• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • zandrisen
    Rosesarered skrev 2008-12-04 10:33:46 följande:
    zandrisen skrev 2008-12-04 10:28:16 följande: Hur såg den ut?
    Den var i glas, med vitt glittrigt mönster. Som en glasspira, fast en stjärna.
    Mettan69 skrev 2008-12-04 10:43:40 följande:
    zandrisen: Jag var inne där i går också men hittade inte var jag kunde förminska bilden. Fick bara fram en penna som ville rita.  Är inte så datakunnig. Vilket instrument/flik skall jag använda?Rosesarered: Jag köpte en förra året på Åhlens som gick i rött. finns i mitt bildgalleri. Såg även stjärnor som gick i guld som var snirklade. Håller med Zandrisen om att det fanns mycket på Åhlens som man skall hänga i granen.  I övrigt blev jag besviken. Men jag skall ge dem en ny chans och skall åka till en butiken i Borås också.
    Gå in under "Bild" och sen "ändra storlek/snedställ".
  • Mettan69
    zandrisen skrev 2008-12-04 10:47:01 följande:
    Gå in under "Bild" och sen "ändra storlek/snedställ".
    Tusen tack.  Tror att jag var inne där och det stod hur man ändrade den i %. Får prova mig fram i kväll igen. Generad 
  • Saga74

Hej tjejer!

Är inte riktigt överens med min kamera och får inte riktigt till några mysbilder, men jag har iaf uppdaterat

ZANDRISEN: Vilken kompis du är, en sån som du är guld värd! Kämpa på!

bosgarn.blogspot.com/

• Mettan69

Saga74: Hahaha. den fingervisningen du hade i går gav mig inget annat än huvudbry. Inte den blekaste vad det kan vara. Förvånad Skall bli spännande och se vad det blir av det. Ljuskransen du köpt är jättefin. De lyser så mysigt när det är mörkt.

• Hannnas

Mettan... bor du i närheten av Borås? *nyf*

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma och blivande knoddmamma .?:*¨¨*:?.
  • Mettan69
    Hannnas skrev 2008-12-04 14:42:49 följande:
    Mettan... bor du i närheten av Borås? *nyf*
    Ja, jag bor i Kinna. Det är ca 3 mil från Borås.
  • Hannnas
    Mettan69 skrev 2008-12-04 14:54:02 följande:
    Ja, jag bor i Kinna. Det är ca 3 mil från Borås.
    ahaaa har kusiner där o bodde i Borås till i söndags då vi flyttade till villa i Tvärred så vi är ju nästan "grannar"

Bettys... säger jag bara... bettys
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma och blivande knoddmamma .?:*¨¨*:?.
  • Mettan69
    Hannnas skrev 2008-12-04 15:04:37 följande:
    ahaaa har kusiner där o bodde i Borås till i söndags då vi flyttade till villa i Tvärred så vi är ju nästan "grannar" Bettys... säger jag bara... bettys
    Där ser man hur långt är det till Tvärred från Borås. Kusiner i kinna, hmm undrar om jag vet vilka det kan vara. Är skenebo från början men har bott i Kinna i snart 20 år. UURRSSS vad länge det lät. Förvånad Jag är ju trots allt bar 39 år.

Vad kul att flytta till ett hus. Eller det kanske inte är ert första? Är det mycket att göra eller bara att flytta in och njuta. (som om det någonsin hänt)

När jag gick in i Bettys första gången så var som att komma till Paradiset. Rena terapin att gå där inne. Men habegäret växer varje gång man är där. Flört Skall dit nästa söndag hoppas jag.
  • Rosesarered

Jag har nu lagt upp en bild i mitt galleri på vad för typ av toppstjärna jag letar efter.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9