• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • vackrastarflow

Min lille vovve dog tidigare idag... Mitt lilla vita monster. Smillas bästa kompis.

Ett rött juleljus är tänt för honom.

www.smillasworld.com

• Tinkerbel

VackraMagnolia: Vilken snygg tapet ni har i sovrummet!

Vackrastarflow: Usch, vad ledsamt!!

• Tinkerbel

LissAnna: Mysigt med snö! Vi har fått en del snö vi med:) Skrattar gott åt läppstifts historien...

• Saga74

VACKRASTARFLOW: Fy vad ledsamt med din hund! Så fin, tittade på din blogg ... vilken saknad du måste känna.

HJORTHAN: Vilken koll du har på HELA julen. Inte en julklapp är inhandlad är ... ingen matlista heller *skrattar*

VACKRAMAGNOLIA: Om jag ligger i redan nu så har jag nog fått med honom på noter men bara om ett tag! Vi har precis satt in en ny spis i allrummet & förra året tapetserade/målade (invändigt) vi hela huset förutom köket, så nu ska köket få sig en omgång i början av året!

Det är såååå mycket man vill pyssla med!

Ha en bra dag allihopa!

bosgarn.blogspot.com/

• Mettan69

God morgon flickor.

I morse upptäckte jag att min nya glasängel som jag satte fram i söndags var borta. Förvånad Den hittade jag sen på köksbänken i småbitar. Ledsen Min kära make har på något vis haft sönder den nu på morgonen. Vad har han där att göra och ingen har vält något från tunnan innan. Varför just nu när det stod en tunn glasängel? Skrikandes Var ju såååå nöjd med julstämningen där. Måste ha tag i en ny genast.

Heaven81: Visst är det mysigt med ljus och gran. Fått dille på gran i år fastän jag inte fått in så mycket än.  Tyvärr så läser jag mindre än jag vill. jag har turen som har en svägerska som läser otroligt mycket böcker och hon älskar att köpa böcker. Så jag går hem till henne och då rekomenderar hon olika böcker till mig. Hon har även böcker från Björn Hellberg som hon säger skall vara jättebra. Såg att inte han fann med på din lista.

Hjorthan: Kul att se dig igen. Saknar dig här inne.  Så skönt att du är klar med nästan allt. Underbart att kunna njuta av allt istället för att stressa. Jag tänkte julpynta klart på fredag med pojken. Vi är själva hemma då för maken är på julbord med jobbet. Vi har bara några småskaker att köpa annars så är vi klara med julklapparna också. Känner också ett lugn och att vi hinner klart i lugn och ro.

VackraMagnolia: Vilket fint hus ni har. Älskar sådana verandor. Skulle gärna vilja ha en sådan.  

• Mettan69

Oj nu råkade jag posta inlägget innan jag var klar. Generad

VackraMagnolia: Så mysigt erat sovrom var. Varmt och ombonat.

Vackrastarflow. Beklagar eran förlust. Han har ju varit eran bästa vän i så många år. Det måste vara väldigt tomt nu samtidigt som det känns skönt för hans skull.

• VackraMagnolia

Hej på er alla goa tjejer!
    Hoppas att allt är bra med er ? Det är det inte med oss idag. Idag är HELA FAMILJEN sjuka !Pappa vände när han kom till sävsjö han pallade inte att åka ock jobba så han ligger i vårat sovrum nu ner bäddad ända upp till öronen! Ska väl servera honom lite te och goda smörgåsar snart (karlar blir ju alltid lite extra sjuka ) Så det är inget vidare här inte det känns som det alldrig vill ta slut men vi får hoppas att det snart gör det!

Tinkerbel: Ja vi älskar tapeten själva jättemycket ! det var kul att du också gjorde det!

Saga74: Ja man kan ju inte göra allt på en gång renoveringen tar sin lila gång jag vet vi håller på vi också här hemma! Och kök är ju absolut inget billigt kapitel ! Va rädd om dig dag !

Mettan69: Ja vi älskar vårat hus jättemycket också verandan är ju verkligen pricken över iet! Vårat sovrum var vårat sissta renoverings projekt här hemma nu men vi har några rum kvar vi har ju hela 8 rum ock kök men vi har ju absolut kommit en bra bit på vägen men det är ändå ett tag kvar på det !
    ha en underbar dag idag kram tina

www.vackramagnolia.blogspot.com

• Tinkerbel

Godmorgon!

VackraMagnolia: Tråkigt med sjukdom, särskilt när man har så mycket att göra ändå den här tiden på året... Krya på er!

Här hemma har sonen åkt på magsjuka, och själv börjar jag få bihåleinflammation. Det känns som om hela skallen ska sprängas när jag böjer mig framåt, blä!

Har lite nytt i bloggen, visserligen från i går kväll men ändå;)
    Kika in om ni vill...

lillafrokenkavat.blogspot.com

• Hannnas
    Mettan69 skrev 2008-12-04 15:12:53 följande:
    Där ser man hur långt är det till Tvärred från Borås. Kusiner i kinna, hmm undrar om jag vet vilka det kan vara. Är skenebo från början men har bott i Kinna i snart 20 år. UURRSSS vad länge det lät.  Jag är ju trots allt bar 39 år.Vad kul att flytta till ett hus. Eller det kanske inte är ert första? Är det mycket att göra eller bara att flytta in och njuta. (som om det någonsin hänt) När jag gick in i Bettys första gången så var som att komma till Paradiset. Rena terapin att gå där inne. Men habegäret växer varje gång man är där.  Skall dit nästa söndag hoppas jag.
    Du känner säkert till släkten min, Dahlin... KjellÅke är väl lite av en "lokalkändis här i bygden" o sonen har ju tagit över hans jobb på BT numera...

Tvärred ligger ca 2,5mil från Borås, mot U-hamn, lite lagomt tycker jag O visst är det första o förhoppningsvis sista huset med Huset är preciiis nyrenoverat och utbyggt i gamla stilen (tackgodegud), 240kvm totalt så myycket yta att röra sig på... det vi har att göra är ju ett badrum i utbyggnaden som inte är färdigställt så nu är det att anlita snickare o allt därtill så att det blir klart innan Mars/April är det tänkt

Jo habegäret växer verkligen varje gång man går till Bettys... löööv deras glaslampor bl a! *dreggel* vill ha typ ALLT men det är dyyyyrt... mkt fina prismor däremot som är klart prisvärda o roligt med mkt dansk design sen är de ju så gulliga o beställer in om man önskar nåt

Igår gjorde jag julkransar till huset göörfina!! tunna kransar med lummer och långa fina band hängandes... synd att jag inte kan visa, hittar inte kablar o grejjer att ladda upp bilder till datorn med *mutter*
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma och blivande knoddmamma .?:*¨¨*:?.
  • Mettan69

VackraMagnolia: Blä vad tråkigt med alla sjukdomar. Skickar varma friska kramar till er (med låååånga armar) Vill inte bli sjuk nu.

Tinkerbel: Så fin vinterbild. Blir så avundsjuk på er alla som har snö. Här är dimmigt och grått. Pojken hemma är helt övertygad om att snön kommer till jul. så besviken han kommer att bli. Ledsen Jag godkänner också dig arrangeman. Flört Jättesöta lycktor.

Hannnnah: Jo då, Dahlins känner jag till. Pappan till min äldsta pojk jobbar också på BT och jobbade ihop med KjellÅke förr när han jobbade på Kinnaredaktionen.

Så mysigt det låter med erat hus. Nu får du säga till gubben att leta upp sladdar och dyl till kameran. Prioritet ETT. Vi här på FL kräver att få se bilder på dina fina kranser och kanske lite till. Flört Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge har de sagt men jag köper inte det. Skrattande

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9