• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • cirkel

Fisk: Oj vilken viktökning, härligt!

JJ: Vad roligt att höra att förlossningen blev så bra!

Tyvärr nlir det ingen Olivia här även om jag skulle vilja. T tycker inte om namnet.

Emmas konstiga ord är bla:

Päpple= äpple
    fånen= telefonen
    fant=elefant
    sams=svamp
    nälling=välling
    Sen försvinner V från vante, vatten och några fler ord.

Hmmm, kommer inte på mer just nu, jag som har gjort en lista i huvudet innan.

Oftast förstår man vad hon säger, men ibland är det omöjligt.

• Minna72

"päpple" säger Öki också! Lustigt!

Hej allihopa och ett extre hej till Rossy - long time no see!

Aetti 26 mars 2007
  • cirkel

Kom på några till:
    sik= musik
    tin= clementin
    agn=vagn

Minna hur är det med M?

Rossy: Sicken svärmor... Är hon ok annars?

• Kun

JJ, STORT Grattis till Olivia!!!
    Blev tårögd och glad (och mera positivt inställd till min egen förlossning nu) av att läsa om din/er upplevelse!!!

Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • Kun

Det är very nice med en son som vägrade sova på dagis idag Fundersam
    Jisses vad han gnäller stackarn!
    Ska nog lägga honom nu...

Jag mår rätt bra, min mage är stor och jag gruvar mig lite för förlossingen...
    Tiden går så jäkla snabbt denna grav, med en vilding runt benen...
    Har moderkakan i framvägg denna gång så jag känner ej av bebben lika mycket denna gång (än så länge).
    Upplever mest avundsjuka bland dom jag möter och det tycker jag känns trist, det gör mig lessen
    Om dom bara visste...

Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • cirkel

Kun, vad tråkigt med avundsjuka... Är det bland vänner? Vill ni inte berätta att ni har haft svårt? Kram på dig!

• Essi73

Kun jag instämmer med Cirkel, berätta att ni inte har glidit runt på en räkmacka och att vare sig Måns eller Liten har blivit till i en handvändning. Vissa är tyvärr snabba med att avundas och det på ett missunsamt vis, det är super ledsamt jag vet!

• Joffe

Hej hej!

Något förmattad (som vanligt) men ett stort rungande grattis till Fam JJ 
    En liten Olivia så himla fint, det hade ju varit komiskt om jag skulle föda en tjej då vi har/hade namnet Livia på listan

Kun, vad trist med avundsjukan

Jag har varit hos BM i dag och jag har fått äggviteämne i urinen, vita blodkroppar och sen någon sort förhöjd dos av ketonämne som tydligen skulle förklara en del av mitt ständiga illamående.
    Jag ska lämna nytt prov i morgon så vi får se om det är samma, annars vet jag inte vad de gör.
    Bebisen ligger i alla fall rätt med huvudet men han spretar som en tok med kroppsdelar åt alla håll.
    Hon tippar dessvärre på en stor bebis, jag hade hoppats på en lagom 3,5 kilos variant.
    Det andra verkade bra i alla fall och jag har gått upp nästan 3 kg sen inskrivningen.

Leon verkar må lite bättre men det går knappt att få i honom någon mat alls, inte något duger.
    I natt hade han ont i magen så vi var uppe och kollade z-tv några timmar och fick i honom lite youhurt.
    Några tips?

Leon 070406 en kille till med BF 090223
  • Essi73

Joffe; tips... söta saker? Lite av det "förbjudna" så att säga. Kalaspuffar, russin, youghurt med sylt i, saft? Ugh vad jobbigt att inte få i honom mat jag kan bara föreställa mig!
    Men du wow 3 kilo? Fan vad avis jag blir, jag veeet jag skall inte bli det för jädrar du har mått skitilla ju men du vet, gräs grönare andra sidan blablabla etcetc. Blir det tillväxt-ul för att uppskatta vikten sen?

• Joffe
    Essi73 skrev 2009-02-05 22:15:32 följande:
    Joffe; tips... söta saker? Lite av det "förbjudna" så att säga. Kalaspuffar, russin, youghurt med sylt i, saft? Ugh vad jobbigt att inte få i honom mat jag kan bara föreställa mig!Men du wow 3 kilo? Fan vad avis jag blir, jag veeet jag skall inte bli det för jädrar du har mått skitilla ju men du vet, gräs grönare andra sidan blablabla etcetc. Blir det tillväxt-ul för att uppskatta vikten sen?
    Inte bli avis Essi, jag är ju stor som en mammut innan så fler kilo behövs ej

Har provat med söta saker, kanelbullar, glass med chokladsås, kex, choklad men nej nej nej. Saft vill han inte ha men juice & vatten är ok
    I morse åt han i alla fall några skedar gröt och lite macka och han blir en så goare kille med lite mat i magen, ser så blek o mager ut efter allt

Hon sa inget om tillväxt-UL så det ska nog vara ok.
    Leon 070406 en kille till med BF 090223
Svar på tråden Minnas tjejer X