• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Joffe

Ahh Cirkel!!

Se där ja Pess, de hajar fort som attans!

Maja, hoppas på något gott att äta sen då?

Öz, man undrar hur det går till ibland, de verkar inte alls kolla upp bakgrund som man haft innan utan kör bara efter sitt fyrkantigasystem.

Essi, något ännu mer komiskt är att Smirra (en av katterna) spydde på Leon lekmatta & under köksbordet i går och i natt vaknade jag av att Whiskey (den andra katten) kräktes på mattan på övervån
    Snacka om att få vädra & tvätta

Leon har inte ätit något mer i dag En tugga kanelbulle fick han i sig, han dricker i alla fall lite.
    Nu har jag lämnat honom hos mormor en stund för att se om hon kan lura i honom ngt.

Det är också börjat snöa här, undrar om det får ligga kvar en stund?

• Pess

Snö Vi ska börja köra mot Norge om en timme....Hoppas vid gud att vi slipper snö....Men det ser mörkt ut

VInterkräksjuka hos kissarna

Det brukar gå en vinterkräksjuka bland hundar vet jag. Ludde brukar få den och spy som en gris. Första gången ringde jag djursjukhuset som lugnande med att halva sthlms hundar vid tillfället låg hemma och spydde. Den gången fick jag ge vätskeersättning med spruta eftersom han inte fick i sig något alls. De kommande åren tog jag det mer med ro. Komiskt att även djuren får samma åkommor som vi (fast vi är å andra sidan oxå djur - vov)

• Özlem

oj man lär sig ngt nytt varje dag att hundar o katter får vinterkräksjuka.
    E de samma som människans?

• Özlem

oj man lär sig ngt nytt varje dag att hundar o katter får vinterkräksjuka.
    E de samma som människans?

• Essi73

Undra' om JJ ligger och snusar bebis nu? Skulle ju nästan tro det

Joffe nääähä, ja nej nu skrattar jag för ironin ÄR total! Jag skulle, för den goda andans skull, kunna kidnappa grannarnas katt och få dem till att kräkas och pissa lite inne hos oss Det är nu man typ sätter sig ner och tänker "Kom IGEN bara, give it to me, låt oss få allt överstökat!".

• Kun

spännande, ser att JJ lyser grön! Eller har den hakat upp sig
    Du kan väl knappast redan vara hemma med en nyfödding nu, eller
    Gud så spännande!!!

Nu ska jag käka lite apelsin och några hemofer sedan blir det sängen.

Förlåt för dålig sponsring  nu, men jag kommer tillbaka...

Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • Minna72

Ja det är spännande med JJ!

En sak jag tänkte på kunde vara lite kul här i tråden är att berätta om lite speciella ord barnen använder. Öki pratar mycket nuförtiden och i många fall låter orden precis som de "ska", men han har också en del "egna" ord som vi lärt oss känna igen, t.ex.:
    nusj = russin
    Kodilen = Krokodilen
    apina = apelsin
    ängle = ängel
    kisch = kex

Fler som vill dela med sig?

Aetti 26 mars 2007
  • Essi73

Minna

kacki = tallrik, märke (? ja fråga mig inte)
    acka = flaska, macka
    kocka = klocka
    omma = blomma
    ucka = pulka
    bumpa = rumpa
    akta diii = akta dig
    bäppe = äpple

Typ.. sen har han en hel arsenal med ljud för andra saker.

• Kun

M, pratar mycket, men det är endast 3 ord som vi förstår
    :
    Kocka=klocka
    Isch=kissen
    Bolla=Boll

Natti
    Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • Betty2

Kul idé Minna; skall försöka komma på några här. Då försöker jag skriva/stava "som det låter". ) Många ord säger de båda två likadant men några är mer unika för en av dem.

Nånnatinn (Alexander) = clementin (har tydligen utvecklats till "nämentinn" enligt maken)
    Ärnoo (Jonathan) = stjärnor
    Faff = giraff
    Baaja = bära
    Anan = banan
    Babbis = teletubbies
    Faffel (Jonathan) = gaffel
    Poscha (Alexander) = pussla/pussel

Och här har det oxå kommit snö. (Bor ju ganska nära Förväntan. ) Första gången den här vintern som snön ligger kvar. Då kanske det kan bli premiär med pulkorna i morgon efter jobbet/dagis!

Hoppas det gick bra för Pess med familj att köra.

och spännande med JJ!

Svar på tråden Minnas tjejer X