• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Essi73

Ok Joffe, då kan vi mammut'a ihop *Slutar genast att vara avis s* (underbara humor!)

Men L då, alltså ja det är synd om dem när de inte får i sig käk. Boll fick iaf i sig rivet äpple + blåbärspuré, rena svältkosten. Kan vi som föräldrar iaf trösta oss med att de nöjer sig med lite när de är sjuka? -Om inte annat så kanske vi kan det via lobotomi.

Aha ok, tillväxt-ul. Men OM Lillkillen är en stor kille och du föder fram honom vaginalt så blir du en utav mina idoler och måste sända mig en signerad bild som jag kan titta på medans jag funderar över min egen förlossning

• Minna72

Såg på födelseannonssidorna i tidningen här igår att en mamma födde en flicka som vägde över 5 kg (!) och en annan födde tvillingar som vägde 3.800 + 3.300 (=7.1 kg) (!!). Så mycket skall nog inte ngn av våra mammutmammor här behöva klämma ut.

Godmorgon allihopa! Jag mår kalasfint och Öki är också så himla gullig och glad nu så livet känns bra. Tack för omtanke om M:s mående (både här och i gb). Det verkar som hans gamla krämpor har kommit för att stanna så jag/vi vet vad vi har att vänta. Fördelen denna gång är att M vet så mycket bättre vad det handlar om och beror på (till skillnad från förra gången då han oroade sig för hjärntumör och annat) så det är lättare att hantera på nåt sätt.

Stackars små urlakade trådbarn! Förstår att det måste göra ont i er mammor att se bleka kopior av era vanliga sprudlande gryn och jag vet ju hur jobbigt det känns när de inte vill äta nåt. har inga bra mattips att komma med. Hur kan det vara med havrefras, cheerios eller liknande?

Näpp, nu skall jag jobba en stund. Ciao!

Aetti 26 mars 2007
  • Özlem

god morgon från en snöig lkpg

Kun:Kramen till dig.

Joffe:Hoppas proven visar ok idag.Vart oxå sotis på din 3 kg
    Men jag skriver in mig på mammutlistan

minna:Jag måste ha missat att M inte mår bra. Kan inte säga ngt eftersom jag inte vet hans krämpor men kramen till dig o familjen.Hoppas det löser sig.Antar från din beskrivning att han oroar sig för att han har ngn sjukdom.
    Kan han inte prata med ngn eller gör han det redan?

ikväll åker vi till sthlm.

• Essi73

G'morrn bejbs!
    Här vräker snön bokstavligen ner, jätte mysigt. Boll är på dagis, J jobbar och jag är hemma ensam med en ny bok, känns lovely. Första dagen sen jag blev sjukskriven som jag verkligen _kan_ slappna av och bara vara.
    Har haft ett par rejäla värkar from hell, fortsätter de så ringer jag förlossningen/gyn.

Vid lämningen i morse visade det sig att mamman till lilltjejen som är "småkär" i Boll också är gravid, våra bf-datum skiljer sig med 1 dag så vi skall ses över en fika och snacka ihjäl oss. Så himla kul!

Öz ah kommer ni upp, vad skoj! Hur länge stannar ni?

Minna jag håller med dig, det är nu småkillarna är som roligast! Jag fascineras av Boll varje dag, vilken humor de har Vars får de allt ifrån liksom? Och du, all styrka nu när det rockar en del med Ms åkomma! Hoppas det hela går över fort(are) den här gången

• cirkel

JOffe: Visst är det tråkigt när de inte äter, men jag läste att det är normalt att de inte äter på upp till en vecka vid magsjuka, så det kanske är likadant vid en del andra sjukdomar också? Huvudsaken är ju att han dricker. Häll i extra socker i det han dricker, så får han lite energi iaf.

Öz: Kul med lite omväxling!

Minna: Skönt att han iaf inte behöver oroa sig över hjärntumör. Hoppas att han mår bättre snart. Kram! Skönt att Öki är en solskenskille nu iaf!

Essi. Ugh, hiskerlige värkar?! Det ska du ju verkligen inte ha än... Ring och få hjälp innan det är för sent att göra ngt åt det. Kram på dig!

Jag var och lämnade E på dagis idag och nu vet jag inte vad jag ska hitta på! Borde väl njuta och se till att få lite gjort eftersom det kan vara sista dagen när E är på dagis och lillan inte har kommit än.

• Essi73

Cirkel, jo jag ringer in om de inte ger med sig, tack för omtanken
    Och du, vad du skall göra idag - du skall göra som jag; lägg dig på soffan bejb. Ligg där och kolla på tv eller läs för DET är nog isf sista dagen du har på dig att göra om det är Es sista dag på dagis innan lillan har kommit

• cirkel

Mmm, är inte så förtjust i boken jag läser just nu bara...
    Vilken bok läser du? Jag läser en av samma författare som Bridget Jones dagbok.

• Özlem

Essi:Vi åker hen på sönd.
    Hoppas värkarna avtar

cirkel:Man kan sova

• cirkel

Öz: Japp! Sova ska jag definitivt göra! Ska bara fixa ngt att äta först.
    Ha det så bra i storstaden!

• maja under eken

Hej tjejer!

Jag vill oxå va hemma o sova! Jisses va trött man e efter en hel vecka m jobb hela dagarna, massa nytt hela tiden o full fart non stop. Dessutom har Elvira haft feber halva veckan o varit väldans livlig o gapig på nätterna. O början av graviditet m sömnbehovet allan o vaktimmar vareviga natt. Kommer sova ovaggad hela helgen!

Fast jag avundas inte era krämpor o allt tufft runtomkring m o få familj o jobb o allt o flyta samtidigt som ni e väldans gravida. Ni har d tufft många av er, hoppas era män förstår o hoppas att ni verkligen talar om hur d ligger till o inte spelar syster duktig!

Skönt att M tar sitt återfall lite mer med "ro" denna gång. Hoppas att erfarenheterna kan hjälpa honom t snabbare tillfrisknande.

Öz, Minnas M hade utmattningsstress, lr en typ av iaf.. Fick massa yrsel o sånt jobbigt. F mkt jobb, f lite sova, f mkt oro o så.. typ.. Lr hur Minna... Ville förklara så ingen går o tror att han e jätteallvarligt sjuk.. Eftersom vi bryr oss om varandra här

Elvira - Livets Solstråle!
Svar på tråden Minnas tjejer X