• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • 8Jessica8

Tusen tack för ditt svar! trodde nästan jag var osynlig härinne

LissAnna skrev 2008-12-03 17:09:34 följande:
    Just den där har jag inte sett på ett tag. Men de har snarlika hos alvashus.se och broarne.se.
  • LCroft

Jättefin hall ser jag!

tjenixen: Usch vad obehagligt! Man blir alldeles förskräckt och undrar vart världen är på väg egentligen.

Mettan var det väl som hade en så förståndig son? Bra uppfostran vill jag kalla det med

Sen såg jag några nya, välkomna!

Hinner inte med här eller någon annanstans för den delen! Och värre blir det för på måndag börjar jag jobba. Hade sökt en sekreterarplats, ett moderskapsvikariat, och det var över 200 sökande och jag fick det! *mallig som få* Fast det är bara ett år är jag superglad! Är ju sekreterare i botten och sen läste jag vidare till läkarsekreterare, och jag har aldrig arbetat som sekreterare på nåt företag så det känns kul, många nya och varierande arbetsuppgifter.

• zandrisen

Apropå att livet är kort. Fick veta idag strax efter lunch att en av mina närmaste vänner låg på IVA. Släppte allt och rusade. Hon ligger i respirator. Satt där i typ en timme och höll hennes hand, försökte prata som vanligt, allt medans det stockade sig i halsen och tårarna rann. Jag är nog chockad fortfarande, fattar ingenting. Personalen var skitgulliga, och berättade att läget är livshotande men stabilt, och att det är bra om man pratar för hon kan kanske höra även om hon är nedsövd.

Hon har haft en långvarig förkylning, som visade sig vara lunginflammation som utvecklade sig till blodförgiftning. Allt gick väldigt snabbt. Det värsta är att hon var till VC i (förra) onsdags och då diagnostiserade dom det som bihåleinflammation och skickade hem henne med antibiotika. Hon åkte in akut i fredagskväll, och då var det redan blodförgiftning. Jävla skitvård!!!!!! Älskar henne, och just nu känns det verkligen som SKIT!

• tjenixen

Tack tjejer för att jag fick ösa ur mig lite.

Lcroft: grattis till jobbet, vad kul. Stolt ska du vara när du blev utvald bland så många.

zandrisen: nej, fy så hemskt. Håller alla tummar och tår för att det ska vända och gå åt rätt håll för din vän.

LissAnna: ja det är ju rent skrämmande vad våld och vapen kan göra. Vart är världen på väg egentligen?

• Mettan69

LCroft. Jättegrattis till nya jobbet. Mycket duktigt att komma som nr ett av tvåhundra.

8Jessica8: Jag såg dig men jag svarade inte för jag kände inte till någon affär där den finns. Fundersam

Zandrisen: Urs vad läskigt. Där ser man vad fort livet kan vända utan att man gjort något fel.

Johanlina: Så spännande att följa eran förvandling. För där kan man ju verkligen snacka om att det kommer se annorlunda ut när ni är klara. Hallen ni har som förebild var jättefin. Längar redan efter mer bilder. Oskyldig

• chicago1
    zandrisen skrev 2008-12-03 19:10:46 följande:
    Apropå att livet är kort. Fick veta idag strax efter lunch att en av mina närmaste vänner låg på IVA. Släppte allt och rusade. Hon ligger i respirator. Satt där i typ en timme och höll hennes hand, försökte prata som vanligt, allt medans det stockade sig i halsen och tårarna rann. Jag är nog chockad fortfarande, fattar ingenting. Personalen var skitgulliga, och berättade att läget är livshotande men stabilt, och att det är bra om man pratar för hon kan kanske höra även om hon är nedsövd.Hon har haft en långvarig förkylning, som visade sig vara lunginflammation som utvecklade sig till blodförgiftning. Allt gick väldigt snabbt. Det värsta är att hon var till VC i (förra) onsdags och då diagnostiserade dom det som bihåleinflammation och skickade hem henne med antibiotika. Hon åkte in akut i fredagskväll, och då var det redan blodförgiftning. Jävla skitvård!!!!!! Älskar henne, och just nu känns det verkligen som SKIT!
    Det var inte roligt att höra jag hoppas din kompis blir bra snart, man tycker att det var en sån lite sjukdom från början men det vart en väldigt stor grej på slutet tyvärr kan väl blodförgiftningar komma smygande och ibland kan symtom utebli eller vara svåra att tolka men det kan ju också bero på okunskap av läkaren men jag hoppas din kompis blir bra
    Mettan69 skrev 2008-12-03 10:30:15 följande:
    chicago1. När man tänker efter så är det väldigt kort tid av ens liv som man får se allt ur barns ögon igen.  Ibland gnäller jag när vi skall på innebandy och fotbollsturnerningar på helgerna. Att många helger försvinner i en kall idrotthall. Men samtidigt så är det ju jätteroligt att heja fram barnen och den perioden försvinner fortare än man anar.
    Ja det är ju så och jag försöker ta vara på den tiden men jag tillhör dom som har tur för jag står nära min familj som bor nära oss bara fem mil vilket gör att mina barn dess utom har tillgång till mormor minst en hel dag i veckan och så även en av sina morbröder minst en gång i veckan beroende på hur dom två jobbar, å så får dom alla nämda med sig på badhuset minst en gång i månaden så mina barn har ett tryggt och stort nätverk och det känns kanon
  • LCroft

zandrisen: Nej! Vet inte riktigt vad jag ska säga, men sänder över den största värmande kramen jag kan!

• LCroft

Ja och tack för grattisarna givetvis

• LissAnna
    zandrisen skrev 2008-12-03 19:10:46 följande:
    Apropå att livet är kort. Fick veta idag strax efter lunch att en av mina närmaste vänner låg på IVA. Släppte allt och rusade. Hon ligger i respirator. Satt där i typ en timme och höll hennes hand, försökte prata som vanligt, allt medans det stockade sig i halsen och tårarna rann. Jag är nog chockad fortfarande, fattar ingenting. Personalen var skitgulliga, och berättade att läget är livshotande men stabilt, och att det är bra om man pratar för hon kan kanske höra även om hon är nedsövd. Hon har haft en långvarig förkylning, som visade sig vara lunginflammation som utvecklade sig till blodförgiftning. Allt gick väldigt snabbt. Det värsta är att hon var till VC i (förra) onsdags och då diagnostiserade dom det som bihåleinflammation och skickade hem henne med antibiotika. Hon åkte in akut i fredagskväll, och då var det redan blodförgiftning. Jävla skitvård!!!!!! Älskar henne, och just nu känns det verkligen som SKIT!
    Usch vad hemskt!
    Ja, den där sjukvården kan man inte alltid lita på. De säger alla olika.
    Gå till 9 läkare, så får man ofta 9 olika svar.Fundersam
    Så...sjuk får man inte vara nuförtiden.

Hoppas verkligen att hon blir bättre...SNART!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9