• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Mettan69

Marsch Jag var på Gamla Stans Julmarknad i helgen och det var jättemysigt. Köpte en flaska glögg som var jättegod. Inte så söt men med mycket smak. Fin gammeldags brun flaska också. Den rekomenderar jag. Ångrar mig efteråt att jag bara köpte en. Kostade ju trots allt bara 40 kr. Hjärnsläpp. Skrikandes

I helgen så skall vi passa svägerskans pojk. Han är 1,5 år. Sixten har två runda korgar i vardagsrummet med leksaker men de får vi ju flytta upp nu och ta ner leksaker som passar Oliver. Känns mycket bra för när Oliver åker hem på söndag så kommer inte Sixtens leksaker ner igen. Fattar ni, ett vardagsrum utan leksaker. Tjoho, jippiie hipp hipp hurra. ÄNTLIGEN Skrattande Generad

• Flygfotogen

Oooh glögg, jag skall helt klart dit då!

Jag gissar på att du kommer göra fint i vardagsrummet då. Härligt! Hoppas att ni får en riktigt mysig helg.

• VackraMagnolia

Hej hen hänger jätte gärna med er på detta forum brinner själv för vitaste vitt och hoppas att vi ska kunna dela med oss av varandras tips och idér ! kika gärna in på min blogg Kram tina

• Tinkerbel

Här hinner man inte med i svängarna! Vi har problem med Internet igen!! Måste läsa ikapp nu...

Hoppas att ni har haft en trevlig 2:a advent, allihopa!

• Mettan69

God morgon flickor.

Min helg har varit lugn och skön. Passade svägerskan pojk över natt. han är 1,5 år och världens snällaste pojk. Hur lugn och go som helst så det gick jättebra.
    Jag var även iväg och kollade i en jättemysig bod där de säljer en massa mysiga saker och nu var givetvis julen på schemat. Köpte två glasgranar och en glasängel. Jättesöta. Sååå roligt det är att shoppa ibland. Oskyldig

Saga74. Kan det vara en braskamin eller något liknande på gång??? Fundersam Skrattande 

VackraMagnolia: Välkommen hit. Jättefin blogg du har.

• Saga74

METTAN69 Du har så rätt, så rätt! Jag har blivit med murspis UNDERBART!!! Titta gärna, än så länge är det en marchall som brinner i den *haha*

VACKRAMAGNOLIA: Så fint med liggande panel *me like*

Här söderut ösregnar det verkligen, ingen julstämmning direkt fast å andra sidan ska jag PLUGGA har tenta på lördag ...

• Mettan69
    Saga74 skrev 2008-12-08 08:55:02 följande:
    METTAN69 Du har så rätt, så rätt! Jag har blivit med murspis UNDERBART!!! Titta gärna, än så länge är det en marchall som brinner i den *haha*VACKRAMAGNOLIA: Så fint med liggande panel *me like*Här söderut ösregnar det verkligen, ingen julstämmning direkt fast å andra sidan ska jag PLUGGA har tenta på lördag ...
    Åååh så avundsjuk jag blir. Vi skall ha en braskamin men det projektet står inte överst på att-göra-listan tyvärr. Det är ju både skön värme och mysfaktor över dem.
  • VackraMagnolia

God morgon alla goa tjejer! Hoppas att eran morgon startade bra här är det lite sådär våran lilla tös har ögoninflamation och jag tror att även jag har åkt på detta hm inte lika roligt !

Mettan69: tack så jätte mycket för ditt välkomnande det är roligt att hotta människor som brinner för samma intresse hoppas att vi kommer att följa upp varandra kram på dig!

Saga74: ja visst är liggande panel fint jag bara älskar detta förstår du ska renovera vårat tv rum nu efter jul då ska jag faktiskt ha stående utepanel på väggarna hoppas att det kommer att bli bra det också men det kommer det säker att bli ! Hopppas att även vi kommer att följa varandra på våra resor med inredningen kram tina

• zandrisen

Morning morning alla goingar!

Helgen var fullspäckad, hade besök av barndomsvännen och vi har gått i affärer och fyndat en massa julklappar I lördags var vi till Folkets hus då vår lilla loppa hade dansuppvisning! Jisses vad sentimental man blir som förälder av att se sin unge skutta runt på scenen!!! Har lagt in bild och en videosnutt i min blogg för dem som är nyfikna!!!

Mettan, vad mysigt att ta hand om en liten Skönt när de små är snälla och söta, haha! Och visst är det kul att shoppa!!!

VackraMagnolia, hej, vad kul med att nytt "ansikte" Jobbigt med ögoninflammationen, hoppas hon kryar på sig!

Saga74, vad läser du? Håller såklart tummarna på lördag

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9