• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Eva Marianne

Majsanna: så segt och tråkigt! Man vill ju absolut inte höra att det är bara att vänta, ännu längre. Man vill ju nuuuuuuuuu! Suck och stön, skulle jag säga om jag var du. Men, om gudarna är på er sida så är väntan över om bara en månad. Det hoppas vi alla här, det lovar jag dig!

Jo, vi funderar allt mer på vagnen. Tror inte att jag skulle bli så depp att jag typ skulle slänga den, om det nu skulle gå åt fanders med pyret i magen. Även om vi väntar med att köpa en ända till typ v 35 eller nåt, kan det ju gå åt skogen ändå så det är väl egentligen inte ens ett argument.

Förresten berättade vi för min mans bästa vän, när han var här på annandagen. Han fyller jämt i juli nästa år och bjöd oss (redan) på festen. "Vi får se om vi kan..." sa vi och först blev han arg, "vad kan vara viktigare än mitt kalas?!?". Men när vi förklarade, portförbjöd han oss istället och var jätteglad för vår skull Vi lovade dock att komma om vi bara tror att vi kan. Han bor visserligen i skogen, 6 mil från vårt BB men han fyller 1:e och barnet blir troligen inte beräknat förrän efter 20:e nånting så rent teoretiskt, borde det vara lugnt med ett party för maken, mig och stora magen...

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • Lillajag1979

Eva Marianne: Mmm!

GRATTIS FlakeZ!!!

Själv var jag på ett MYCKET givande samtal på auroramottagningen idag! Känner mig enormt lättad...

• henlin

GRATTIS TILL  FlakeZ!! Hoppas att allt gått bra! En bättre födelsedagspresent kan man väl knappast få?

• Yinsan

Stort Grattis till Elionora FlakeZ, det blev en underbar present trots att ni inte fick var sin dag! Hoppas allt gått bra och att vi snart hör ifrån dig!

• A L T A

Grattis FlakeZ!

Ego: gissa om vi gått o tittat på kortet hela dagen o bara haft ett stort leende på läpparna.
    Mannen är superstolt. Är nog inte förrän nu som han verkligen förstått.
    Visade han vagnen igår o idag har han gått o pratat om vart affären som har vagnen ligger. Vi var så ica som ligger på nedre våningen o affären ligger två våningar upp. Det var nästan så han tog med påsar upp för att kolla. Känns skoj. Han har nästan aldrig pratat om vagn förut.

• Kallo

FlakeZ: Grattis i massor! 4:e bebisen är nu här!!

Kanelbulle81: Vad kul att du sett det lilla pyret på UL.

• Serafine

Grattis FlakeZ!!! Delad glädje är dubbel glädje och bättre födelsedagspresent får man väl se sig om efter!

Majsanna: De är så tråkiga, det är så olika var man bor. De behöver ju inte dra igång en full utredning nu på studs, men de kan ju börja med grundläggande prover. Håller tummarna att du inte behöver ringa den igen.

Ego: Min man har diabetes, och hans socker har varit lite högt till och från under hösten. Är sockret högt, är potensen låg.. Har även läst lite idag att högt socker kan skada spermierna och att diabetiker i högre utsträckning har dna-skadade spermier.
    Försöker dela med mig av informationen utan att kritisera, men han tar allt som rör hans diabetes väldigt personligt. Blir så trött, jag vill bara att han ska börja träna igen och tänka mer på hur han äter, han om någon borde förstå hur viktigt det är för hans allmänna hälsa.

• Mimmi P

Majsanna, tråkigt att ni måste vänta, men förhoppningsvis får ni ert plus innan dess ändå. Använder du äl-tester?

Lillajag, skönt att det gick bra hos aurora-bm, kommer du fortsätta på regelbundna samtal där eller var det bara en engångsgrej? Får man fråga vad det är du är rädd för inför förlossningen? (finns ju vissa självklara saker men det är så individuellt vad man har svårt för). För min del tycker jag det jobbigaste är att man omöjligt kan veta hur man kommer reagera och att det liksom inte går att träna eftersom man inte vet exakt vad som kommer hända. Jag tycker om att vara förberedd på allt. Men profylaxkursen och mina tusen böcker om graviditet, bebisar och födande har hjäpt mig jättemycket.

Kanelbulle, just för mannens del så tror jag de behöver få en tydlig bekräftlese på att det verkligen finns nåt där inne för att kunna ta det till sig. Vad kul att han är så glad.

Serafine, tråkigt att  du har svårt att nå fram till mannen. Kan du hjälpa till "i det tysta" typ föreslå att ni går och tränar tillsammans eller nåt sånt? Män är stlta varelser, ibland får man ta till list...

Igår tapeserade vi bebisens rum och idag ska golvet in och så ska vi till Ikea och handla lite lampor och grejer. Vi har valt en väldigt bebis-aktig tapet, blå-grön och med en bård på mitten med hitta nemo-figurer. Den är så väldigt mycket "inte vi", det känns väldigt konstigt, hoppas lill-killen kommer gilla det. Jag har svårt för både färger och "gulliga" grejer, jag är väldigt svart och kantig själv men försöker tänka mig in att en mjuk liten bebis ska bo där. Det känns väldigt konstigt.

• AxelOlivia

Vändningsförsöket gick bra och hon ligger med huvudet neråt. Men det finns fortfarande mkt plats för henne att röra sig så vi får väl se om hon stannar kvar där. Är inte helt säker på att hon kommer göra det eftersom hon bökat på ganska ordentligt nu.. :S Vi får se..

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!