• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Joffe
    jag sammanlagt "jobbat" 24 t på en vecka och det är mer än heltid så nu får jag bara ersättning för 25% som var nästa intervall.

Mer än halvtid menar jag såklart!

JJ, attans vad segt! Får hoppas på att det inte bara är pinvärkar utan att de även gör nytta så att du är öppen mkt när väl de riktiga värkarna kommer igång.
    Leon 070406 en kille till med BF 090223
  • förväntan

JJ, vad fasen, nu måste ju bebisen komma snart. Du slår ju snart både mig och Naffe i att vara gravid längst. Jag gick 12 dagar över med M. Det är verkligen tråkigt. Latensfasen och upplevelsen av den varierar väldigt mkt. (Har ju precis skirvit en magisteruppstats i området .) Latensfasen håller vanligtvis på ca 12 timmar något kortare för omföderskor. Men man ska ju hinna öppna upp sig ca 3-5 cm på den tiden. Innan dess är det förvärkar... Håller tummarna för att den envisa bebisen vill flytta ut snarast!!!!

Joffe, vad jobbigt med tjat från Fk och förskolan. Härligt dock att du gått på föräldrarledighet . Hoppas inte det är någon ny förkyldning på g hos L.

tycker Maja får komma in och berätta mer om sitt plus

M är ett mkt snällt barn för tillfället, sover så sött i sin vagn utomhus. Har glömt hur söta de är när de ligger där påpälsade och sover.

• maja under eken

Hej,

kikar in en stund mellan tvättmaskinsladdning och dammtorkning o dyl...

Stort tack för alla grattis! Tackar via denna tråden alla goa hälsningar i min GB fr våra andra trådsystrar.

Vi hade tänkt o vänta m syskonförsök, men när vi insåg att vi hade ett par försök innan Elvira blev 1 år o 9 mån (den jävla SGI-pressen man ska leva under dessutom, förutom hormonrubbningar o dyl..) så tänkte vi att: tja, d går ju o testa.

Tyvärr blev d ingen önskad överaskning: oops! jag har gått över en vecka över tiden ju.. Kan jag va gravid? Ne, man vet ju mkt väl när mensen ska/inte ska infinna sig. D tror jag inte att man släpper oavsett om man ens haft sex lr öht inte vill bli gravid! Jävla hjärnspöken som intagit ens skalle.

När jag lämnat Elvira för första gången en liten stund på dagis så hade jag en halvtimme näör jag skulle gå o handla blöjor t dagis, gick förbi Apoteket o där var d helt tomt (annars går d inte o handla ett sånt test i vår lilla by, utan att d sprider sig som en löpeld..) Stoppade ner testet i en påse o gömde d i innerfickan på jackan, känns som om jag köpt knark.. Sen gick jag o hämtade Elvira på dagis. När jag stoppat henne i säng på em så gick jag darrande på toan. Skalman var i Sälen ons-sön... Starkt plus på en gång, d var ju d jag visste. Hade BIM lördagen innan o jag bara visste redan en vecka efter ÄL att jag var gravid.

Nu kommer d lite jobbiga.... Jag e så jävla övertygad om att d inte bara e en därinne.... Har drömt om både tvillingar o trillingar, hoppas vid GUD att d sistnämnda bara var hjärnan som inte kunde räkna där mitt i natten... D e väl mina Pco-Spöken som jävlas m mig. Jag skulle verkligen helst "bara" vilja ha en liten go unge till...

Har försökt o komma på vul, men inget napp. Har pratat m min BM om detta o hon har inte heller lyckats. Varf har inte alla gyn. mottagningar vul-apparater!?!? Jag har inte kontaktat Fert enheten än, vill inte besvära dem o uppta deras tid.

Så övertygad o livrädd för flerbörd gick jag i min egen lilla värld i flera dar. Höll på o gå i bitar! På min födelsedag kom Skalman hem på kvällen o jag hade lagt en bulle i ugnen... Han fatta noll! Trodde jag värmde den t Elvira o tyckte nog jag var knäpp som inte värmde den en våning upp, i micron som står ovanpå ugnen... Sen slet jag upp testet ur fickan o han tappade hakan. Skitglad såklart. Höll dock på o dö när jag berättade om mina farhågor...

Jag mår illa, har tappat allt sötsug äv denna gång. Dessutom e jag så fruktansvärt yr! Tror d beror på lite lågt BT o i kombination m lågt blodsocker så har d snurrat värre än en karusell i bollen, otäckt!

Vecka 6+1 tror jag att jag e i idag, långt kvar..

Elvira ska alltså bli storasyster, men ingen mer än våra kompisar som oxå ska ha barn igen vet om d. Vi ska återigen ha barn samtidigt... Hon i början på sept o jag i slutet. Skitkul! När jag tog upp m Skalman att dom skulle försöka sa han bla: Vi kan väl inte skaffa barn igen bara f att **** tycker d. Så garvade han o höll m om att vi kunde testa iaf..O d kunde vi visst! Så himla knäppt o roligt!

Jag har inte varit inne så mkt på sistone, d har kännts lite som om tråden börjat tappa själen. Kanske dels f att jag blev lite ledsen när ingen reflekterade över mitt senaste inlägg, där jag skrev om att Skalman o jag hade d lite trögt o att vi haft rätt trista bråk. Kanske var jag bara nygravid o överkänslig....

Men jag kommer igen, sköt om er!

Elvira - Livets Solstråle!
  • förväntan

Maja, vad kul att det funkade så enkelt denna gången. Det är ju verkligen så mkt smidigare o kul när det funkar. Känner igen den oron för flerbörd, är helt säker på att jag hade äl på båda sidorna när jag blev grav denna gången, men det var "bara" en . Ledsen om du känner att du fått dålig respons, men hoppas att du vill vara här oftare igen, vi saknar dig .

• cirkel

Maja: Härligt att se dig igen!
    Ja, visst har det varit oerhört trögt i tråden, vilket är jättetråkigt... Kommer inte ihåg när du skrev om dig och Skalman. Hur är det med er nu då?
    Håller tummarna för att det bara är en där inne. Vad roligt att din kompis ska ha barn samtidigt igen!

JJ: Hoppas att lillan vill ut snart!!! Segt att gå över tiden. Skönt att J är hemma ett tag till iaf! Hur länge får du gå över tiden utan att det blir igångsättning?

Joffe: Vad jobbigt med förskolan och försäkringskassan. Tycker inte att du ska bry dig om vad fröken sa för det är ju inte ditt ansvar att de har för lite personal. Du är sjukskriven för att vila och då kan du omöjligt ta hand om L på heltid.

Jag råkade också ut för "konstiga" regler, fast från a-kassan. Bara för att jag hade jobbat 80% 1½ månad (föräldraledig resten) så sa de att min genomsnittsliga arbetstid bara är 24 tim/vecka, så min a-kassa baseras på det. Hoppas inte att de tänker krångla nu när jag ska ha föräldrapeng igen, men det är ju inom den magiska gränsen så att man inte ska få sänkt ersättning.

Emma är snorig, lite hosta och har feber.
    Jag tror tyvärr att bebisen ligger fel igen... På torsdag ska jag till BM igen så då får vi se.

• Essi73

Hällo bejbs!

Nu JÄKLARS har jag städat Totalsanering av hela huset, hoppas så hjärtligt att den kräksk*ten inte går en andra runda. J däckade under igår... Skall slänga in en maskin med tvätt till sen torde alla kräkissmittade vara tvättade.
    Känner mig fortfarande inte helt 100, undrar verkligen vad det var för ngn mutation till bakterie vi har fått i oss Kanske är det för att jag är gravid?

Maja tråkigt att du kände dig förbisedd! Det verkar som om vi alla lullar runt i våra egna bubblor, dock tror jag också att vi responsar i tanken, alltså bakom våra skärmar och missar att tala om det.
    Hur är det med dig och Skalman nu då? Har hans abstinens gett med sig? Som jag skrev första ggn du nämde det hela så var J inte så kul de första veckorna utan snuset. Deppig och gaaaanska så stingslig.

Cirkel näääh har bebis vänt på sig tro? Kära nån den ger dig huvudbry gumman!

Joffe alltså men... är de seriösa?? VAD var det där för drag från förskolan?? Shit jag vette katten om jag inte hade kunnat låta bli att lacka ur på dem i det läget, jag tycker att du tar det väldan piano jag, *beundrar*. Men som du säger, 1 månad tilll sen får L gå på "sitt" dagis och vi får hoppas på toppendagis!

Nu mot Bolls middag, han är jätte lös i magen än. Cirkel jag såg att du skrev att E var lös i flera dgr men jag minns ta mig tusan inte vad ni gav för mat. Hur gjorde ni? Hur har ni andra gjort? *Gud jag har ju läst men jag minns inte *
    Här går vi på tokfinrivet äpple med blåbärspuré och yoghurt, det enda som inte sätter igång pruttbajskalas för honom.

• cirkel

Emma åt också mycket yogurt efter några dagar, så nu gillar hon det jättemycket. Vi körde med majsvälling också och så kräm. äpple och banan. Men det gick inte att välsa så mycket vad E skulle äta för hon åt bara det hon ville.
    Får verkligen hoppas att kräksjukan inte tar ett varv till.

• cirkel

Essi: Just det, man ska gärna börja med kokad mat sen, fast det är kanske mer mot själva magsjukan än diarrén.

• Nafrung

Essi. Bra jobbat med saneringen. Jag säger bara handsprit!!!
    T var också jättelös i magen i flera dagar efter magsjukan, han ville nästan inte käka alls. Men vi körde på majsvälling, lite risgröt, blåbärspuré och youghurt. Men efter nån dag så fick han lite lax - gott och stannade i magen, och sen potatismos - som han älskar. Man får ju locka med det goda också, och bajsar de så bajsar de. Men de måste ju käka också!

Maja, vad roligt att det funkade så på en gång för er!! Men det där med tvillingar, varför skulle det bli det? Har du (eller skalman) nån släkting som fått tvillingar? Jaja, hoppas på ett vul för dig snart så du slipper oroa dig!!

Jag oroar mig också, men mest för att det inte ska vara som det ska där inne. Man vet ju liksom inte. Men nu har jag ju gravsymptom i alla fall, hungrig och illamående samtidigt, äter mest hela tiden, är supersupertrött och kissnödig osv.... 

Joffe. Idiotiska skitregler suger!!! Du kan fråga byråkraterna om de vill pröva hur det känns att han jätteåderbrocket Inga i mufflan!!! 

Svar på tråden Minnas tjejer X