• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • lightfish
    Svar på #130
    Mars2007

Alltid lätt att vara efterklok..men skönt för dig att det bara är den här veckan kvar och sen får du vara hemma och vila upp dig!

Skönt att allt var bra hos bm, det med hb:et...skönt! Alltid trevligt att slippa stoppa i sig tabletter men eftersom jag ligger på 96 så har jag ju inget val direkt...
  • Mars2007
    Svar på #131
    Ja, jag är "glad" att jag slipper men hade jag behövt så hade jag oxå tagit!! Det är ändå skönt att man kan få tabletter som kan öka på intaget! Jag inbillar mig att vi har olika förutsättningar från början.. Jag har bara "turen" att ha en kropp som är "duktig" på att ta upp hjärnet för jag kan inte påstå att jag anstränger mig för att äta järnrikt och sköljer gärna ned maten med mjölk.. Sedan finns det säkert dem som gör allt för att få i sig men ändå rasar det! Hoppas du slipper för mycket bieffekter av dem.

Nu kallar jobbet igen.. har mycket som ska hinnas med känns det som!
  • Catt

Kanelbulle, de där banden hjälpte tyvärr inte mig :( hoppas att de fungerar bättre för dig. Tabletterna hjälpte men kunde nästan somna stående när jag tagit dem :). Hoppas att du snart mår bätte men som du säger så är det ju bra att du förtfarande har symtomer, hade det varit missfall så hade de ju trappats av fort.

• A L T A
    Catt skrev 2008-11-11 15:31:51 följande:
    Kanelbulle, de där banden hjälpte tyvärr inte mig :( hoppas att de fungerar bättre för dig. Tabletterna hjälpte men kunde nästan somna stående när jag tagit dem :). Hoppas att du snart mår bätte men som du säger så är det ju bra att du förtfarande har symtomer, hade det varit missfall så hade de ju trappats av fort.
    Får testa lite och se vad som hjälper. Är ju inte jättesugen på att ta sådant som gör att man blir tröttare än vad man redan är. Men som någon sa så kanske det är bättre att vara väldigt trött än att både vara trött och må illa.

Ja symptomen har ju nästan blivit värre. Så får väl se det som ett gott tecken.
  • Mars2007

Får nog hålla med Catt.. seabanden är jag inte säker på.. köpte dem så pass sent att illamåendet var på övergående så jag tror snarare det var det som gjorde att det blev bättre snarare än seabanden. Postafen gjorde mig helt utslagen så jag hade aldrig kunnat ta dem och gå till jobbet.. Men alla är vi olika och med lite tur så fungerar det för dig!!

• Kallo

Kikar in igen, kom till Peking i morse. Har ar ganska kallt om man jamfor med Shanghai. Har shoppat lite bebisklader idag, men jag ar lite besviken eftersom det inte finns sa mycket neutrala klader. Allt ar rosa eller blatt.... och da menar jag ALLT. Fick iallafall med mig ett startkit i en gron farg, som jag hoppas blir bra.
    Ha det sa bra alla!

• AxelOlivia

Kanelbullen: Jobbigt med illamåendet. Som skrivits tycker jag inte att sea banden hjälpt särkskillt mkt, möjligtvis lite lindring men då hade jag ju extremt illamående. Postafen har inte hjälpt för mig alls någon av gångerna, men däremot gjort en jätte trött. Ett tips kan vara att alltid ha med lite mellanmål och snax. frukt eller torkad frukt och nötter är ett bra tips.

• Eva Marianne

Jag tror jag börjar bli nojig... Antagligen beror det mycket på att jag hoppas så mycket på att det har lyckats den här gången. Men jag känner konstiga, som hugg, i magen lite då och då. Inget jag känner igen sedan tidigare men det kan säkert också bero på något som inte har ett dugg med någon bebis att göra. Har iaf inte sett några tecken på att mensen skulle vara på gång särskilt snart Vilket i sin tur borde betyda att det jag känt förut, ändå inte var PMS...

• Yinsan

Eva-Marianne, Håller verkligen tummarna för att det blir ett plus på stickan snart, skulle du testa till helgen eller hur var det?

Kanelbullen, inget kul men det enda som är säkert är att det går över förr eller senare och ut kommer en guldklimp i omätbart format!

Har hört två versioner av illamåendet!
    Den första som ni redan skrivit om att mycket illamående minskar risken för missfall.
    Den andra är att mår man mycket illa så kämpar kroppen för att göra barnet och att det i sin tur kan innebära att något är fel/påväg att gå fel.

Själv tror jag stenhårt på den första teorin och menar inte att noja upp någon nu!

Var ju själv på RUL idag och tro det eller ej men min makes spermier måste verkligen ha levt rekordlänge... sista gången vi hade sex var 29 juli, (innan jag plussade vill säga) enligt UL blev jag gravid 5 aug. Det är hela 8 dagar... Det är inte illa.
    Nytt datum är iaf 27 april!

• Yinsan

GRAVIDA

Henlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, Höganäs
    Mars2007: BF 4 december 2008, 1 flicka född 07, Ängelholm
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet!
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 23/10?, BIM 7/11 försök 1 efter mf, försök 5 totalt
    Eva Marianne (en Värmlandstös): ÄL ca 2/11??, BIM 16/11??
    Rauur: ÄL ca 16/11, BIM, Början av dec., 1 son född 06, Försök 7. Junsele
    majsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!