Mettan69 skrev 2008-12-04 15:12:53 följande:
Där ser man hur långt är det till Tvärred från Borås. Kusiner i kinna, hmm undrar om jag vet vilka det kan vara. Är skenebo från början men har bott i Kinna i snart 20 år. UURRSSS vad länge det lät. Jag är ju trots allt bar 39 år.Vad kul att flytta till ett hus. Eller det kanske inte är ert första? Är det mycket att göra eller bara att flytta in och njuta. (som om det någonsin hänt) När jag gick in i Bettys första gången så var som att komma till Paradiset. Rena terapin att gå där inne. Men habegäret växer varje gång man är där. Skall dit nästa söndag hoppas jag.
Du känner säkert till släkten min, Dahlin... KjellÅke är väl lite av en "lokalkändis här i bygden" o sonen har ju tagit över hans jobb på BT numera...
Tvärred ligger ca 2,5mil från Borås, mot U-hamn, lite lagomt tycker jag

O visst är det första o förhoppningsvis sista huset med

Huset är preciiis nyrenoverat och utbyggt i gamla stilen (tackgodegud), 240kvm totalt så myycket yta att röra sig på... det vi har att göra är ju ett badrum i utbyggnaden som inte är färdigställt

så nu är det att anlita snickare o allt därtill så att det blir klart innan Mars/April är det tänkt
Jo habegäret växer verkligen varje gång man går till Bettys... löööv deras glaslampor bl a! *dreggel* vill ha typ ALLT men det är dyyyyrt... mkt fina prismor däremot som är klart prisvärda o roligt med mkt dansk design

sen är de ju så gulliga o beställer in om man önskar nåt
Igår gjorde jag julkransar till huset

göörfina!! tunna kransar med lummer och långa fina band hängandes... synd att jag inte kan visa, hittar inte kablar o grejjer att ladda upp bilder till datorn med

*mutter*