• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Yinsan

GRAVIDA

Henlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, Höganäs
    Mars2007: BF 4 december 2008, 1 flicka född 07, Ängelholm
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro (flicka enligt RUL)
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 23/10?, BIM 7/11 försök 1 efter mf, försök 5 totalt
    Eva Marianne (en Värmlandstös): ÄL ca 2/11??, BIM 16/11??
    Rauur: ÄL ca 16/11, BIM, Början av dec., 1 son född 06, Försök 7. Junsele
    majsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping

Ni skrev samtidigt så jag ändrade så båda är med!

LF, grattis till pojken!
    Själv ville vi inte veta så det blir en överraskning

• Rauur

Grattis till grabben LF :)

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva här, känns som allt står still här hemma.
    Ältestar i vilket fall och inget utslag än, men är ändå bara på dag..13. Förra månan kom ägglossningen på dag 18. Eller, utslaget iallfall. Så det var väl på dag 19.

Kommer ligga lite lågt här i tråden tills BIM,så jag får lite annat att fundera på.
    Men, kommer givetvis kika in här då och då och se vad som skrivs:)

• henlin

Idag har jag varit hos BM på kontroll (förhoppningsvis den sista). Fick en tid nästa torsdag men den tänker jag minsann inte gå på, tills dess skall jag väl förhoppningsvis ha tryckt ut denna lilla bebbe!!
    Allt såg i alla fall bra ut!
    Nu skall jag hämta lilleman på förskolan!

Virra vad vackra ni var på korten

ligtfish & Nixx Grattis till den väntade sonen!

• A L T A

Nu har jag varit hos BM och allt såg bra ut. Järnvärdet (vet inte vad det heter i "fackspråk") låg på 136 blodtrycket 136/71 blodsockret var bra.
    Blev erbjudna ett KUB-test så de nappade vi på. Så ska väg på samtal den 3:e december och sen gör de ul någon vecka efter det.
    Så då kanske vi får en bild att ge bort i julklapp
    Fick en massa lappar och broschyrer så har något att läsa ikväll
    Frågade också om blödningarna och hon sa att det inte var någon fara.

Så nu är första milstolpen nådd

• Rauur
    A L T A skrev 2008-11-12 15:58:52 följande:
    Nu har jag varit hos BM och allt såg bra ut. Järnvärdet (vet inte vad det heter i "fackspråk") låg på 136 blodtrycket 136/71 blodsockret var bra. Blev erbjudna ett KUB-test så de nappade vi på. Så ska väg på samtal den 3:e december och sen gör de ul någon vecka efter det. Så då kanske vi får en bild att ge bort i julklapp Fick en massa lappar och broschyrer så har något att läsa ikväll Frågade också om blödningarna och hon sa att det inte var någon fara. Så nu är första milstolpen nådd
    Va skönt att allt var okej!
  • Eva Marianne

Vad ska sonen heta nu då, LF & Nixx? Grattis, såklart! Än så länge står det alltså 2-2 i kön för dem som vet. Häftigt om dessa siffror kan bestå, någorlunda, när alla är klara för så då följer vi ju statistiken med verkligheten.

Har fortfarande inte fått någon mens och det känns lovande, med tanke på vilka dagar vi hade sex för ca 2 veckor sedan. Vi hade nämligen ett uppehåll under några dagar vid den tidpunkten men fr o m imorgon, var vi varit lite mer regelbundna över slutet av den veckan. Om ni fattar.. Hur som helst så väntar jag också med spänning och försöker verkligen att inte bli alltför hoppfull, även om det är svårt.

• A L T A

Eva Marianne skrev 2008-11-12 17:16:43 följande:

Vad ska sonen heta nu då, LF & Nixx? Grattis, såklart! Än så länge står det alltså 2-2 i kön för dem som vet. Häftigt om dessa siffror kan bestå, någorlunda, när alla är klara för så då följer vi ju statistiken med verkligheten.Har fortfarande inte fått någon mens och det känns lovande, med tanke på vilka dagar vi hade sex för ca 2 veckor sedan. Vi hade nämligen ett uppehåll under några dagar vid den tidpunkten men fr o m imorgon, var vi varit lite mer regelbundna över slutet av den veckan. Om ni fattar.. Hur som helst så väntar jag också med spänning och försöker verkligen att inte bli alltför hoppfull, även om det är svårt.
    Åh, håller tummar och tår. Du måste ju testa snart!!!!!!!!!
    HEJA HEJA HEJA!!!!!
  • AxelOlivia

GRAVIDA

Henlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, Höganäs
    Mars2007: BF 4 december 2008, 1 flicka född 07, Ängelholm
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro (flicka enligt RUL)
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 23/10?, BIM 7/11 försök 1 efter mf, försök 5 totalt
    Eva Marianne (en Värmlandstös): ÄL ca 2/11??, BIM 16/11??
    Rauur: ÄL ca 16/11, BIM, Början av dec., 1 son född 06, Försök 7. Junsele
    majsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping

• v i r r a

Ooh! En kille! Grattis ligtfish & Nixx! Vi såg också helt övertydligt så jag är 99% säker

Och tack för komplimanger hörrni

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!