• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Essi73

Du Maja den dära gravvotröttheten suger musten ur en så jag förstår helt och fullt att du vill hem och sova, i synerhet under/efter vaknätter. Alltså har du ju också en del att stå i trots att du ännu inte är mammutgravid

• Joffe
    Essi73 skrev 2009-02-05 22:30:53 följande:
    Ok Joffe, då kan vi mammut'a ihop *Slutar genast att vara avis s* (underbara humor!)Men L då, alltså ja det är synd om dem när de inte får i sig käk. Boll fick iaf i sig rivet äpple + blåbärspuré, rena svältkosten. Kan vi som föräldrar iaf trösta oss med att de nöjer sig med lite när de är sjuka? -Om inte annat så kanske vi kan det via lobotomi.Aha ok, tillväxt-ul. Men OM Lillkillen är en stor kille och du föder fram honom vaginalt så blir du en utav mina idoler och måste sända mig en signerad bild som jag kan titta på medans jag funderar över min egen förlossning
       När jag tänker på vad du gick igenom med Boll så borde det vara tvärtom!!
    OCH inte knö före i BF listan tack!

Minna Nej ingen 5 kg tack och huvudet får max vara 35
    Skit också med sambon

Cirkel, det var troligen inte magsjuka som L hade utan att han kräktes pga UVI.
    I dag har han ätit 1½ macka, lte välling och youhurt i alla fall, man är glad för det lilla
    Han har nog ingen matlust pga antibiotikan.
    Tack för era tips

De ringde föresten till min sambo ang Leons urinodling och den antibiotikan som han nu ätit i 4 dgr (sista i morgon) funkar inte på den typen av bacterier som han har så sambon ska hämta ny medicin på apoteket i em.......
    GHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAA...................

Nu undrar man hur min odling blir, lämnade ett litet rör i morse

Maja, du har helt rätt, många har en tendens att vara duktig hela tiden och jag tror det till 99% är av ren vana, man liksom bara kör på!

Öz, ha en bra helg i stora staden!
    Leon 070406 en kille till med BF 090223
  • maja under eken

Nu får jag snart ladda mina apostlahästar, gå en halvtimmes promenad o vänta på att Skalman slutar sitt jobb kl 17. Sen bär d av i snabbare takt hem t mitt hem därhemma o min älskade lilla unge!

Äv idag e hon m mormor o morfar som hämtade efter vilan på dagis idag. Gissar att jag kommer komma hem t en glad men trött unge som förmodligen har ätit dåligt äv denna dag, verkar bara va mackor som går hem. Spec såna där små runda polarkakor, dom e goda! Med MÖÖÖR!! på!

Imorg ska vi gosa m en bäbis igen. En liten Alice som e ett par veckor. Dom tyckte d var ok att vi kom trots att Viran haft feber så sent som igår kväll. Dom fick bestämma, lite rädd bara att mannen har sagt ok utan o fråga mamman, ska nog tvinga Skalman o dubbelkolla m sin kompis..

mindre ego: Joffe! Fy tusan va irriterande o kämpa m penicillin som inte har nån effekt!! Börja om från början, börja om på nytt... Stackars Leon!!

Nehepp, utloggning här! kram kram kram!

Elvira - Livets Solstråle!
  • förväntan

Massa grattis JJ till en liten Olivia, så mysigt!!

Joffe, hoppas L blir bättre snabbt nu med rätt PC och att det kan komma under fund varför du har ketoner så du kan få må lite bättre.

Här har nu vattkoppor gjort entre!!! M håller på att bli en liten prickigkorv.

• Pikku myy

oj,oj,oj.... märker hur borta jag är med allt.

Grattis JJ till lilla Olivia. Härligt att hon äntligen är här. Var maken hemma el hur blev det?

Även Grattis till Maja. Syskon på gång. Endel av era problem verkar ha löst sig iaf

Styrke kramar till Minna, Hoppas att M börjar må bättre snart.

Förväntan, du kan skicka hit lite vattkoppor oxå. Har väntat på dem i 5 års tid....

Här har livet sin gilla gång. Jobbar som bara den. Egentligen skulle jag ha jobbat 21-07 idag, men chefen ringde och undra om jag kunde jobba imorn fm istället så nu har jag dealat till mi 6.45-13 istället.... helt okej för mig.

Nu har vi även bokat en veckas semster till kreta i höst. Bara jag och gubben.... lite nervös över det hela, men försöker intala mig att vi verkligen BEHÖVER detta. Mina föräldrar kommer ända från finland för att vara med barnen en vecka....

• Nafrung

Ååååå grattis JJ till en Olivia!!! Och till en så fantastisk förlossning! Skönt att höra att det gick så bra, även om jag inte önskade behålla den där eviga-graviditets-bucklan.

Här har Den Stora Tröttheten infunnit sig. Hur fasiken orkar man? T är ju fantastisk, men det skulle ärligt talat vara mer vilsamt att jobba. (Inte för att jag inte vill vara hemma med T, det vill jag, men just nu är jag sååååå trööööött och ganska illamående också.)

Har i allafall fått tid hos min gamla bm. Helt fantastiskt, precis som jag önskade. det känns jättebra.

Essi. Hoppas på att dagiserbjudandena regnar in framåt sommaren, men jag är skeptisk. Det går ju på kötid i kommunen, men problemet här är att typ nästan alla kommunala dagis privatiserats. Inte att jag har nåt emot det, det är säkert bra dagis, men det är så mycket barn här, folk har stått i kö i evigheter och de har ingen platsgaranti. Ja, ja, tjat får det bli. Skönt att ni är bättre förresten. Lider med alla kräksjuka, både barn och djur.

Pess. SÅååååååå härligt med Trysil. AVUNDSJUK!!

• Nafrung

Förresten så verkar det som om era små kommit så långt i talet. T säger bara några ord än så länge... har inte varit orolig, men börja tänka lite på det.

Bi = bi och bil
    gooooo = ko
    eiiiii = hej
    mamma
    babaaaa = pappa
    iaaaauuuu = mjau

• Nafrung

Minna, stackars M, hoppas det bättrar på sig så snart som möjligt... Jobbigt att få tillbaka skiten.

Joffe. vad hemskt för lilla stackaren med uvi, och penicillin som inte hjälper. Hoppas du också kan må lite bättre snart. Eller att bebisen kommer snart kanske... snygga inköp du visade för en tid sedan förresten.

På tal om kräkisen så skulle vi ha käkat middag hos Ts kusin m familj i morrn. Dock inställt pga kräksjukan... Suck!

Essi förresten. Lite obehagligt (eller mycket kanske) med sammandragningarna. Hoppas det lugnar dig. Viiiiiila, gå inte upp från soffan i onödan!!

• Meleah

Naffe: jag tycker inte att du ska tänka så mycket på det där med talet. Alla är ju så individuella och allting kommer ju olika såklart. Vilya pratar inte mycket heller, eller jo hon håller ju låda men det är obegriplig arabiska för det mesta. Jag brukar tänka att hon är mycket mer fysiskt utvecklad än mina vänners barn som pratar massor, och kroppen kan väl kanske bara ta reda på en sak i taget.

Vilya säger:

biiia: bilar
    mamma: mamma (och pappa, fast hon kan säga pappa när han inte är hemma annars är vi två mammor här hemma)
    kisse: kisse
    uppa: apa och hoppa

Kex är fortfarande bara sssssss och så kan hon ju göra sig förstådd när hon är törstig tex men det är fortfarande inget helt ord som man kan skriva ut. Kommer inte på vad hon mer säger, det är nog mest arabiskan efter det.

Essi: Hur tänker du inför förlossningen då? Velar du mellan vaginalt och snitt? Jag hade bestämt mig redan innan att nästa barn också ska snittas ut så vi ska på läkarsamtal den 25e för att planera. Det känns så himla skönt och som en otrolig lättnad. Känner mig inte alls snuvad på konfekten när det gäller vaginal förlossning. Dessutom tycker jag att det är skönt att veta vad jag har framför mig eftersom jag vet vad som väntar efteråt. Kontrollbehovet antar jag.

★ Vilya 070529 ★ BF 090727 ★
Svar på tråden Minnas tjejer X