• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Saga74

LissAnna: Ahhh då kan jag få goda råd av dig?! Jag har ett vitrinskåp med både överdel och underdel. Min tanke är att lyfta överdelen och skapa ett mellanrum mellan bänkskiva och skåp.

Det borde vara möjligt, eller?! Men ur

Var detta en bra förklaring?! *haha*

• LissAnna
    Saga74 skrev 2009-01-12 10:27:54 följande:
    LissAnna: Ahhh då kan jag få goda råd av dig?! Jag har ett vitrinskåp med både överdel och underdel. Min tanke är att lyfta överdelen och skapa ett mellanrum mellan bänkskiva och skåp. Det borde vara möjligt, eller?! Men ur Var detta en bra förklaring?! *haha*
    Ja, det borde väl vara möjligt. Man får kanske staga upp det på sidorna, mellan disken och hyllan. Det blir kanske för tungt annars. Ryggen är nog inte så stark på själva vitrinet.
  • Ankmor
    lolo21 skrev 2009-01-12 18:36:02 följande:
    Tjobidoooo Vi har köpt ett hus!!!! så nu kan vi börja planera vitt, vitt, vitt!
    Grattis!!!!
    BREDDA BETA & mindre grälla färger!!!!
  • tjolahopp81

Någon som kan tipsa om vart jag kan hitta väggdekor (gärna självhäftande) i lantlig stil? Jag har fått för mig att något i guld vore kul...

• vackrastarflow

God kväll!

Detta inhandlades idag:
    131.165.52.42/cb/images/49103/209
    131.165.52.42/cb/images/50358/209

Såå nöjd, förträffligt pris dessutom! Äntligen ska mina tråkiga cd-hyllor bort.

Det fanns inte så mycket kvar på Bohaget så det blev bara en lykta där men den är väldigt fin.

Vad har ni tjejer i era fönster nu när julen är förbi? Mitt vardagsrumsfönster är stort och väldigt tomt nu när ljusstaken försvann. Jag minns inte att det var så innan

Sen letar jag en snygg oval spegel. Någon som har ett bra tips var jag kan hitta? Med vit ram såklart, eventuellt silver.

• Hjorthan

God kväll i tråden!

Lolo21 - stort grattis!

Jag har knåpat ihop ett vårinspirerat inlägg i min blogg!

• vackrastarflow

konstigt att länkarna inte blev länkar... hmm.

• Hjorthan

vackrastarflow skrev 2009-01-12 21:58:32 följande:

konstigt att länkarna inte blev länkar... hmm.
    Jag kopierade dom och klistrade in dom på ny länk, så jag såg dom. Jättesnygga möbler!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9