• Zozzo87

IDOL 2008 (Vol2)

Här samlas IDOL fans och diskuterar,jaa just det IDOL!!

www.tv4.se/idol

• Svar på tråden IDOL 2008 (Vol2)
  • ellam71

Mörkrädd... jag säger precis tvärtom... jag ser beatles, elvis, rolling stones... som alla hade skrikande, svimmande helt hysteriskt galna fans.... jag ser STORHET!

L jung skrev 2008-11-29 13:34:21 följande:
    Kikar in och bara säger YES YES YES YES YES!!! Äntligen åkte Johan ut ur IDOL!! Men alltså...man blir ju nästan mörkrädd när man ser hur 'psyksjuka' fjortisar blir av grupptryck och när man eggar på varann att någon är såååå fantastisk!!! Skrämmande!!
    ---

Precis! YAK!
    BlackBiatch skrev 2008-11-29 15:39:25 följande:
    Hon sjunger väldigt nasalt tycker inte alls om hennes röst
    ----

Jaa.. han var kanske inte bäst på att sjunga men han ägde scenen!
    Atamon skrev 2008-11-29 18:10:33 följande:
    Jag kände bara "jaha så var det roliga slut för i år då" - när Johan åkte ur. Han kanske inte är bäst i Idol men det har varit underhållande att följa honom och fansen - nu blir det ingen mer hysteri och det är lite trist
    Det som inte dödar härdar...
  • L jung
    Jag såg inte en enda gång att han ägde scenen. 

I mina ögon så såg han vilsen och lite tafatt ut, men ville se världsvan ut. 
    När han sjöng duetten tillsammans med Robin så märktes den ändå mer, eftersom Roin är mer färdig artist än lilla Johan.  Tonsäker och scen närvaro med riktigt bra 'moves'. 
    Johan höll heller inte samma takt som musiken med sin ena arm som vifta till lite då och då under sina uppträdanden.

Så nej... JAG ser inte storheten alls, och absolut ingen som kan jämnföras med Beatles, Elvis och Rolling Stones.  Blir nästan full i skratt av jämnförelsen!!

Däremot så ser jag en liten ung kille som vill bli som typ Johnny Rotten var en gång i tiden, och det tycker jag är helt ok.  Där passar han....när han är klar med målbrottet!
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Me , myself and I ♥¸.♥´¯)¸.♥´¯)
  • Krisselina

Det är ju tur att smaken är som baken. Trodde knappt mina ögon när jag såg tjejen som knappt visste vart hon skulle ta vägen när Johan stog framför henne och sjöng, likaså när hon var uppe på scenen. En annan höll ju på att kräkas. Jag medger att i min unga tonår var jag helt såld på backstreetboys, men inte fasiken har jag någonsin reagerat som hon gjort och kan nog aldrig i min vildaste fantasi förstå hennes beteende.
    Tycker nästan lite synd om henne dock, för om ett par år kommer hon skämmas livet ur sig pga detta.

Jag är iaf glad över att Johan äntligen fått lämna idol, men samtidigt förundrad över vilka tre som är kvar. Okej Kevin, han kan sjunga, men Alice och Robin? Är de verkligen bland de tre bästa av alla som sökte till idol? Det är ett skämt.

Jag hoppas fortfarande att Linda kommer få ett skivkontrakt, för fan, den tjejen kan sjunga.

Lita alltid på din intuition
  • ellam71

Linda.. vem var det? *googlar*

Krisselina skrev 2008-11-29 22:49:57 följande:
    Det är ju tur att smaken är som baken. Trodde knappt mina ögon när jag såg tjejen som knappt visste vart hon skulle ta vägen när Johan stog framför henne och sjöng, likaså när hon var uppe på scenen. En annan höll ju på att kräkas. Jag medger att i min unga tonår var jag helt såld på backstreetboys, men inte fasiken har jag någonsin reagerat som hon gjort och kan nog aldrig i min vildaste fantasi förstå hennes beteende. Tycker nästan lite synd om henne dock, för om ett par år kommer hon skämmas livet ur sig pga detta. Jag är iaf glad över att Johan äntligen fått lämna idol, men samtidigt förundrad över vilka tre som är kvar. Okej Kevin, han kan sjunga, men Alice och Robin? Är de verkligen bland de tre bästa av alla som sökte till idol? Det är ett skämt. Jag hoppas fortfarande att Linda kommer få ett skivkontrakt, för fan, den tjejen kan sjunga.
    Ja, jag säger ju inte att det är det JAG ser.... Hans stil kan inte jämföras med iallafall elvis och beatles, men uppståndelsen KRING honom kan jämföras med uppståndelsen kring de nämnda! Och tack vare den tror jag att han kommer gå långt! Även om jag inte kommer köpa hans skiva,,, MEN så är ju IDOL för de under 25....... o där är inte jag!
    L jung skrev 2008-11-29 22:28:42 följande:
    Jag såg inte en enda gång att han ägde scenen.  I mina ögon så såg han vilsen och lite tafatt ut, men ville se världsvan ut.  När han sjöng duetten tillsammans med Robin så märktes den ändå mer, eftersom Roin är mer färdig artist än lilla Johan.  Tonsäker och scen närvaro med riktigt bra 'moves'.  Johan höll heller inte samma takt som musiken med sin ena arm som vifta till lite då och då under sina uppträdanden. Så nej... JAG ser inte storheten alls, och absolut ingen som kan jämnföras med Beatles, Elvis och Rolling Stones.  Blir nästan full i skratt av jämnförelsen!! Däremot så ser jag en liten ung kille som vill bli som typ Johnny Rotten var en gång i tiden, och det tycker jag är helt ok.  Där passar han....när han är klar med målbrottet!
    Det som inte dödar härdar...
  • Krisselina

Linda var den rödhåriga tjejen, som inte ens kom med bland de 10 bästa. Katastrof, enligt mig. Hon var en wallmans salonger-brutta.

Lita alltid på din intuition
  • Tifastar
    UmmAlina skrev 2008-11-29 19:40:21 följande:
    Men oj! Hon verkar inte riktigt klok. "Han betyder mer for mig an min familj"
    Ja kära nån håller med. Kan ju inte ha alla bestick i lådan. O vore jag Johan så hade jag bara gått ifrån henne, orka med nån som spelar över och är så där hysterisk...

Jag hade ignorerat henne =P
  • hejpa
    UmmAlina skrev 2008-11-29 19:40:21 följande:
    Men oj! Hon verkar inte riktigt klok. "Han betyder mer for mig an min familj"
    usch, pinsam tjej! stackarn, hon hyperventilerade ju :S det där blir ju kul att se om ett par år, haha.
  • Jagvetmest

Jag har sorg... Johan är borta och all spänning med honom. Som sagt: Nån som har hört Marie Picasso sedan hon vann i globen? Någon?? Kunde den tjejen sjunga? Ja, hon var enligt juryn en av Sveriges bästa sångerskor. Och Sveriges absolut tristaste. Typ som Kevin.

• Kaxmaja
    Krisselina skrev 2008-11-29 22:57:09 följande:
    Linda var den rödhåriga tjejen, som inte ens kom med bland de 10 bästa. Katastrof, enligt mig. Hon var en wallmans salonger-brutta.
    Åhhhh hon var ju SKIT bra tyckte jag
  • Kaxmaja
    Jagvetmest skrev 2008-12-01 12:27:18 följande:
    Jag har sorg... Johan är borta och all spänning med honom. Som sagt: Nån som har hört Marie Picasso sedan hon vann i globen? Någon?? Kunde den tjejen sjunga? Ja, hon var enligt juryn en av Sveriges bästa sångerskor. Och Sveriges absolut tristaste. Typ som Kevin.
    Marie? Vem? Fattar ingenting?

Svar på tråden IDOL 2008 (Vol2)