• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • chicago1

god kväll jag har nytt inlägg i min blogg bilder på min dotters rum.
    Inget av mina barns rum är vit då dom själva har fått välja färg och inredning är beroende på deras intressen, men det blir nog åt mitt hål nästa gång vi gör om dom om några år hihi.

Hannah vad du är duktig, å va kul att Måns börjat på dagis, min Måns trivs som fisken i vTTNET

• Saga74

TAK! Då kanske jag ska ge mig på mina stolar oxå ... men det e ju ett sånt JOBB!

• Hannnas

chicago... Måns började när han var lite drygt 1 år faktiskt då 3 korta dagar/v o sen nu efter jul har han gått alla dagar i veckan men jag jobbat 75% ist men nu när jag är på HP o sen när Ylva föds så kommer han vara där 15h/v känns lite lagomt han älskar dagis, springer in o pratar om sina kompisar redan när han vaknar på morgonen

Roligt att även din Måns trivs så bra! sånt är så viktigt

Nu har jag strukit första lagret riktig färg över köksskivan o det blir faktiskt sjukt bra nu ser man bara ännu mer att vi bara måååste göra om köksgolvet pronto alla stolar har jag klätt om idag med tjohoo

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Kaktus76
    Hannnas skrev 2009-02-24 20:09:51 följande:
    chicago... Måns började när han var lite drygt 1 år faktiskt då 3 korta dagar/v o sen nu efter jul har han gått alla dagar i veckan men jag jobbat 75% ist men nu när jag är på HP o sen när Ylva föds så kommer han vara där 15h/v känns lite lagomt han älskar dagis, springer in o pratar om sina kompisar redan när han vaknar på morgonen Roligt att även din Måns trivs så bra! sånt är så viktigt Nu har jag strukit första lagret riktig färg över köksskivan o det blir faktiskt sjukt bra nu ser man bara ännu mer att vi bara måååste göra om köksgolvet pronto alla stolar har jag klätt om idag med tjohoo
    Oj oj oj vad du är flitig och ligger i Skönt när det är klart och det desutom blir ett bra slutresultat också.

Har sett på Bygglov..........I LOVE Willy...........tycker han e så cool......

Ha en trevlig kväll,är barnledig ikväll så nu ska jag faktiskt gå och sova så jag får sova om mig.

Må så gott!!
  • chicago1

god morgon tjejer idag är vi lediga och ska ha en lugn och skön förmiddag. idag bjuer jag på min andra sons sovrum på bloggen.

Jag håller annars på att målar korgar för fullt men det tar ju sån tid då man måste duta med borsten i varje litet hål, så det är många kvällars jobb.

Ikväll ska jag ha spa kväll med en kompis så ikväll blir det inget målat.

ha det bra

• Saga74

God morgon!

Vad har ni för material på era omklädda stolar? Tänkte mig kanske ett tyg som är i vaxat skikt så att lillfisen kan söla på dom utan att det drar med sig en himla massa

• Hannnas

oki, nu ska jag tråka er med lite fler före o efter bilder

Före http://www.familjeliv.se/hem/hannnnah/gallery/phpixew0g.jpg

Efter http://www.familjeliv.se/hem/hannnnah/gallery/phpg9hgi8.jpg

Golvet ska läggas om i sommar är det tänkt, lutat o vitoljat trägolv blir det... sen ska det upp andra väggar, ny tapet o panel... kaklet ska bort o jag tänkte faktiskt ha panel där oxå ist... men det får bli senare projekt då det blir dyrt gissar jag, vill ju ha bort den idiotiska spis/ugnen o sätta in en inbyggnadsugn ist... men det får vänta *mutter*

Saga... jag har vanligt lite grövre tyg om jag inte är helt lost så finns det en impregneringsspray som man har på soffor bl a som gör att det blir lite avstötande... eller så får man byta tyg ofta ist vaxat skikt är ju väldans praktiskt men inte så skönt att sitta på om man inte är fullklädd... *bara en tanke*

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • chicago1
    Hannnas skrev 2009-02-25 09:36:25 följande:
    oki, nu ska jag tråka er med lite fler före o efter bilder Före www.familjeliv.se/hem/hannnnah/gallery/phpixe...Efter www.familjeliv.se/hem/hannnnah/gallery/phpg9h...Golvet ska läggas om i sommar är det tänkt, lutat o vitoljat trägolv blir det... sen ska det upp andra väggar, ny tapet o panel... kaklet ska bort o jag tänkte faktiskt ha panel där oxå ist... men det får bli senare projekt då det blir dyrt gissar jag, vill ju ha bort den idiotiska spis/ugnen o sätta in en inbyggnadsugn ist... men det får vänta *mutter*Saga... jag har vanligt lite grövre tyg om jag inte är helt lost så finns det en impregneringsspray som man har på soffor bl a som gör att det blir lite avstötande... eller så får man byta tyg ofta ist vaxat skikt är ju väldans praktiskt men inte så skönt att sitta på om man inte är fullklädd... *bara en tanke*
    vart ju kanon fint önska jag också kunde måla om vårat köksbord men där han gubben satt stopp
  • Saga74

chicago: visst är det jobbigt när dom (männen) vill lägga sig i våra aktiviteter ;-D man får passa på när de inte är hemma !!!

Hannnah: Man kanske inte behöver välja det värsta tyget till att sitta på! finns ju sådäringa halv vaxade ... men spray kanske kan funka!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9