• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Flygfotogen

Zandrisen - Kram. Hoppas allt ordnar sig!

Jag behöver lite råd från er kunniga här. Eller kanske snarare några tips. Drar till Sthlm om en vecka och vill gärna ha lite tips på mysiga inredningsbutiker. Syster Lycklig tänkte jag leta upp, men i övrigt? Vad finns i Gamla Stan?

• Saga74

zandrisen: Fy vilken jobbig situation! Finner inga ord, hoppas on frisknar till snart!

• Häxan Hedda
    zandrisen skrev 2008-12-03 19:10:46 följande:
    Apropå att livet är kort. Fick veta idag strax efter lunch att en av mina närmaste vänner låg på IVA. Släppte allt och rusade. Hon ligger i respirator. Satt där i typ en timme och höll hennes hand, försökte prata som vanligt, allt medans det stockade sig i halsen och tårarna rann. Jag är nog chockad fortfarande, fattar ingenting. Personalen var skitgulliga, och berättade att läget är livshotande men stabilt, och att det är bra om man pratar för hon kan kanske höra även om hon är nedsövd.Hon har haft en långvarig förkylning, som visade sig vara lunginflammation som utvecklade sig till blodförgiftning. Allt gick väldigt snabbt. Det värsta är att hon var till VC i (förra) onsdags och då diagnostiserade dom det som bihåleinflammation och skickade hem henne med antibiotika. Hon åkte in akut i fredagskväll, och då var det redan blodförgiftning. Jävla skitvård!!!!!! Älskar henne, och just nu känns det verkligen som SKIT!
    Men vad är det du säger!? Gud så hemskt Förvånad
    Hoppas verkligen att hon kryar på sig.
    Tänker på dig massor  
  • Häxan Hedda

Grattis till nya jobbet Lcroft. Ett vik är minsann inte fy skam  Pengar in är alltid bra

Musli min skatt,har bytt telefon så nummret finns inte kvar Hemlis
    Inboxa mig gärna nästa gång du sladdar in här på högkant Hoppas att allt är bra med dig *KRAAAAM*

Hjorthan,hoppas att du blivit piggare  *kastar över ett gäng citroner* ja inte för att du ska bli sur utan få i dig lite extra C-vitamin

Här hemma har vi hakat på GI-svängen,det är riktigt roligt faktiskt. Har hållit på i exakt 7 dagar och har gått ner 3 kilo *stolt som en tupp*
    Men nu planar det nog ut betydligt tror jag,kroppen blev nog chockad när allt godis försvann

Ha det gott flickor

*kastar kramar till alla som vill ha*

• Mettan69

God morgon flickor.

I går så skulle jag lägga in lite kort här men det fungerade inte. Vi har rensat våran dator och startat om den på nytt. Men då försvann vissa program och givetvis så försvann det programmet som jag förminskar mina kort i (till max 2 MB) Gick in i photoshop men hittade ingenstans där jag kunde förminska korten. Stod på engelska men jag försökte på alla möjliga knappar men hittade ingenting. Någon som vet hur man gör???? Ledsen

Häxan Hedda. Tre kg på sju dagar, bra jobbat. Vilken kickstart. Tycker du det är svårt med maten? Hemlis

• chicago1
    Häxan Hedda skrev 2008-12-04 00:08:42 följande:
    Grattis till nya jobbet Lcroft. Ett vik är minsann inte fy skam  Pengar in är alltid bra Musli min skatt,har bytt telefon så nummret finns inte kvar Inboxa mig gärna nästa gång du sladdar in här på högkant Hoppas att allt är bra med dig *KRAAAAM*Hjorthan,hoppas att du blivit piggare  *kastar över ett gäng citroner* ja inte för att du ska bli sur utan få i dig lite extra C-vitamin Här hemma har vi hakat på GI-svängen,det är riktigt roligt faktiskt. Har hållit på i exakt 7 dagar och har gått ner 3 kilo *stolt som en tupp*Men nu planar det nog ut betydligt tror jag,kroppen blev nog chockad när allt godis försvann Ha det gott flickor*kastar kramar till alla som vill ha*
    va kul att du ha gått ner i vikt, jag själv har ju haft problem åt det andra hållet, då jag alltid har varit smal, trodde att i och med mina tre ordentliga vikt uppgångar i och med mina barn 30kg 25kg och 25 kg att nått skulle stanna kvar men icke. Men har nu assepterat att jag är saml kommer alltid att vara smal och är nöjd med det men det är lite roligt hur det kan vara svårt att gå ner i vikt och minst lika svårt att gå upp i vikt. Som tur är tror jag iallafall att mina barn har fått sin fars benstome för min 6 har snart lika kraftiga hanleder som jagSkrattande
  • Rosesarered

Hej tjejer, jag är på jakt efter en vacker toppstjärna i gammal stil.
    Är det någon som har ett bra tips om vart jag kan hitta?

Är det någon mer av er som dekorera er julgran i gammal stil och vill dela med sig av lite inspirationsbilder?

Supertack!

• zandrisen
    Rosesarered skrev 2008-12-04 09:02:08 följande:
    Hej tjejer, jag är på jakt efter en vacker toppstjärna i gammal stil. Är det någon som har ett bra tips om vart jag kan hitta?Är det någon mer av er som dekorera er julgran i gammal stil och vill dela med sig av lite inspirationsbilder?Supertack!

Hittade en grymt snygg på Åhlén förra veckan, kolla där! Dom hade även väldigt mycket fina glaskulor och annat som gick i äldre stil.

Hedda vad duktig du är!!!! 3 kg, det är ju mycket!

Grattis LCroft till jobbet!

Mettan, öppna bilden i paint-programmet, där kan du förminska bilden.

Har precis talat med sjukhuset om min vän. Läget är fortfarande stabilt. Ska dit i eftermiddag, har laddat Mp3:n med musik hon gillar och ska läsa några kapitel i en bok hade jag tänkt. Tack för alla kramar, de värmer!

• Rosesarered

zandrisen skrev 2008-12-04 10:28:16 följande:

Hittade en grymt snygg på Åhlén förra veckan, kolla där! Dom hade även väldigt mycket fina glaskulor och annat som gick i äldre stil.
    Hur såg den ut?
  • Mettan69

zandrisen: Jag var inne där i går också men hittade inte var jag kunde förminska bilden. Fick bara fram en penna som ville rita. Skrikandes Är inte så datakunnig. Vilket instrument/flik skall jag använda?

Rosesarered: Jag köpte en förra året på Åhlens som gick i rött. finns i mitt bildgalleri. Såg även stjärnor som gick i guld som var snirklade. Håller med Zandrisen om att det fanns mycket på Åhlens som man skall hänga i granen.  I övrigt blev jag besviken. Men jag skall ge dem en ny chans och skall åka till en butiken i Borås också. Räcka ut tungan

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9