• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • A L T A
    lightfish skrev 2008-11-11 11:42:21 följande:
    Jag vet verkligen vad du går igenom, tro mig! Så mina två första tips: Postafen (ofarligt för barnet men du kan bli trött....för mig hjälpte det inte men ) eller Seaband om är ett akupunkturband som ska stävja illamående, båda finns på Apoteket. Postafenen är något billigare än Seabanden men OM Seabanden hjälper så är det en engångkostnad! När ska du till BM?
    Har suttit och funderat på båda alternativen, men känns som om man redan är väldigt trött. Hur ska man då orka jobba om man blir ännu mer trött?
    Men kanske skulle prova seaband. Är ju så upp och ner med illamåendet. Ibland räcker det ju med saft och kex innan jag går upp. Men inte idag.
    Hur mycket kostar seaband?

Ska till BM imorgon.
  • v i r r a

Kanelbulle, känner också igen mig! Jag blev väldigt trött av postafen och var ruskigt trött innan men ibland var det bättre att "bara" vara vansinnigt trött än att vara både väldigt trött OCH illamående. Testa att ta en halv tablett. För mig räckte det nästan alltid med en halva. Lite pilligt att dela de små tabletterna men det går

Skönt också att det inte kommer mer flytningar! Klart man blir orolig även om man vet att det är vanligt. Gissar att det är en försmak på livet som kroniskt orolig förälder

• lightfish
    A L T A skrev 2008-11-11 11:44:58 följande:
    Har suttit och funderat på båda alternativen, men känns som om man redan är väldigt trött. Hur ska man då orka jobba om man blir ännu mer trött?Men kanske skulle prova seaband. Är ju så upp och ner med illamåendet. Ibland räcker det ju med saft och kex innan jag går upp. Men inte idag. Hur mycket kostar seaband?Ska till BM imorgon.
    Kostar 145 kr på Apoteket! Postafen 39 kr /10 tabletter
    www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp&ProductSKU=213755&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

Om att du ska till BM imorgon..ta upp ditt illamående med henne i alla fall...och fråga vart du ska vända dig om det blir värre eller om Postafen och Seaband inte hjälper. Alltid bättre att vara förberedd...
  • lightfish

Kanelbulle81
    Förresten...bara lite sådär...den finns en finsk studie som visar på att mkt illamående minskar risken för missfall...

• A L T A
    v i r r a skrev 2008-11-11 11:52:38 följande:
    Kanelbulle, känner också igen mig! Jag blev väldigt trött av postafen och var ruskigt trött innan men ibland var det bättre att "bara" vara vansinnigt trött än att vara både väldigt trött OCH illamående. Testa att ta en halv tablett. För mig räckte det nästan alltid med en halva. Lite pilligt att dela de små tabletterna men det går Skönt också att det inte kommer mer flytningar! Klart man blir orolig även om man vet att det är vanligt. Gissar att det är en försmak på livet som kroniskt orolig förälder
    Ja jag får testa med det. Men funderar på att kanske testa seabandet och se om det fungerar. Alltid skönare om man inte behöver hålla på med en massa tabletter. Men vet ju inte om det kanske bara är tillfälligt. Om det är som det varit lite förut så har det ju hjälpt med kex och saft.
  • A L T A
    lightfish skrev 2008-11-11 11:56:57 följande:
    Kanelbulle81Förresten...bara lite sådär...den finns en finsk studie som visar på att mkt illamående minskar risken för missfall...
    jo jag har också hört att det "är bra att må illa".
    Får väl glädja mig med att jag mår illa och att det inte verkar blivit något mer med flytningarna.
  • lightfish
    A L T A skrev 2008-11-11 12:02:19 följande:
    jo jag har också hört att det "är bra att må illa".Får väl glädja mig med att jag mår illa och att det inte verkar blivit något mer med flytningarna.
    Det tycker jag låter som en strålande ide! Sköt om dig!
  • A L T A
    lightfish skrev 2008-11-11 12:03:15 följande:
    Det tycker jag låter som en strålande ide! Sköt om dig!
    Tack! Ni tjejer här inne är helt underbara. Så skönt att ha någon att prata med, som man kan gnälla utan att få dåligt samvete och som man kan ventilera tankar hos.

Hur mår du nu för tiden då?
  • lightfish
    A L T A skrev 2008-11-11 12:05:54 följande:
    Tack! Ni tjejer här inne är helt underbara. Så skönt att ha någon att prata med, som man kan gnälla utan att få dåligt samvete och som man kan ventilera tankar hos. Hur mår du nu för tiden då?
    Jag mår...tja...sådär. Positivt för dagen är att jag inte spytt, negativt är att jag känner mig illamående och svimfärdig men det gör jag varje dag . Jag har fått börja ta mina tabletter mot illamåendet mer ofta nu och det känns ganska pestigt...eftersom jag petar i mig 2 järntabletter, en multivitamin, folacin (folsyra) och ibland även en omega3 kapsel *urk*
    Så jag önskar nästan att jag hade ett ultraljud i veckan att se fram emot för att må bättre!
  • Mars2007

Usch, idag är jag trött har ont i sidan, illamåande och huvudvärk.. längtar till jag ska hem. Man skulle kanske ha tagit sjukskrivningen på 100 % istället för 50.. ja, ja en vecka till sedan är det slut.

Var hos bm igår och allt såg bra ut. Hjärtljud på 150, sf-mått på 34, alltså samma som för 2 veckor sedan så det bör ju innebära att magen är på väg nedåt. Hb på 138 (utan en enda järntablett) och blodtryck på 95/55.

Kanelbulle, vad jobbigt med illamåendet!! Hoppas du slipper allt för långa besvär av det!! Och skönt att det inte kom mer blod! Vad jag förstått så är gammalt blod "bra".. det är färskt blod som innebär störst "risk". Däremot är det ju många som blöder i början. Jag är en av dem. Med Emma blödde jag färskt blod men hon är ju här nu så
    Hoppas allt går bra på inskrivningen! Tycker oxå du kan ta upp blödningen.. om inget annat har du kanske en bm som är snäll och "ger" dig ett VUL. Även om det inte är något fel så är det ju alltid roligt att få se den lille/a!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!