandag-sex". Mannen ska till och med ta ledigt en dag så att det blir möjligt.

Eva Marianne: Håller tummarna att mensen håller sig borta.

• A L T A
    majsanna skrev 2008-11-09 14:05:37 följande:
    Min mens är slut nu och hoppas jag slipper den för ett bra tag framöver!!Detta projekt börjar tära på mig. Har varit utan mina mediciner över ett år nu och mår ju därför inte så jättebra. Samtidigt så är det ju självförvållat vilket gör det svårare att klaga. Jag hoppas dessutom att jag är en av de reumatiker som mår bättre som gravid. Många blir ju symtomfria under graviditeten.Min man har lite svårt att förstå min panik varje månad mensen kommer. "Vi har ju bara försökt 7 månader", medan jag tycker att blir en till månad utan medicin. Vid nästa ÄL ska vi verkligen få till "varannandag-sex". Mannen ska till och med ta ledigt en dag så att det blir möjligt.Eva Marianne: Håller tummarna att mensen håller sig borta.
    Vad jobbigt för dig Majsanna. Förstår hur du känner. Nu har ju inte jag några problem så jag behöver äta medicin och så. Men kände också att när ska det bli våran tur.

Hoppas verkligen att du snart får ditt efterlängtade plus så du får en rikigt fin belöning för att du varit utan medicin.

Håller alla tummar och tår som går!
  • majsanna
    A L T A skrev 2008-11-09 14:08:15 följande:
    Vad jobbigt för dig Majsanna. Förstår hur du känner. Nu har ju inte jag några problem så jag behöver äta medicin och så. Men kände också att när ska det bli våran tur. Hoppas verkligen att du snart får ditt efterlängtade plus så du får en rikigt fin belöning för att du varit utan medicin. Håller alla tummar och tår som går!
    Tack
  • Eva Marianne

Kan bara hålla med Kanelbulle, Majsanna! Du, om någon, förtjänar verkligen ett plus å det snaraste!

• Mimmi P

Majsanna, instämmer med föregående. Klart att det är extra jobbigt när du dessutom måste vara utan medicin som du behöver för att må bra, men ge inte upp då har du ju verkligen gått utan medicinen i ett år utan mening. Du ska se att om du "bara" härdar ut (lätt att säga när man inte lider av reumatism, det verkar verkligen vara en hemsk sjukdom) så kommer du få din belöning snart!

Hoppas alla haft en bra helg och att nån fick fint väder, det har det inte varit här.

• henlin
    Eva Marianne skrev 2008-11-09 13:52:29 följande:
    Här var det allt lugnt! Helgens ro som har lagt sig över hela gänget, eller?Tänkte bara skriva en rad så tråden aktiveras iaf lite. Har fortfarande inte fått någon mens (dag 36) men har varit på rätt dåligt humör, vilket tyvärr brukar vara ett PMS-symptom...Henlin, är du hemma än??
    JAPP, jag är här!!! Tyvärr!!
  • majsanna

Tack alla för uppmuntrande ord. Det värmer ska ni veta.

Ska ta det lugnt veckan som kommer. Jobbar bara i morgon och har sedan ledigt resten av veckan innan jag börjar på allvar på mitt nya jobb. Ska försöka tänka bort att som har att göra med Äl, barn och graviditet. Får se om jag lyckas

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!