• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • libero
    Saga74 skrev 2009-02-19 08:20:43 följande:
    God morgon!FY vad trist med alla som varsals på jobb!!! Hoppas verkligen att det vänder!!! Själv är jag jätteglad att jag studerar med just tanke på jobben.LIBRO: vi kommer att ha samma kökstapet! Kunde du inte kommenterat det så kunde jag tittat live Iaf det är så många nya [för mig] så man ser att ni har hållt ihop länge i tråden! KUL FRU HILDE: Jobbigt att vara utbränd ... var rädd om dig!KRAM tråden!
    Nu fattar jag noll
    Har du möjligtvis varit här??????
  • Eofrysina

Hannah efter att ha ett antal bekanta som skippat uttag för lampor vid spegeln och enbart haft spottar så får jag nog rekommendera att köra med både och. Jag tycker inte att spottarnas ljus räcker när det väl kommer till kritan. Ljusmässigt föredrar jag att hellre ha en ljuskälla/lampa ovanför spegeln än att ha två bredvid på var sida. Tycker sminkljuset blir bäst då. *host host* inte för att jag orkar sminka mig numera, men man kan ju alltid tänka att man ska ...

Saga74 ja jag lovar att ta det lungt. eller hmm nja jag lovar att försöka lära mig. Jag har haft ett ohälsosamt antal projekt samtidigt jämt och nu måste jag lära mig att låta bli den typen av verksamhet... lättare sagt än gjort när man har ett renoveringsprojekt.

Libero ja, jag tror också att vi har lite lik smak Fast jag har fastnat för Lim o handtrycks tapeter istället för Duro:s, men det beror ju på att jag tidigare sålde dem och helt enkelt blivit lite kär i en del av deras tryck. Man kan specialbeställa från dem också om man ska ha mer än 10 rullar... och hmmm det är lite dyrare, men med tanke på storleken på våra rum så kanske det är marginellt räknat över en 20-års period.... *drömmer* men, men med nuvarande budget får jag nöja mig med att måla väggarna Har lovat mig själv att åtminstone hålla mig till äggtempera och linolja åtminstone, det blir billigt och hållbart.

• Kaktus76

Hej,hej!!!

Här kommer några rader från ett svinkallt Norrland.....

TACK till alla er som kommenterat mitt barnbord.

Libero:Jättefint kök,ser så hemtrevligt ut.

Vad har ni för planer för dagen då?  Själv ska vi till banken och slutföra husförsäljningen.....det känns faktiskt riktigt skönt då det har varit en HEKTISK tid med flyttning och utstädning....
    Ni skulle ha sett mitt förråd,eller inte, det är saker från golv till tak....får bli en storröjning någon helg när barnen är hos sin far.

Ha en bra dag allihopa.Kram,kram!!!

• Hannnas

Fru Hilde... är rädd för att du har helt rätt faktiskt, jag har ju inte sett hur det ser ut live med "bara" spotar o karlarna säger att det ska räcka men vad vet de ... då är det över till nästa fundering eg... ska man ha 1 eller 2 lampor ovan spegeln... saken är ju eg den att spegeln ska gå väldans högt upp o snickaren ska bygga in den i en "ram" så att säga...

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Kaktus... hur mår du nu o hur känns det så här lite på efterkant av flytt o försäljning o allt?

Denna har jag beställt bl a utan att veta vad den kostar dock så jag får väl bita mig i underläppen senare http://www.moraarmatur.se/show.php?id=1041152

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Eofrysina

Kaktus76 jag borde städa... har torkat hallgolvet, men sedan blev jag såååå trött var tvungen o hoppa in på nätet lite *blinkar*

Jag sitter o funderar på om jag ska ta o sy en gardin till min garderob. borde få gjort det idag när jag ändå har tid för det.

• libero
    Eofrysina skrev 2009-02-19 08:10:51 följande:
    Hej o godmorgon Musli hoppas det ordnar sig för er. Det är tufft när jobben börjar försvinna. Märker att det händer fler o fler runtomkring mig nu. Ekonomiskt är det ju ofta en rejäl flopp också. Jag blev arbetslös i höstas och insåg att jag bara skulle få ut en bråkdel av lönen... 80% är ett minne blott kan jag säga. Jag hade tagit ut föräldraledighet på ett sätt som jag inte jsälv begripit vad som blev fel, men hursomhelst så räknas inte den tiden som arbetad tid och räknades inte med och vips så fick jag mycket mindre ersättning ja ja... sista ordet är inte sagt ännu så jag får se. Musli hoppas iallafall att det ordnar upp sig för er!!! Jag är ju sjukskriven numera. Har blivit utbränd av förra jobbet. Föll igenom några veckor efter att jag fått sluta. Jag trodde att jag skulle må bättre efter att jag slutat, men det var när livet blev lugnare som kroppen passade på att bli ordentligt dålig. Nu går jag på terapi och ska påbörja grupprehabilitering och förhoppningsvis få några timmars jobb att göra i veckorna. Läkaren pratar om minst ett halvårs sjukskrivning så jag får väl ta det lungt, jag hoppas bara att försäkringskassan vill gå på läkarens linje, men det där vet man ju aldrig. Hursomhelst så är kassan rejält mycket skralare numera. Nää nu vill min dotter inte att jag skriver mer försöker sabotera bokstäverna hela tiden. Jag hoppar väl in senare. Ha en bra dag allihop!!!
    Jag älskar också Lim och handtrycks tapeter. Men i vår butik så sa de att man var tvungen att skära av kanterna på varje bård och detta fick oss att avstå. Stämmer det?

Skulle kunna tänka mig någon av de tapeterna i vårt sovrum. Det börjar bli dags att tapetsera om där. Men nu måste jag låta gubben få vila lite så jag inte kör slut på honomFlört
  • chicago1

oj vad det skrivs här. ja det är inte kul att vara utbränd det är så lätt att man går den vägen idag då man hör alla som varslas och man tar då själv ut sig på sitt jobb . Men ibland kan det vara possitivt också då man får en chans att se på sitt liv och ändra på det som inte är bra. man får en chans att uppskatta det lilla i livet.

Å vad jag blir avis på allt tapet prat jag vill också tapetsera men då min man är så upptagen i dessa dagar dröjer det väl innan vi kan göra något sånt så jag får väl roa mig med pensel och måla möbler så länge

• LissAnna
    Hannnas skrev 2009-02-19 10:42:14 följande:
    Kaktus... hur mår du nu o hur känns det så här lite på efterkant av flytt o försäljning o allt? Denna har jag beställt bl a utan att veta vad den kostar dock så jag får väl bita mig i underläppen senare www.moraarmatur.se/show.php?id=1041152
    Oooohhh...du svimmar nog när du får räkningen.

Vi har en som ser nästan exakt likadan ut...men det kostade inte så där mycket.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9