• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • helene306

musli: Grattis till den "lilla" nyheten!

Har sytt tre nya gardiner av makens mormors och mormors mors gamla lakan efter inspiration från Fluffiga moln här på FL. Blev jättefint! En bild finns i min blogg.

(¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • LCroft

Tittar in en sväng och läser roliga nyheter, grattis musli! Så glad för er Inte så roligt med din mans situation däremot men hoppas det löser sig bra iallafall. Kram!

• LissAnna
    musli skrev 2009-01-23 16:59:38 följande:
    Hej hopp!! Här händer det massor... Kaktus, jag hoppas de bjuder huuuur mycket som helst på huset!!!! Makens jobb ligger pyrt till, de har tre månader på sig att göra en re-konstruktion av företaget och visa på rejäla vinster. Lönerna kommer just nu från löne-garantin och alla jobbar stenhårt för att få allt på fötter igen. Detta kom lagom till den "pyttelilla" nyheten att Hanna ska bli storasyster i september! Plus att maken ska plugga till hösten, i Eksjö-trakten, och inkomsten lär bli snål, så jag och barnen (om allt går vägen ) kommer nog att bo hos mina föräldrar i Halmstad-trakten från augusti till vi vet vad som händer efter hans utbildning... Köket går framåt även om det kanske inte syns just nu. I slutet på nästa vecka har vi nya golvåsar och lägger isolering i trossbotten, veckan därpå lägger vi spånskivor och det nya golvet. Helgen 7 - 8 februari är jag ledig så då blir det IKEA-besök så förhoppningsvis har vi beboeligt hus igen innan februari är slut!!!
    Vad roligt med en liten en. Hoppas att det blir bra med huset snart.
  • Hjorthan

MUSLI - vad är det för underbara nyheter jag läser! Äntligen är du med barn igen!!!! GRATTIS!!!! Hade jag haft plus hade du fått en massa fina smileys! Så glad jag är för din skull! Men jag är samtidigt väldigt avis, vi skulle ju vara gravida samtidigt ju! Synd att jag har en make som inte riktigt är inne på samma linje som jag längre. Fast jag har ju blivit spådd att ett litet knyte till ska hitta hit till oss, så vi får väl se!

Massa kramar till dig i alla fall!

Det låter inte så kul med din makes jobb dock, hoppas verkligen att allting löser sig!!!!

• Hjorthan

Pyssilullan skrev 2009-01-24 09:58:41 följande:

ngn som vet några fina webb butiker som inte är allt för dyra eller har rea nu??
    Jag gillar Nublus jättemycket! Fina saker till fina priser!

www.nublu.se
  • Kaktus76
    Pyssilullan skrev 2009-01-24 09:58:41 följande:
    ngn som vet några fina webb butiker som inte är allt för dyra eller har rea nu??
    Dom flesta nätbutiker brukar ha lite rea nu så här efter jul...kika runt lite....

www.nublu.se  www.elsashem.se  www.systerlycklig.se  www.fridasgard.se

www.russinnet.se www.cosas.se

Ja det finns massor av nätisar!! Hoppas du hittar något du gillar hos nån av dom....
  • tjolahopp81
    Svar på #642
    Hannnas skrev 2009-01-23 15:01:25 följande:
    nope inte besökt flyttade från Lund 04... men jag har vänner kvar där o familj i genarp så man tar väl vägen förbi i sommar iaf Vart ligger butiken?
    Hmm, på gatan som går från mq och upp mot Juridicum! Kommer inte ihåg vad den heter.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9