Majsanna, tråkigt att ni måste vänta, men förhoppningsvis får ni ert plus innan dess ändå. Använder du äl-tester?
Lillajag, skönt att det gick bra hos aurora-bm, kommer du fortsätta på regelbundna samtal där eller var det bara en engångsgrej? Får man fråga vad det är du är rädd för inför förlossningen? (finns ju vissa självklara saker men det är så individuellt vad man har svårt för). För min del tycker jag det jobbigaste är att man omöjligt kan veta hur man kommer reagera och att det liksom inte går att träna eftersom man inte vet exakt vad som kommer hända. Jag tycker om att vara förberedd på allt. Men profylaxkursen och mina tusen böcker om graviditet, bebisar och födande har hjäpt mig jättemycket.
Kanelbulle, just för mannens del så tror jag de behöver få en tydlig bekräftlese på att det verkligen finns nåt där inne för att kunna ta det till sig. Vad kul att han är så glad.
Serafine, tråkigt att du har svårt att nå fram till mannen. Kan du hjälpa till "i det tysta" typ föreslå att ni går och tränar tillsammans eller nåt sånt? Män är stlta varelser, ibland får man ta till list...
Igår tapeserade vi bebisens rum och idag ska golvet in och så ska vi till Ikea och handla lite lampor och grejer. Vi har valt en väldigt bebis-aktig tapet, blå-grön och med en bård på mitten med hitta nemo-figurer. Den är så väldigt mycket "inte vi", det känns väldigt konstigt, hoppas lill-killen kommer gilla det. Jag har svårt för både färger och "gulliga" grejer, jag är väldigt svart och kantig själv men försöker tänka mig in att en mjuk liten bebis ska bo där. Det känns väldigt konstigt.