• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Mettan69
    libero skrev 2008-12-02 09:55:03 följande:
    Mettan!vår Noah var inte hller pigg när vi åkte till Göteborg men vi slängde med oss en sulky även till honom ( han är 6 år men  liten) Så där tryckte vi ner honom och tänkte att det är ju ingen som känner oss i Göteborg. Men när vi kom till Liseberg fick han energi och åkte allt han kunde.Hjorthan!Vad skönt att du mår bättre idag.Vad mysigt ska du och maken också till Göteborg???Nä nu kallar jobbet
    Smart gjort. Vi funderade också på att ta med sulky men trodde han skulle bli piggare när han kom dit. Dels för alla saker och dels för att en annan familj med en dagiskompis följde med.  Men tji fick vi. Att man aldrig lär sig... Förvånad
  • libero
    Hallen är klartack vad snälla ni är.

Denna spegel blev det också. Är glad att jag valde den vita.
    Kan ni inte visa era advensfönster??????Glad
    Tycker det är så mysigt att se pyntade fönster
  • libero

observera att hjärtat inte ska hänga i hallen utan det bara hamnade där på vägen till sitt rätta ställe.

• Mettan69

Libero. Vad julmysigt ni har det. En annan färg på speglen hade nog inte passat in. Jättefint. På tal om det stora hjärtat, är det äkta eller fusk. Hur fint som helst i vilket fall.

Jag skall på APT-möte i em och när det är slut så skall vi äta julmat som vi beställt dit. Sen skall vi  även ha julklappstävling (den med tärning) Skall bli både mysigt och kul och GOTT. 

Så jag tar inga kort i dag. Räcka ut tungan Men skall försöka göra det i morgon kväll. Roligt att se andras så då får jag väl försöka bidraga också. Flört

• libero
    Mettan69 skrev 2008-12-02 11:25:13 följande:
    Libero. Vad julmysigt ni har det. En annan färg på speglen hade nog inte passat in. Jättefint. På tal om det stora hjärtat, är det äkta eller fusk. Hur fint som helst i vilket fall. Jag skall på APT-möte i em och när det är slut så skall vi äta julmat som vi beställt dit. Sen skall vi  även ha julklappstävling (den med tärning) Skall bli både mysigt och kul och GOTT.  Så jag tar inga kort i dag.  Men skall försöka göra det i morgon kväll. Roligt att se andras så då får jag väl försöka bidraga också.
    Mettan!

Det är ju fusk tyvärr. Annars är jag inte något för fusk. men jag orkade inte fixa till den med äkta.
  • LissAnna
    libero skrev 2008-12-02 09:07:12 följande:
    Godmorgon på er! Tack snälla LissAnna för den nya fina tråden. Läste din blogg precis och jag rekommenderar dig vila idag Hjorthan! Skickar en kram till dig och hoppas att du piggnar på dig snart igen. Mettan! Vilken son du har var stolt. Vilken helg vi har haft. I lördags var vi på ett otroligt gott julbord och i söndags var vi på Liseberg med familjen. Så mysigt och så kul är så nöjd.
    Tack gumman!
    Vad fin hallen är.
  • vackrastarflow

Goddag tjejer!

Förkylningen är sämre här. Uuuurk har gått igenom ett otal näsdukar idag. Jobbigt när man är på utbildning för nya jobbet...

Gick till apoteket och lät ynklig, förhoppningsvis hjälper det jag köpte där.

Så det blir inga foton just nu, har noll inspiration

• Hjorthan
    libero skrev 2008-12-02 09:55:03 följande:
    Mettan!vår Noah var inte hller pigg när vi åkte till Göteborg men vi slängde med oss en sulky även till honom ( han är 6 år men  liten) Så där tryckte vi ner honom och tänkte att det är ju ingen som känner oss i Göteborg. Men när vi kom till Liseberg fick han energi och åkte allt han kunde.Hjorthan!Vad skönt att du mår bättre idag.Vad mysigt ska du och maken också till Göteborg???Nä nu kallar jobbet
    Ja, vi ska till Göteborg luciahelgen. Åker upp tidigt på luciamorgon, ägnar en stor del av dagen åt vandring i staden, och sent på eftermiddagen blir det julmarknaden på Liseberg. Kvällen avslutas sen på hotellet, ev med bad i deras bassäng. . Söndagen ska vi ta som den kommer, vi får se vad vi är sugna på, och på kvällen ska vi se julkonsert på Lisebergshallen, Christmas with med bl a Jill Johnsson, Andreas Johnsson, Anders Glenmark, Thomas Di Leva m fl.

Och sen tar vi sovmorgon på måndagen, och påbörjar resan hemåt Skåne igen någon gång under förmiddagen. Ev en tur inom Gekås, vi får väl se om vi har ork, och pengar (!!!!) kvar.

Det ska bli otroligt härligt att bara få vara vi två en hel helg. Älskar mina ungar över allt annat, men jag har inte varit ifrån dom speciellt många gånger under alla dessa år. Senast jag och R gjorde något tillsammans utan barnen i några dagar var 1996. Så det är dags!
  • Hjorthan
    libero skrev 2008-12-02 11:14:49 följande:
    tack vad snälla ni är.Denna spegel blev det också. Är glad att jag valde den vita.Kan ni inte visa era advensfönster??????Tycker det är så mysigt att se pyntade fönster
    Det blev verkligen kanon med den vita spegeln!

För mörkt att ta foto nu, får se om jag hinner i morgon kväll när jag kommer från jobb, (fast det lär ju vara för mörkt då också )
  • Saga74

Hej! Har "hängt" i er tråd ett tag men inte skrivit direkt men tänkte ändå tala om att jag stjäl inspiration här då & då! Har införskaffat mig en blogg där jag ibland slänger in en inredningsdetalj just nu så är det på gång en murspis i vårt allrum! Vit såklart

Välkomna å titta in hos mig om ni vill!

bosgarn.blogspot.com/

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9