• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Hannnas
    LissAnna skrev 2009-02-19 16:11:54 följande:
    Oooohhh...du svimmar nog när du får räkningen. Vi har en som ser nästan exakt likadan ut...men det kostade inte så där mycket.
    ohh säg inte så *ågren* vet du vad den kostar? har inte fått prisuppgift än? o vart har du hittat en liknande billigare??? vill inte ha svedbergs dock...
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Saga74

Go kväll!

Libro: Nej jag har inte varit hos dig *haha* men däremot tittade jag in på din sida och vad såg jag där! Jo den tapeten

Imorgon ska den upp på mina väggar håller tummarna på att jag blir nöjd *hoppas*

Hannnah: jag hade oxå kört med dubbel belysning. En till när man verkligen vill se sig själv och en när man inte vill se sig själ

Fru hilde: Att ta det lugnt är verkligen en övnings sak!!! Inget självklart (för vissa) ...

• libero
    Saga74 skrev 2009-02-19 20:23:31 följande:
    Go kväll!Libro: Nej jag har inte varit hos dig *haha* men däremot tittade jag in på din sida och vad såg jag där! Jo den tapeten Imorgon ska den upp på mina väggar håller tummarna på att jag blir nöjd *hoppas*Hannnah: jag hade oxå kört med dubbel belysning. En till när man verkligen vill se sig själv och en när man inte vill se sig själ Fru hilde: Att ta det lugnt är verkligen en övnings sak!!! Inget självklart (för vissa) ...
    Då förstår jag. Blev lite orolig. Jag har ju en gårdsbutik så jag tänkte att du kanske hade varit där.
    Tror nog att du blir nöjd med din tapet.
  • Eofrysina

Libero Lim o handtryck ska skäras i kanterna. Men det är faktiskt busenkelt att göra. Det som behövs är en bra skärlinjal och ett bra underlag (tapetbord). Anza har en bra och prisvärd skärlinjal som vi haft i många år nu och med den så är det jättenkelt att skära tapeter. Vi var lite nervösa innan vi tapetserade med Lim o Handtryck i hallen för vi hade bara tapetserat med textiltapet och renoveringstapet tidigare och aldrig t.ex. med mönsterpass. Det gick jättebra men det där med mönsterpasset var lite klurigt tycker jag. Vi tapetserade från två rullar samtidigt för att inte få så mycket spill. Lim o handtryck är inte helt perfekta i trycket (de är ju tryckta på gamla valsar) men det blir ändå jättevackert även om det finns ngn mm förskjutning i mönstret ibland.

Jag är barnledig och har därför vaknat inatt o kan inte somna om Det är ju något som fattas, vid den här tiden ska jag ha servat med välling...

• libero
    Eofrysina skrev 2009-02-20 05:15:51 följande:
    Libero Lim o handtryck ska skäras i kanterna. Men det är faktiskt busenkelt att göra. Det som behövs är en bra skärlinjal och ett bra underlag (tapetbord). Anza har en bra och prisvärd skärlinjal som vi haft i många år nu och med den så är det jättenkelt att skära tapeter. Vi var lite nervösa innan vi tapetserade med Lim o Handtryck i hallen för vi hade bara tapetserat med textiltapet och renoveringstapet tidigare och aldrig t.ex. med mönsterpass. Det gick jättebra men det där med mönsterpasset var lite klurigt tycker jag. Vi tapetserade från två rullar samtidigt för att inte få så mycket spill. Lim o handtryck är inte helt perfekta i trycket (de är ju tryckta på gamla valsar) men det blir ändå jättevackert även om det finns ngn mm förskjutning i mönstret ibland. Jag är barnledig och har därför vaknat inatt o kan inte somna om Det är ju något som fattas, vid den här tiden ska jag ha servat med välling...
    Här är en till som är uppe med tuppen idag. Vår stora tjej skulle iväg tidigt  till Horse Show så det var bara att stiga upp och se glad ut. Det var en lycklig tjej som gick hemifrån. Hästar är hennes stora intresse.

Kanske ska pröva Lim och handtryck då mannen reder säkert ut det. Han är duktig på att tapetsera.

Idag har jag och lilltjejen vår lediga dag (har det alltid på fredagar) vi ska in till en vännina och fika och ha det mysigt.

Vad har ni andra för projekt?
  • Mettan69

God morgon flickor.

Äntligen fredag igen.   I dag skall jag inte göra mycket nytta när jag kommer hem från jobbet. Kanske lägga i en maskin tvätt (dagligt jobb) men annars så är det njuta och ta det lugnt som står på schemat.  Men däremot så tänkte jag ta ner två köksluckor och slipa och börja måla dem på lördag. Hoppas det blir bra. Kan ju inte bli sämre ialla fall. Fundersam

Hannah: Fin blandare. Håller tummarna att den inte är för dyr. Flört

Heaven81. Vilket loppisfynd. Kul att det fanns så många också.

Saga. Vad spännande att den nya tapeten kommer upp i dag.

Libero. Vad skönt det låter att vara ledig på fredagar. Mysigt att kunna gå i väg och fika med tösen.

• chicago1

Hej  Idag är det fredag igen det är - 10 grader nu så det blir varmare och varmare idag ska jag och barnen in oh äta lunch med gubben. Sen blir det mer städning på barnens rum har beställt lite nya förvarings till deras rum och har även hittat en massa jag skulle vilja ha på Ikea men det blir tyvär inte en resa till ikea i helgen men kanske till veckan.

Heaven 81 vilket fynd
     Hanna Jag skylle också vilja ha en sån blandare men vi tog en vanlig enkel då vi måste spara pengar

Saga vissa gärna bilder på hur det blir

Mettan69 vad spännande du kan gärna få komma hem till mig och fixa mina skåp med om du vill hihi

• Mettan69

chicago1: Jag har inte börjat än så jag vet inte hur slutresultatet blir än. Fundersam Du kanske inte vill ha min hjälp när jag är färdig med mina luckor. Förvånad Flört

• chicago1
    Mettan69 skrev 2009-02-20 09:55:18 följande:
    chicago1: Jag har inte börjat än så jag vet inte hur slutresultatet blir än.  Du kanske inte vill ha min hjälp när jag är färdig med mina luckor.  
    Jo det tror jag nog, du har ju både ögat och känslan så det blir kanon
  • LissAnna
    Hannnas skrev 2009-02-19 18:28:31 följande:
    ohh säg inte så *ågren* vet du vad den kostar? har inte fått prisuppgift än? o vart har du hittat en liknande billigare??? vill inte ha svedbergs dock...
     Jaa...nu kommer jag inte på det alltså. Det var ett tag sedan. Men den tillhör inte de dyra sorterna. Men den ser precis ut så där. Ska kolla med gubben sedan.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9