• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Catt

Fyra dagar till BF, går bara och väntar och längtar... blir galen ;)

• AxelOlivia

Lightfish: Var det de där obehagliga supparna som man fick krypningar i hela kroppen som du också fick? Kommer inte ihåg namnet. Jag slopade mina fort i af!

• AxelOlivia

Catt och FlakeZ: Underbart att ni snart har era bebbar hos er. :)

• BejbyBoo
    Svar på #641
    Åhh, avundsjuk blir jag nu!!
    Det är så många som sagt till mig att de tror bebis kommer innan utsatt tid, så jag har börjat tro på det själv. Skulle jag gå över en vecka kommer det bli en låååång vecka. Är redan inställd på att bebis kommer innan jul... Oskyldig
    Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • v i r r a

Lightfich: fy rackarns alltså!

Catt: Det är inte klokt! Så snart! Iiih! Blir sympatigalen

FlakeZ: Superfin är din bugga med din egen suflett! Ser fram emot att få våran!

Någon som hört något från Serafine? Hon borde ju vara på BIM snart...

Slänger in listan igen. Hoppas det är den senaste. Det är bara 3 personer före mig i BF-kön...

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08, Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08, Höganäs

GRAVIDA
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro (flicka enligt RUL)
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 25/11, BIM 9/12 försök 2 efter mf, försök 6 totalt
    majsanna: ÄL ca 14/12 BIM ca 28/12 inga barn sedan tidigare. Försök 9. Norrköping

• Rauur

FlakeZ: Vad avis jag blir på din vagn(!)
    Jämarns va snygg.
    Om jag nu lyckas övertala sambon om en bugga så får du gäääääärna sy en suflett till mig ;)

• A L T A

Hej tjejer!

Har en liten fundering som jag tänkte bolla med er. Tror ni att man kan vara "känslig" mot åksjuketabletterna. Har ju en förmåga att må illa på kvällen men brukar ju för det mesta klara mig från att kräkas men så har jag tagit en tablett tre gånger för att lindra illamåendet men alla tre gånger har jag kräkts. Kan det vara av tabletten? Har kräkts någon mer gång men oftast mår jag bara fruktansvärt illa.

Då är det ju ingen idé att ta dem ifall de gör så man kräks och inte lindrar illamåendet avsevärt.

• Serafine

Bim imorgon, testade minus idag på eftermiddagen. Testar igen på onsdag om inte mensen kommit. Är dunderförkyld så jag kan inte riktigt känna efter, vågar inte säga bu eller bä.

Till alla er som mår illa, kan jag bara säga att ni har mitt fulla medlidande! Mådde själv illa större delen av förra graviditeten. Man blir både handlingsförlamad och deprimerad. Postafen hjälpte inte, Lergregan lindrade lite, men jag tyckte det var lika illa att vara så torr i munnen och trött. Min livlina var mintabletter, vet inte varför, men det lindrade illamåendet. Sen var det klart vidrigt att kräkas upp igen men det gjorde jag nästan bara på kvällen (och på morgonen innan jag ätit, föredrog att spy lite galla, än hela frukosten)

• A L T A

Haha, de här med att föredra att spy det ena eller det andra.
    Igår drack jag mängder med citronvatten och kan säga att det var ingen höjdare att kräkas upp.
    FYYY vad surt! Älskar citron och kan äta den som man äter en apelsin, men fy vad det var äckligt att kräkas.

Haha, vilket samtalsämne

Tråkigt att det blev ett minus. Men än är det inte kört

• lightfish
    Kanelbulle81
    Är det Postafen du syftar på? De hjälpte inte mig ett skit... Sen så verkar det som om man ska ta de allra flesta mot-illamående-tabletter tillsammans med mat för att slippa biverkningen illamående...Fundersam

Själv tog jag en Lergigan Comp efter frukosten som blev sen då jag vaknade 10:30...spydde vid 12... så....

Axels mamma Sanna
    Det var Primperan.....
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!