• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Minna72

Grattis både Essi och Cirkel till att ni får det ni vill ha, snitt resp icke-snitt!

Och Cirkel, om det är i morgon det "bär av" lycka till!

Aetti 26 mars 2007
  • Rossy

Vad spännande med Cirkel idag. Lycka till!

Kul Essi, med bokat bord och allt . Skönt med en läkare som förstod hur du ville ha det.

Jag kan inte låta bli att tycka lite synd om höggravida Joffe och trotsige Leon. Undrar om han också är extra trotsig för att han märker att mamma förbereder sig för någon annan nu?

Detsamma gäller väl för lilla j som får dela uppmärksamheten med lillasyster O. Klart hon måste visa sitt missnöje på något sätt och då funkar säkert drama queen alldeles ypperligt .

Fast jag kan meddela att T också visar trotsiga tendenser. Gråter väldigt (VÄLDIGT!) lätt när något går honom emot eller om vi skulle råka vilja uppfostra honom någon gång, med att typ säga ifrån när han gör dumma saker.

• Rossy

Vad härligt med ett nymålat och fräsch rum, Naffe! Låter inte helt fel att ha päronen så nära som ni har.

Minna, hur har det gått med M´s åkomma? Mår han bättre nu?

• Özlem

hittade knase
    Hur e det med ss? Är det ngn mer som inte hänger här så ofta som jag glömt skriva?

• lindaiv

..hej alla goa mammor. Här är jag igen, bara tittar in för att säga hej!!!

Har ingen ro nuförtiden att sitta vid datorn.... men har lyckats nu senaste veckorna faktiskt

Läser in hos er alla då å då så ni ser mig kanske på läslistan.... el vad det heter.

Har nog tappat flera av våra gammla trådar, kul om nån ville lägga in nån adress dit.

Jag hänger lite just nu I Twilight tråden , då jag är helt galen i filmen och böckerna.... väntar på att få hem 3: e boken, så jag läser mer än sitter här.

Korre mår bra & ju 2 år nu i helgen, guuuuud vad tiden går, å det är så kul. Jag är glad att jag kämpade för det.

Jag ser oxå att flera av er vänner får barn nr 2 , Kul.... / Kram alla....

Korre är här...å vi är så glada!!!
  • cirkel

Hej hej!
    Här kommer en liten rapport.
    Ingen bebis idag, men nu ligger den rättvänd iaf. Det lät ett tag som att det var tveksamt om de ens skulle göra en vändning för jag var så omogen, men så blev läkaren så sugen på att testa. Det är jag glad för!

Denna gången lyckades jag slappna av helt, så det var inte alls jobbigt med vändningen. Det var trögare att få runt bebisen denna gången men det betyder förhoppningsvis att den stannar kvar i rätt läge nu.

Nu ska vi invänta att förlossningen startar naturligt och så ska jag om jag misstänker att den vänt sig ringa BM.

Emma är också knepig när hon inte får som hon vill. Tyvärr har hon börjat banka med sitt huvud mot ngt när hon inte får som hon vill. Hon får röda märken och det gör ont så hon borde lära sig att det inte så smart.

• Rossy

Özlem skrev 2009-02-10 09:57:36 följande:

hittade knase Hur e det med ss? Är det ngn mer som inte hänger här så ofta som jag glömt skriva?
    Ja, hur står det till med Matti?

Cirkel, kännns det okej att vänta in förlossningen eller skulle du helst ha blivit igångsatt idag?

Hej hej Linda ivf!
  • cirkel

Rossy: Ja, det känns ok. jag var så omogen att det hade kunnat ta evigheter och säkert hade det blivit jobbigt om de satt igång mig. Funderar på att sova sittande nu fram till förlossningen!
    Jag är väldigt glad att de vände bebisen iaf för det hade känt väldigt osäkert om de inte hade gjort det.

Ja, matti var det evigheter sen jag såg till. Hoho?!

• Joffe

Betty, sambon var inte mer än 10 min hemifrån så han fick ta över en oerhört arg kille
    Tänkte nästan att han skulle vända och låtsas ha glömt något på jobbet när han såg bilden på en högröd Leon

Rossy, tack för tanken men det är egentligen inte synd om mig, man har satt sig i sitsen helt frivilligt, det blir lite mkt i bland bara
    De har så lustigt humör, ena stunden gråter de förtvivlat och sen när man säger nått som passar så skiner de som solar

Cirkel, då får vi hoppas att bebisen håller sig på plats och att du mognar snabbt

Hej Linda! Tänk en liten Korre som snart är 2, tiden går minsann!

Hmm, undrar om jag ska äta den där semlan jag köpte förut?
    Njuter lite av lugnet, Leon är på förskolan. Han var lite tveksam, det var ju ett tag sedan han var där sist.
    På torsd kväll ska vi på möte på den nya förskolan han ska börja på (hur många får man ha i en mening?)
    Egentligen borde jag väl inte äta semlan då 3 st alkisar på stan ropade efter mig hur många bebisar jag har i magen!?

Leon 070406 en kille till med BF 090223
Svar på tråden Minnas tjejer X