Eofrysina skrev 2009-02-20 05:15:51 följande:
Libero Lim o handtryck ska skäras i kanterna. Men det är faktiskt busenkelt att göra. Det som behövs är en bra skärlinjal och ett bra underlag (tapetbord). Anza har en bra och prisvärd skärlinjal som vi haft i många år nu och med den så är det jättenkelt att skära tapeter. Vi var lite nervösa innan vi tapetserade med Lim o Handtryck i hallen för vi hade bara tapetserat med textiltapet och renoveringstapet tidigare och aldrig t.ex. med mönsterpass. Det gick jättebra men det där med mönsterpasset var lite klurigt tycker jag. Vi tapetserade från två rullar samtidigt för att inte få så mycket spill. Lim o handtryck är inte helt perfekta i trycket (de är ju tryckta på gamla valsar) men det blir ändå jättevackert även om det finns ngn mm förskjutning i mönstret ibland. Jag är barnledig och har därför vaknat inatt o kan inte somna om Det är ju något som fattas, vid den här tiden ska jag ha servat med välling...
Här är en till som är uppe med tuppen idag. Vår stora tjej skulle iväg tidigt till Horse Show så det var bara att stiga upp och se glad ut. Det var en lycklig tjej som gick hemifrån. Hästar är hennes stora intresse.
Kanske ska pröva Lim och handtryck då mannen reder säkert ut det. Han är duktig på att tapetsera.
Idag har jag och lilltjejen vår lediga dag (har det alltid på fredagar) vi ska in till en vännina och fika och ha det mysigt.
Vad har ni andra för projekt?