• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Essi73

Joffe, alkisarna såg just i sina alkisångor för om de såg MIG skulle de ha frågat hur många vuxna jag har i magen Ät semlan bejb, njut av lugnet. *Asg* gud vad jag tjatar om att alla andra skall njuta av lugnet. -Essi på frälsningstour

Cirkel men kära Lilltjej, hon hade alltså på riktigt vänt sig tillbaka?! Jag betvivlade inte dina ord, jag mest fasciners av deras egna små påhitt i _magen_ redan. Håller tummarna för att hon förblir med huvudet neråt och må din fl starta snart!

Naffe NUUUU vet jag vad ni kan göra, ni kan komma hit och måla Fjunans rum Jag lyckas inte uppbringa nååågon som helst lust, ork eller inspiration till det. Å andra sidan behöver hon inte sitt rum de första månaderna men iaf. Kom kom kom!

Linda IVF jag vet inte om vi har setts innan men hur som heeej och välkommen tillbaka

Här har jag tagit det lugnt idag igen, jag är ju inte.. klok, normal, nöjd? Vette katten, skitskönt men guuu' vad tråkigt det börjat bli. Jag kanske skulle börja med hennes rum iaf.. Eller ta mig till IKEA för att finna en snygg och diskret (om det nu går, jag inbildar mig det) bokhylla till vårt vardagsrum så att alla böcker där inne hamnar här ute och sen finna isnpirtion och bestämma vad för säng hon/Boll skall ha.
    Angående snittdatumet så vill jag och J suga lite på det själva innan vi går ut med det, men jag återkommer var så säkra !

• Nafrung

Cirkel. Vad bra att vändningen gick fint! Bebis vill kanske komma ut ändå så småningom.

Essi. Ha, vi måla lillbollans rum.... Moaahaahaaa, ni som har så fint hemma vill nog inte ha oss som målare,

Har slöat hela dan idag, bara en kort promenad. Sov sen med T i två timmar. Jag är så TRÖÖÖÖÖÖTT!

• Nafrung

Vi har förresten velat mellan olika sängar till T, nu när vi ska inreda hans rum. Tror det blir en växasäng, kanske en juniorsäng, eftersom T gillar att vi ligger bredvid.

http://www.mobelmagasinet.se/

Vi har kollat den som heter "växasäng 84" eller "beds4kids TOP enkelsäng".

• Rossy

Nafrung skrev 2009-02-10 17:14:14 följande:

Vi har förresten velat mellan olika sängar till T, nu när vi ska inreda hans rum. Tror det blir en växasäng, kanske en juniorsäng, eftersom T gillar att vi ligger bredvid.www.mobelmagasinet.se/Vi har kollat den som heter "växasäng 84" eller "beds4kids TOP enkelsäng".
    Precis på samma möbelaffär som vi också har kikat efter säng till T . Men vi har kommit fram till att ta ner en vanlig säng med resårbotten (och ta av benen) från vinden för att ha till Tim. Samma som Pess´ Lovisa har, vet jag. Han somnar också med oss brevid sig och då kan det vara skönt att ligga så man själv får plats vid nattning.
  • Rossy

Men var är den senaste syskonlistan?? Bläddrar tillbaka men hittar den inte. Jag kan uppdatera med kön nu.
    Gjorde fvp för en vecka sedan och idag kom det friska provsvaret .....och internetkoden för att kolla sorten .

• Essi73
    Rossy skrev 2009-02-10 18:43:29 följande:
    Men var är den senaste syskonlistan?? Bläddrar tillbaka men hittar den inte. Jag kan uppdatera med kön nu. Gjorde fvp för en vecka sedan och idag kom det friska provsvaret .....och internetkoden för att kolla sorten .
    Men HÅLL oss på halster då'ra....

IIIIIIIHHHHHH! Spriker av nyfikenhet!!!
  • Rossy

Essi73 skrev 2009-02-10 18:50:00 följande:

Men HÅLL oss på halster då'ra.... IIIIIIIHHHHHH! Spriker av nyfikenhet!!!
    Läs dina sms, Essi .
  • Essi73
    Rossy skrev 2009-02-10 18:51:08 följande:
    Essi73 skrev 2009-02-10 18:50:00 följande: Läs dina sms, Essi .
    SPRINGER!!

Här är listan :
    JJ: Olivia 2009-02-04 BF+14 BF 21/1, Vikt 3725g, Längd 50 cm
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, Vikt 2090g, Längd 45cm.
    Cirkel: 16/2 ev tjej
    Joffe: 23/2 kille
    Essi: 2/4 tjej
    Öz:2/4
    Kun: 12/6
    Förväntan:2/7
    Rossy: 14/7
    Serendipity: 22/7
    Meleah: 27/7 kille
    Nafrung:
    Maja under eken: 25/9
  • Rossy

VAR hittade du den. Jag har gått hur långt bak som helst...

JJ: Olivia 2009-02-04 BF+14 BF 21/1, Vikt 3725g, Längd 50 cm
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, Vikt 2090g, Längd 45cm.
    Cirkel: 16/2 ev tjej
    Joffe: 23/2 kille
    Essi: 2/4 tjej
    Öz:2/4
    Kun: 12/6
    Förväntan:2/7
    Rossy: 14/7 kille
    Serendipity: 22/7
    Meleah: 27/7 kille
    Nafrung:
    Maja under eken: 25/9

• Essi73

Sidan 153, du kanske bläddrade för snabbt..
    Men så himla roligt med en Lillebror, nu är jag toknyfiken på hurdan personlighet han kommer att ha. Lika nyfiken och livtörstande som Tim eller kanske en Ferdinand som Boll (lite av motsattserna)? Nu får det bli juliiiiiiii

Svar på tråden Minnas tjejer X