• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • cirkel

Grattis JJ! En liten söt Olivia.

Kan inte skriva så mycket för E är i mitt knä...

• cirkel

JJ: Olivia 2009-02-04 BF+14 BF 21/1, Vikt 3725g, Längd 50 cm
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, Vikt 2090g, Längd 45cm.
    Cirkel: 16/2 ev tjej
    Joffe: 23/2 kille
    Essi: 2/4 tjej
    Öz:2/4
    Kun: 12/6
    Förväntan:2/7
    Rossy: 14/7
    Serendipity: 22/7
    Meleah: 27/7 kille
    Nafrung:
    Maja under eken: 25/9

• maja under eken
    Förvånad Va knäppt o se mig på bf-listan!!

Men d var inte d jag skulle skriva..

GRATTIS JJ o familjen!!! Va härligt o läsa om er upplevelse, blir alldeles tårögd! Kan tänka mig att man e mkt mer medveten o fattar vad som händer o e aktiv utan massa instruktioner. Jag längtar!

O Lilla tjejen!! Hon var ju alldeles "vanlig" i storleken, behövde dessa 2 veckor o växa till sig i hullet kanske.

Så skönt att d går så bra m Julia!

Kommer d bilder kanske??

Kram!!
    Elvira - Livets Solstråle!
  • Özlem

JJ:Grattis till olivia o en lyckad förlossning.

Essi:Måste ha missat att du e rädd för förlossningen.
    men skönt att du har ngn att prata med o planera

• Essi73

Öz ja jo tja, jag förhåller mig till en vaginal förlossning med skräckblandad förtjusning.

• Minna72

Åååååh! Hurra!! Välkommen till världen lilla Olivia (fint namn)!! Härligt JJ att allt gick så fint.

Kul med orden! Öz, du frågade bl.a. om Labi. Labi är svensk men talar flytande hebreiska (!) precis som mannen (de bor i Israel).

Och det ÄR verkligen coolt med två språk. Öki kör med dubbel "ordbok", kan de flesta orden både på finska och svenska, men vissa kan han bara på finska och andra bara på svenska. Det är kul när man säger nånting på svenska/finska och han upprepar det på det andra språket.

Essi, jo 'bami' är ett sött ord, men visst kan Boll säkert åtminstone ett ord på finska: Kacka?

Aetti 26 mars 2007
  • Minna72

Lustigt och gulligt förresten att både de nya bebisarna heter Olivia.

Aetti 26 mars 2007
  • FISK78

GRATTIS TILL OLIVIA JJ MED FAMILJ!!! Underbart att allt har gått så bra, fint namn !!!

Förstår att det känns jobbigt med beslutet Essi, jag tampades med det precis som du... Men till slut slapp jag ju bestämma eftersom det blev akut snitt även denna gång. Jag tycker det har gått bra efter båda snitten, det som är lite jobbigt denna gång är att jag inte kan lyfta Sid. Men man hittar andra knep

Tvåspråkighet är härligt! Mr D pratar eng och jag sve. Sid förstår allt på båda språken och säger ord på båda språken. Det är så gulligt med caaaar och staaaar som är hans favoritord!!! Även han kallar lillsyrran för "ivia" - så sött!!!

Tillbaka från BVC och lunch med bästa kompisen. Olivia är stora tjejen nu... Hela 51,3cm och 3590g, har nästan fördubblat vikten sen hon föddes, coolt!

• Rossy

Stort grattis till JJ och välkommen Olivia! Vilken härlig förlossning du fick!

• Rossy

Men vad ni har skrivit sedan jag var inne sist!
    Jag är definitivt en som läser och tar till mig det ni skriver men är urusel på att ge respons. Jag skyller på tidsbrist och "bubblan" jag också. Tyvärr. För visst är det kul och bäst när det är go i tråden.

I alla fall tycker jag det är kul att läsa om vad barnen säger nu för tiden. Tvåspråkighet är ju urhäftigt! Det enda Tim har att lära sig, förutom stockholmska, är dalmål (om det nu kan räknas som språk ). Något som hans farmor för allt i världen vill att han ska tala efter som stockholmska ringar så illa i hennes öron. Något som hon indirekt sagt till Tims mamma som är från Sthlm (kärring).

Kram på er alla!

Svar på tråden Minnas tjejer X