• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • chicago1
    Hannnas skrev 2009-02-23 18:00:51 följande:
    GokvällStor skillnad va www.familjeliv.se/hem/hannnnah/gallery/phpbt1...Inte lätt att pyssla med stoor mage o en 1,5 åring just nu... *pust*
    Ja vilken skillnad jätte fin vart den nya stolen
    LissAnna skrev 2009-02-23 19:37:39 följande:
    Haha...Ja, jag såg damen och så brast det bara. Jag hade ju väntat mig något annat ju.
    Ja man vart lite förvånad då man såg damen men det hade som sagt kunna varit en jätte intressant blogg hihi
    VackraMagnolia skrev 2009-02-23 16:14:42 följande:
    Hej hej tjejer?!Hoppas att ni alla mår bra och att ni har en skön måndag ! Själv är det bra håller på att pyssla lite här hemma ! Vill ju har vår nu så att man kan få lägga in alla vinterkläder och skor! Har lite nytt i min Blogg Kikar gärna in !Massor av Kramar tinawww.vackramagnolia.blogspot.com
    ja det är faktiskt så att jag börjar bli nöjd nu me men barnen kan ha sportlov sen kan det börja töa och att värmen kommer i april så vi får en lång och vacker vår
  • Hannnas

Tackar tjejjer ni är så goa

Idag har jag gett upp kampen om köksbordet, skivan ni vet att jag tjatat om så den har fått sig en rejäl omgång med grundfärg nu o så ska den bli VIT iaf *myser*

Sonen har börjat sina 15h på dagis nu så man får passa på nu innan nästa barn kikar ut...

Visst börjar man längta galet mkt efter våren nu vitsippor o krokusar o knoppar o grääs synd bara att det känns räätt avlägset nu med 15cm snö ute.. *suck*

Nä nu ska jag in o köpa nya häftor till pistolen så att man kan klä övriga 5 köksstolar med köpte nytt tyg till dem med

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • LissAnna
    Hannnas skrev 2009-02-24 11:16:21 följande:
    Tackar tjejjer ni är så goa Idag har jag gett upp kampen om köksbordet, skivan ni vet att jag tjatat om så den har fått sig en rejäl omgång med grundfärg nu o så ska den bli VIT iaf *myser* Sonen har börjat sina 15h på dagis nu så man får passa på nu innan nästa barn kikar ut... Visst börjar man längta galet mkt efter våren nu vitsippor o krokusar o knoppar o grääs synd bara att det känns räätt avlägset nu med 15cm snö ute.. *suck* Nä nu ska jag in o köpa nya häftor till pistolen så att man kan klä övriga 5 köksstolar med köpte nytt tyg till dem med
    Värstans vad du jobbar på. Det blir säkert väldans fint.
  • Hannnas
    LissAnna skrev 2009-02-24 11:17:20 följande:
    Värstans vad du jobbar på. Det blir säkert väldans fint.
    jobbar o stressar som en tok har så sjukt mkt att göra känner jag innan Ylva kommer *svett* men det är väl iof ett bra sätt att fördriva tiden till förlossningen
  • LissAnna
    Hannnas skrev 2009-02-24 11:18:35 följande:
    jobbar o stressar som en tok har så sjukt mkt att göra känner jag innan Ylva kommer *svett* men det är väl iof ett bra sätt att fördriva tiden till förlossningen
    Haha...du är ju rolig alltså.
  • Saga74

Halloj chicks

HANNNNAH vad fin stolen blev, hur gjorde du? Målartvätt pappra grunda & vitt?! Vill måla mina köksstolar oxå =)

När kommer bebben?

• Hannnas
    Saga74 skrev 2009-02-24 11:39:27 följande:
    Halloj chicks HANNNNAH vad fin stolen blev, hur gjorde du? Målartvätt pappra grunda & vitt?! Vill måla mina köksstolar oxå =)När kommer bebben?
    Slipade maassor, sen grundmålade, antikvit (åt grå hållet) 2 lager och slipa däremellan

NU har jag hunnit vara i stan o köpa nya häftor, ska klä köksstolarna nu, de blir grönaktiga till det vita iom att köksluckorna är allmogegröna...
  • Kaktus76
    LissAnna skrev 2009-02-23 19:37:39 följande:
    Haha...Ja, jag såg damen och så brast det bara. Jag hade ju väntat mig något annat ju.
    Jasså så du hade inte väntat dig den damen då
  • Hannnas

Saga... slipade, målartvättade, grundmålade, 1 lager antikvit, slipa o sen ett sista lager antikvit skulle det vara

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9