• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • chicago1
    Mettan69 skrev 2008-12-03 07:51:21 följande:
    God morgon flickor.I går så var jag på julbord med jobbet. Vi hade beställt catering till jobbet och det var jättemysigt. Sååå mätt jag blev. Saga76: Välkommen hit. Hjorthan. Håller tummarna att ni får fint väder och som det ser ut nu så skall det ju vara det. Låter som ni kommer få det hur mysigt som helst. Underbart att bra få rå om varandra någon gång. Chicago1: Med småbarn i hemmet så blir det inte alltid som man tänkt sig. Får prioritera om lite. Men det går det också och bra brukar det bli i slutändan. När vi var på julbord i går så hade vi en pakettävling. Man slår en tärning och får man ett eller sex så får man ta ett paket. Sen när alla paket är slut så spelar man på tid och då kan det gå livat till. Det stod en julmust på bordet och jag sa till att den får ni flytta. Då var det någon som sa "- det märks vem som har småbarn hemma"
    JA men precis, men det är ju också sånt som gör att man får se livet ur ett annat vinkel, tänk va tråkigt om livet alltid gick som man täkt sig. För då jag ser  livet och de händelser vi är med om ur mina barns ögon blir det ju en helt annan vinkel och jag lever gärna så, så jag har lite skit i hörnen ibland saker framme som igentligen borde städas undan men är med barnen och har kvalitets tid iställeGlad 
    Men idag blir det lite städning ändå hihi
  • Mettan69

chicago1. När man tänker efter så är det väldigt kort tid av ens liv som man får se allt ur barns ögon igen. Räcka ut tungan

Ibland gnäller jag när vi skall på innebandy och fotbollsturnerningar på helgerna. Att många helger försvinner i en kall idrotthall. Men samtidigt så är det ju jätteroligt att heja fram barnen och den perioden försvinner fortare än man anar. Fundersam

• tjenixen

Vad mycket fint ni har visat i länkar och bloggar. Hinner inte alls med för tillfället. Det är så mycket nu med plugga till tentan, jobbintervjuer, julshow, ridning, pingis, lucia, basar, öppet hus och gud vet allt.
    Jag läser dock det mesta men bidrar inte med så mycket kreativt själv.
    Har i alla fall laddat upp lite bilder i bloggen för "några dagar sen". sollyckan.blogspot.com

• tjenixen

Usch ja, ser att ni skriver om att livet är kort osv.
    Idag kom ett inte alltför roligt samtal från Alles skola (går ettan på gymnasiet). Han var hos skolsköterskan då han blivit misshandlad av två killar. Alle har gjort polisanmälan och även skolan har anmält händelsen. Peter är precis på väg att hämta hem Alle då han inte vill åka bussen i 1 timme för att komma hem, kan förstå det.
    Då går ju tankarna genast till att det kunde ju lika gärna ha varit något annat än händer och fötter som de använt. Tänk om det varit kniv eller hade det varit i USA så hade det väl varit vapen. Så livet är så himla skört och jag hoppas att jag dör före min barn i alla fall.

Förlåt var bara tvungen att skriva av mig lite.

• Mettan69

Tjenixen. Åh vilken hemst läsning. Gråter Hoppas verkligen att de två skyldiga får ett rejält straff och att deras föräldrar tar tag i dem. Fy så arg jag blir när jag läser sådant samtidigt som man blir ledsen. Misshandlad när man går första året på gymnasiet. Då skall ju livet bara vara kul och spännande.

Skickar jättekramar till tröst för hela familjen och hoppas att det blir bra snabbt och att han får mycket stöd från kompisar i skolan.

• Mettan69

Tjenixen. Så mysigt du har det hemma.  Vad gulligt med tomtarna vid trappen som tittar ut. (Om jag ser rättRäcka ut tungan)

• LissAnna
    tjenixen skrev 2008-12-03 14:16:07 följande:
    Usch ja, ser att ni skriver om att livet är kort osv. Idag kom ett inte alltför roligt samtal från Alles skola (går ettan på gymnasiet). Han var hos skolsköterskan då han blivit misshandlad av två killar. Alle har gjort polisanmälan och även skolan har anmält händelsen. Peter är precis på väg att hämta hem Alle då han inte vill åka bussen i 1 timme för att komma hem, kan förstå det. Då går ju tankarna genast till att det kunde ju lika gärna ha varit något annat än händer och fötter som de använt. Tänk om det varit kniv eller hade det varit i USA så hade det väl varit vapen. Så livet är så himla skört och jag hoppas att jag dör före min barn i alla fall. Förlåt var bara tvungen att skriva av mig lite.
    Men fy!
    Här kom polisen till skolan i förra veckan för att det var hot från sta'n att de skulle komma och slå ner folk.Förvånad
    Ta med sig pistol och sånt. Ute på landet alltså! Man fattar ju inte.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9