• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Essi73

Cirkel och Naffe, tack för svar och inputs! Då kör vi på som vi har gjort, har testat lite med kokt ris + grönsaker men det triggade reflexerna så vi hr återgått till fruktpuréerna. Vi tar det i sakta makert så får vi se reaktionen. Jag tänker också på dagis, 48 timmars regeln men jag skall höra med dem.

Naffe aha så nu har symtomen entrat då Yeeih hurra, enjoy! Hoppas illamåendet går att hålla i schack med ätandet.
    Ja handspriten och klorinet har hägrat här hemma idag, jag fnissar åt mig själv i min krigsföring mot kräkset...

• cirkel

Essi: Nog kommer bebisen ge mig mycket huvudbry innan den är ute! Jag kommer nog att åka in och kolla läget vid första tecken på förlossning så att den inte ligger fel när värkarbetet håller på.

Emma var smart nu när hon skulle lägga sig. Hon krånglade länge så T tröttnade på att hon sprang upp hela tiden och gick ner till nedevåningen. Hon gnällde lite men inte så mycket, sen blev det tyst. Efter ett tag gick T upp och kollade och då hade hon lagt sig i sin säng och stängt dörren! Det vore ju fint om hon gjorde det till en vana!

Sitter just nu och mumsar glass med hemmagjord chokladkolasås.
    1 dl grädde (Funkar med milda visp också)
    1 dl socker
    1 msk sirap
    1 msk kakao

Låt koka ihop.
    Tillsätt 3 msk margarin och låt koka en stund till.
    Smaskens!

• JJ 75

41+4 - japp, då glider jag upp i paritet med Förväntans M, på fredag kniper jag "rekordet" från Naffes T... Bokad för bedömning på onsdag, så just nu har lillisen en stund på sig att ta sitt förnuft till fånga... Bedömningen får sedan avgöra ev igångsättning, så cirkel, vet faktiskt inte hur länge jag får gå över...

Annars inget nytt, j har haft en superhelg med sin faster, själv har jag inte umgåts så mycket utan verkligen vilat. Är så glad över min svägerska och hennes relation med j, de är verkligen jättetajta samtidigt som svägerskan faktiskt säger nej och är ganska konsekvent (till skillnad från farmor kan sägas... Snacka om att j har lindat farmor runt lillfingret...) I alla fall, helgen har varit lugn, har legat mycket på sängen och kramats med J och pratat, funderat, förberett, känner oss metalt så redo vi bara kan vara! Nästan som en helg utan barn, fast med barn - var verkligen välbehövligt, supertack svägerskan! Tror hon tyckte det var lite trist att sätta sig på flyget hem igårkväll utan att ha träffat lill-bäbis - men en anledning att komma åter snart...

J ohc j har tagit med sig farfar till badhuset nu istället, så det är vila på agendan här idag också... Det kanske är därför bäbis inte kommer, jag bara vilar... Kanske skulle smaska lite glass och chokladsås, lät så gott där cirkel!

Maja - säger som naffe, finns det ngn historia av flerbörd, eller är det mera en generell oro för att "utsätta" Elvira, och er själva för två små samtidigt? Måste säga att själv funderade jag mycket mera kring denna graviditet utifrån "är det just mot j" - men hittills har allt dock varit hjärnspöken. Hoppas du får möjlighet till ett VUL snabbt så du slipper onödig oro!

Lider annars med er kräkisar, hua!

• Özlem

hej hopp

Maja:Kram till dig.Tråkigt att du känner att du inte blev "sedd".
    Jag tror som essi att vi alla e inne o "lullar runt i våra egna bubblor" o att vi tänkt svara men svarat i luften.
    Klart vi e här för varandra.
    Hur känns det med skalman nu?
    Så skönt att de bara blev till. Jag hoppas att du får en tid för vul snart så att du kan släppa din oro.

Jisses Essi vilken järnlady du är.Att du orkar städa klinisk rent fast du borde vila pga värkar.
    Kan inte du komma hem till mig o städa lite

JJ:Vilken envis typ som inte vill komma ut.Hoppas att det sätter igång snart eller att de sätter igång.
    Jag vet hur jobbigt det var att gå över tiden.

Cirkel:hahahaha,stackars unge.Fick nog till slut o stängde igen dörren o somna

Vi var på spa i helgen med hela grodmannens släkt.Svärmor fyllde 60 så hon bjöd oss på spahotell.
    Eftersom M varit sjuk i två v o inte ätit så mkt förutom välling så var han jätte jobbig.Han grät o gnällde hela tiden men vägrade äta.
    Hoppas våran lilla matvrak kommer tillbaka snart.

• maja under eken

Hej hej,

jag e så trött så jag ser i kors. Elvira e sjuk o sov sååå oroligt inatt. Skalman hade jag sparkat in i gästrummet efter ännu en start av natten med dessa eeeeeviga stockdragningar. Dum som jag e så var jag f trött f o ta mitt täcke o förflytta mig. Elvira grät var 20:e minut tror jag, så ska man hinna somna däremellan. Framåt småtimmarna började hon bli varm så jag tempade henne o laddade Iprensupp. Sen var d upp o jobba kl 7. D går massa feber o influensa på dagis så d var ju bara väntat. Hon e pigg o glad o har legat runt 39,5 hela dan. Skalman får vab:a, jag kan inte vara borta fr jobbet.

Jag tror att d e tvillingar, lr fler pga en magkänsla i kombination m min pco-s. Men jag har ofta fel o hoppas d äv denna gång.

Jag sitter o kollar på familjen annorlunda... Djiiises! Många barn blire...

Orkar inte responsa, minns inte ens vad jag läst för tillfället. Har bytt lösen nu så nu kanske jag kommer minnas iaf d ända t jag kan logga in på jobbet, då ska jag läsa.

Tack för alla mail o hälsningar här o i gb, jag svarar sen!

Förresten, tror ni jag e smittbärare om Viran nu e sjuk? Skulle ju träffa kompisarna hemma hos en som fick barn vid lucia, vågar jag?

Skalman o jag har d bra efter omständigheterna, klart man e glad o mår bra när man nyss fått reda på att man har bäbis(ar) på g.. Hoppas d håller i sig. Vi ska börja träna nu oxå, sen har han bara nån karta kvar fr pillrena som gör han lite förändrad. D där sluta-röka-pillrena. Hoppas han hittar gnista o lite energi igen då, o får lite längre stubin.

kram o jäsp!

Elvira - Livets Solstråle!
  • Özlem

God morgon
    Idag ska jag till bm för koll.

Maja:Stackars V. Hoppas hon kryar på sig fort.
    Ingen aning om du kan vara smittbärare.De kanske beror oxå på när du ska träffa bebben.
    Kul att ni ska börja träna.Får ni lite egen tid o blir gladare.
    När jag o grodmannen tränade ihop så var vi som kaniner
    Skalman hittar nog gnistan o energin när han märker hur lättare de går att träna när man inte röker.

kram till alla

• förväntan

God morgon!!

Cirkel, du får ta ett ordenltligt snack med den lilla bebisen.

JJ,skönt att du ändå kan se fram imot ons. Det kanske skrämmer ut den lille bebisen . Skönt att höra att ni har fått en så avkopplande och givande helg. Ja du kanske får bli ny ägare av pokalen "gravid-för-evigt" .

Maja hoppas du kan få tag på en tid för UL så du kan få veta hur det är där inne.

Hoppas alla små sjuka barn mår bättre.

Igår hade jag min första dag och förlossning som BM. Det kändes jättebra och gick så bra. Känner mig helt stolt. Kunde inte ha fått en bättre start och nu har jag abstinens och längtar till tors när jag ska jobba igen

• Özlem

förväntan:Vad kul att de kändes bra.Var du nervös?
    hur är det att vara på andra sidan?
    Jag antar att de e roligare med tanke på att du slipper värken men.känslo mässigt.
    Jag ville oxå en gång i tiden bli bm men nu vet jag f-n om jag vill.Skulle väl tänka på att jag torterar alla kvinnor.Eftersom jag tyckte att jag torterades vid förlossningen.

• förväntan

Hej Öz!! Jag tycker det är jättekul, men jag darrade som ett asplöv hela kvällen igår, även om jag hade allt inom komtroll . När jag började min utb tycket jag ibland det kändes som kvinnorna hand så väldigt ont och vad de går igenom är fruktansvärt, men nu tycker jag det är annorlunda. Antar det beror på hur bra kontakt man får med kvinnan och hur stort stöd man kan vara. Om kvinnan känner sig trygg upplever hon inte samma smärta o allt blir lite mer hanterbart o rätt smärtlindring. Jag hoppas så att du ska få en pos upplevelse denna gången. Det kan vara helt fantastiskt att föda barn . När är det du ska på samtal kring förlossningen?

• Joffe

Hej på er!

åh vilket dåligt samvete jag fick Maja, fy att du kände så men jag förstår helt klart varför.
    Jag läste helt klart det du skrev men något bra att skriva kom helt enkelt inte fram
    Det är helt klart så (i alla fall för mig) att det känns som jag lever i ett vakum men jag hoppas på att orken och de rätta orden kommer så att vår tråd kommer in i rätt själ igen!

Fasen vad kul förväntan att ha abstinens av att inte gå till jobbet

Spa skulle inte sitta fel här heller men det får vi ta en annan gång.

Ska till läkaren igen med Leon, misstänker UVI
    Han är och har varit så hängig det sista och är inte alls sitt glada spralliga Leon
    I går så sa han aj aj och nästan grät och samtidigt höll sig för blöjan så nu blir det läkaren kl 10,15.
    Vi ska ha med urin och hur lätt är det? Han dricker knappt just nu och fånga upp kiss verkar vara omöjligt.
    FAN rent ut sagt, har inte varit annat än sjuk den senaste månaden, vill ha tillbaka min pigga kille.

En kram till er alla!!
    Öz lycka till i dag och hoppas på att JJ är på rätt ställe

Leon 070406 en kille till med BF 090223
Svar på tråden Minnas tjejer X