• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Kaktus76

Hallo,hallo!!! 

Vad har ni för planer för dagen/helgen då?

Här blir det storröjning och veckohandling. Röjningen behövs verkligen tas itu med. Under tiden vi har flyttat så har saker bara blivit dumpade bådde här och där,det ska nu bli lite ordning på sakerna och det kommer att ta sin tid kan jag lova

Ha en trevlig helg!! Kram L

Nytt i bloggen-Välkomna-

www.minlyaochjag.blogspot.com

• Mettan69

Kaktus76. Vad skönt med röjning. Även om det inte är kul just när man gör det. Jag hade nog målat dörren. Tycker det ser ut som man börjat slipa den men inte orkat göra klart det. Kanske bilden som luras. Fin dörr i alla fall.

• Kaktus76
    Mettan69 skrev 2009-02-20 14:25:15 följande:
    Kaktus76. Vad skönt med röjning. Även om det inte är kul just när man gör det. Jag hade nog målat dörren. Tycker det ser ut som man börjat slipa den men inte orkat göra klart det. Kanske bilden som luras. Fin dörr i alla fall.
    ja det är alltid skönt med röjning och speciellt efter det är gjort

Tror nog att det blir till att måla dörren,sängborden är helvita så jag tror att det skulle se konstigt ut om "gaveln" ser ut som den gör nu.

TACK iaf för din åsikt!!
  • Eofrysina

Saga74 det blev ju jättefint hos dig

trevligt med fyndletning Kaktus. Jag vet inte om jag skulle använd just den dörren till sänggavel (men det är jag det). Det blir ganska asymetriskt med speglarna liggandes. Det är ganska lätt att hitta sexspeglade och åttaspeglars sekelskiftesdörrar med full symmetri som passar super som sänggavlar. Det är i allmänhet svårsålda också så man kan få tag på dem för en spottstyver. (har ju sålt sånt)

• Saga74

God morgon!

Kaktus76: Fint med såna dörrar, läckert som sänggavel oxå! Vi har dom dörrarna som dörrar, så om nån vill ha en så finns det en övers FAST med moderna handtag förstås vilket INTE är lika charmigt som med dina dörr lås

Mettan: Säg till sen hur det blev, vill oxå måla om min köks ö. Nu med det nya köket så vill man ju ha nya luckor oxå =) vi har ju dock tapetserat "bara" ...

Hannnnah: Jag är oxå nyfiken på ditt kranköp nu HOPPAS på ett bra & överkomligt pris!!!

Idag ska jag jobba [H&M] och i bloggen finns ett nytt ego inlägg, har gjort naglar vill man bli fin, måste matcha inredningen hemma *moahaaaaa*

• libero
    Saga74 skrev 2009-02-20 17:19:19 följande:
    Åh å åh är så nöjd!!! Bara ett EGO inlägg. Titta på tapeten =)bosgarn.blogspot.com/
    Kanonsnyggt blir det ju i ert kök
    Saga74 skrev 2009-02-21 07:22:51 följande:
    LIBERO glömde ju fråga, BUTIK?! VART?! *nyfiken*
    Jag har svarat i din gästbok.

Gomorgon på er allesammans förresten.
    idag är det lite mört i kroppen. Vi var och åkte kvällsskidåkning i går kväll. Så otroligt kul är det ju att åka slalom igen.

Ha en bra helg allesammans!

Mettan!
    Du måste visa oss resultatet på dina köksluckor sedan.
  • chicago1

Det blir ett snabbt inlägg min man har satt upp mina nya speglar kanon bra vart det en i vardagsrummet och en i sovrummet . nu ska vi äte en tidig lunch och jag och dottra min ska åka iväg och åka slalom och sen kommer gubben min och grabbarna och vi ska bada
    sen så ha det kram

• Puh76

Kaktus: Alltid skönt att röja lite. I helgen är det kalas här så jag ska baka, städa och handla idag. Jag fyller nämligen år imorgon.

Ha en skön helg!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9