• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • A L T A

Eva Marianne skrev 2008-11-10 15:15:39 följande:

Härligt, Lillajag!Jobbigt, Kanelbulle Men om det inte hänt något mer nu, är det förhoppningsvis ingen fara. Jag håller tummarna för att det går bra!Kallo: jag är inte avundssjuk, nejdå... Ingen mens för mig, än...
    Inget mer ännu så det verkar som om det bara var tillfälligt. Har kommit lite lite som torkat mörktbrunt blod. Igår var det ju slemmigt om ni förstår.
    Så oron börjar släppa lite men är fortfarande supernervös varje gång man går på toa.
  • A L T A

Eva Marianne skrev 2008-11-10 15:15:39 följande:

Härligt, Lillajag!Jobbigt, Kanelbulle Men om det inte hänt något mer nu, är det förhoppningsvis ingen fara. Jag håller tummarna för att det går bra!Kallo: jag är inte avundssjuk, nejdå... Ingen mens för mig, än...
    När har du tänkt att testa? Ser ju ljust ut för dig
  • Eva Marianne

Jag tänkte avvakta en vecka till innan jag testar. Förra gången kom mensen så sent som om den gör det först på söndag, den här gången. Därför vill jag inte ta något test än för att undvika att bara bli besviken, än en gång. Har dessutom inga symptom på något annat än vad jag tror kan vara PMS-besvär (tyvärr...)
    Fast självklart hoppas jag på det bästa! Kärringen har ju inte kommit än och det är helt klart en god förutsättning för att inte tappa bebistron...

• Yinsan

Eva-Marianne, håller tummarna för att det blir ett plus nu!

Lillajag, va mysigt och att allt var bra!

Själv får vi våran dom imorgon, fast vi ska inte ta reda på könet, eller jag kanske vill men sambon vill inte och eftersom vi tillhör det strikta distriket så får vi antaligen inte veta iaf!

• lightfish

Eva Marianne
    Gah... Vad spännande! Hoppas verkligen för ett plus! Tummar och tår hålls varje dag .

Lillajag1979
    Grattis till den kommande pojken! Superskönt att allt var bra med lillkillen!

Kanelbulle81
    Ang de bruna.... Jag hade ju det i två och en halv vecka samtidigt som jag spydde... Varför vet de inte men det kan vara som de andra säger: sköra slemhimmor. Men du ska på ett VUL?

• A L T A

Nej jag ska inte göra något vul. Ska bara till bm på onsdag på inskrivning.
    Men funderar på att kanske boka ett privat.
    Har inte haft några mer "blödningar". Så de var säkert inget att oroa sig över. Men hur lätt är det att låta bli?

• Mimmi P

Lillajag,  visst var det härligt :).

EvaMarianne, håller tummarna för plus nästa vecka! Tycker det är väldigt besvärligt att så många gravidsymptom är ung samma som PMS-besvär. Men tids nog får du ju veta.

Kanelbulle, jobbigt men jag säger som de andra, det var nog ingen fara. Du kan ju fråga om vul imorgon eftersom du är orolig efter det som hände. Det är ju väldigt olika mellan mottagningarna hur hårda de är med vul. Annars kan jag rekommendera ett privat, om inte annat så bara för att få bekräftat att det finns nåt där inne.

• A L T A

Usch måste få gnälla lite.
    Mår SÅÅÅ fruktansvärt illa. Imorse hjälpte inte ens kex och saft innan jag klev upp. Det kom upp lite senare.
    Sitter på jobbet och kämtar mot att inte kräkas.!!! BLÄ!!!!!!

• lightfish
    A L T A skrev 2008-11-11 11:24:31 följande:
    Usch måste få gnälla lite.Mår SÅÅÅ fruktansvärt illa. Imorse hjälpte inte ens kex och saft innan jag klev upp. Det kom upp lite senare. Sitter på jobbet och kämtar mot att inte kräkas.!!! BLÄ!!!!!!
    Jag vet verkligen vad du går igenom, tro mig! Så mina två första tips: Postafen (ofarligt för barnet men du kan bli trött....för mig hjälpte det inte men ) eller Seaband om är ett akupunkturband som ska stävja illamående, båda finns på Apoteket. Postafenen är något billigare än Seabanden men OM Seabanden hjälper så är det en engångkostnad! När ska du till BM?
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!