• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • La Lola

Hej

Smygkikar här ibland o nu vill jag ha lite hjälp.
    Om nån vill o har lust får ni gärna ge mig lite tips i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-122/m39097224.html

Ha en bra dag allihop!

*mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • Mettan69
    VackraMagnolia skrev 2008-12-08 09:41:45 följande:
    God morgon alla goa tjejer! Hoppas att eran morgon startade bra här är det lite sådär våran lilla tös har ögoninflamation och jag tror att även jag har åkt på detta hm inte lika roligt !Mettan69: tack så jätte mycket för ditt välkomnande det är roligt att hotta människor som brinner för samma intresse hoppas att vi kommer att följa upp varandra kram på dig!Saga74: ja visst är liggande panel fint jag bara älskar detta förstår du ska renovera vårat tv rum nu efter jul då ska jag faktiskt ha stående utepanel på väggarna hoppas att det kommer att bli bra det också men det kommer det säker att bli ! Hopppas att även vi kommer att följa varandra på våra resor med inredningen kram tina
    Urs vad tråkigt att du också åk på det. Hoppas det går fort över.

Vi (eller jag) har också bestämt att vi skall ha stående panel i vardagsrummet. Har målat alla väggar vita men tyvärr inte kommit längre. Maken tyckte jag var knasig när jag pratade om det i början men har accepterat det mer och mer efter att ha sett bilder på det. Men tyvärr så stoppar ekonomin en hel del renoveringar just nu. Blä för att pengar styr så mycket. Ledsen
  • VackraMagnolia

Urs vad tråkigt att du också åk på det. Hoppas det går fort över.

Vi (eller jag) har också bestämt att vi skall ha stående panel i vardagsrummet. Har målat alla väggar vita men tyvärr inte kommit längre. Maken tyckte jag var knasig när jag pratade om det i början men har accepterat det mer och mer efter att ha sett bilder på det. Men tyvärr så stoppar ekonomin en hel del renoveringar just nu. Blä för att pengar styr så mycket

Hej Mettan69 Ja det är en del som kostar att renovera då är ju även panel ganska billigt material ! Vi körde med sådan panel som man har utom hus på hus för att få den där gammla känslan över det ! hopps att erat bli lika bra får visa lite bilder på det sen ! ja jag hoppas att vi snart bli kvitt sjukdomaran i familjen när snart julen står innanför portarna .

Zandrisen tacka så mycket för ditt välkomnande kram tina

• Mettan69

Zandrisen: Så söt hon är din lilla Molly. Klart att det blir extra varm i mammas hjärta vid sådana tillfällen.

Lillsyrran: Grattis. Jättegullig stjärna.

• Saga74

Go kväll!

HEAVEN/LILLSYRRAN: Det är ju så kul med era fina blogg bilder! Vilket engagemang

ZANDRISEN: Jag läser till socionom, men kuggade salstentan. Vi har det ganska så tufft ett tag men hoppas att komma ikapp med livet!

LISSANNA: SNÖ?! Så ljuvligt *vill oxå ha*

VACKRA MAGNOLIA: Hoppas ni kryar på er ... undra ur jag ska få gubben att gå med på panel *skratt*

METTAN69: Visst var den fin *stolt som en tupp* bara ÄLSKAR den!

• Hjorthan

Hej i tråden!

Varm välkommenkram till nya härliga kvinnor!

Själv känner jag att tiden inte räcker till just nu. Hinner inte vara här så mycket som jag vill, hinner inte kommentera alla härliga bloggar, hinner inte blogga själv. Eller hinner och hinner, ska sanningen fram så är jag så trött (och lat) när jag kommer hem från jobb att jag helst bara vill sitta i soffan med en kopp gott kanelthé och läsa en bra bok. Vi är nästan klara med alla julklapparna, huset är pyntat och handlingslappen inför julmatshandlingen är skriven, så jag känner mig rätt så lugn och belåten. Då kan man väl få lov att vara lat?!

Fast å andra sidan så saknar jag ju er när jag inte varit här inne på några dagar! Det är inte lätt alla gånger!

• VackraMagnolia

hej alla goa tjejer hoppas att eran kväll är lugn och fridfull !

Saga74 Jag tror att du får igenom förslaget galant lycka till med din panel!

Har även lagt in nya bilder på min blogg nu så gå gärna in och titta och skriv en kommentar kram tina

www.vackramagnolia.blogspot.com

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9