Eofrysina skrev 2009-02-19 08:10:51 följande:
Hej o godmorgon Musli hoppas det ordnar sig för er. Det är tufft när jobben börjar försvinna. Märker att det händer fler o fler runtomkring mig nu. Ekonomiskt är det ju ofta en rejäl flopp också. Jag blev arbetslös i höstas och insåg att jag bara skulle få ut en bråkdel av lönen... 80% är ett minne blott kan jag säga. Jag hade tagit ut föräldraledighet på ett sätt som jag inte jsälv begripit vad som blev fel, men hursomhelst så räknas inte den tiden som arbetad tid och räknades inte med och vips så fick jag mycket mindre ersättning ja ja... sista ordet är inte sagt ännu så jag får se. Musli hoppas iallafall att det ordnar upp sig för er!!! Jag är ju sjukskriven numera. Har blivit utbränd av förra jobbet. Föll igenom några veckor efter att jag fått sluta. Jag trodde att jag skulle må bättre efter att jag slutat, men det var när livet blev lugnare som kroppen passade på att bli ordentligt dålig. Nu går jag på terapi och ska påbörja grupprehabilitering och förhoppningsvis få några timmars jobb att göra i veckorna. Läkaren pratar om minst ett halvårs sjukskrivning så jag får väl ta det lungt, jag hoppas bara att försäkringskassan vill gå på läkarens linje, men det där vet man ju aldrig. Hursomhelst så är kassan rejält mycket skralare numera. Nää nu vill min dotter inte att jag skriver mer försöker sabotera bokstäverna hela tiden. Jag hoppar väl in senare. Ha en bra dag allihop!!!
Jag älskar också Lim och handtrycks tapeter. Men i vår butik så sa de att man var tvungen att skära av kanterna på varje bård och detta fick oss att avstå. Stämmer det?
Skulle kunna tänka mig någon av de tapeterna i vårt sovrum. Det börjar bli dags att tapetsera om där. Men nu måste jag låta gubben få vila lite så jag inte kör slut på honom