• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • tjolahopp81

Butiken har jag ingen anknytning till förutom att jag tycker mycket om den så här kommer namnet: Hemma hos Emla!
    hannnnah: Dessvärre tror jag inte du hunnit upptäcka den, tror den öppnade för typ något år sedan...

• Hannnas
    tjolahopp81 skrev 2009-01-23 14:57:45 följande:
    Butiken har jag ingen anknytning till förutom att jag tycker mycket om den så här kommer namnet: Hemma hos Emla!hannnnah: Dessvärre tror jag inte du hunnit upptäcka den, tror den öppnade för typ något år sedan...

nope inte besökt flyttade från Lund 04... men jag har vänner kvar där o familj i genarp så man tar väl vägen förbi i sommar iaf

Vart ligger butiken?

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Lillsyrran
    K a j s a s skrev 2009-01-22 19:53:29 följande:
    Lillsyrran skrev 2009-01-21 22:47:57 följande: ojdå! Jag också! Då kanske vi var där samtidigt! När var du där? Jag var där runt 12-tiden.
    Jag var där ca kl 13.30, så om inte du var där väldigt länge så var vi nog inte där samtidigt.

KRAM
  • LissAnna
    Kaktus76 skrev 2009-01-23 10:10:47 följande:
    Godmorgon tjejer!!! Ser att ni har pratat gammla fönster....vi har ett i sovrummet som är målat VITT och med speglar i. Under har vi satt en hylla. Alltså den sitter fast i fönstret.Blir fint när man tex har tända ljus på hyllan och det speglar av sig. Lite rapport från våran husvisning. 27 par var det som kom på den öppna visningen. Nu på söndag så kommer ett par från en stad 10 mil härifrån,så sammanlagt så har det varit ca: 30-35 par här Så det borde väl vara 2 såtminstone som är intresserade så att det blir budgivning. I mitten eller i slutet på veckan som kommer så får vi veta-spännande- Vad har ni för planer idag då?
    Oj, vad många. Hoppas att de bjuder HÖGT över varandra.
  • LissAnna
    killenkott skrev 2009-01-23 13:05:11 följande:
    Hej! Hoppar in i eran tråd och frågar vilka vita nyanser ni använder till väggar/paneler? Vill ha någon varm vit färg .
    Jag har antikvit.
  • Hannnas
    killenkott skrev 2009-01-23 13:05:11 följande:
    Hej!Hoppar in i eran tråd och frågar vilka vita nyanser ni använder till väggar/paneler?Vill ha någon varm vit färg .
    jag har inte hunnit måla i huset än men i förra lyan hade vi mkt råvit... antikvit är jättefint med... allt beror på ljuset i rummet tycker jag... skiljer ju iof inte så mkt
  • musli

Hej hopp!!

Här händer det massor... Kaktus, jag hoppas de bjuder huuuur mycket som helst på huset!!!!

Makens jobb ligger pyrt till, de har tre månader på sig att göra en re-konstruktion av företaget och visa på rejäla vinster. Lönerna kommer just nu från löne-garantin och alla jobbar stenhårt för att få allt på fötter igen.
    Detta kom lagom till den "pyttelilla" nyheten att Hanna ska bli storasyster i september!
    Plus att maken ska plugga till hösten, i Eksjö-trakten, och inkomsten lär bli snål, så jag och barnen (om allt går vägen ) kommer nog att bo hos mina föräldrar i Halmstad-trakten från augusti till vi vet vad som händer efter hans utbildning...

Köket går framåt även om det kanske inte syns just nu.
    I slutet på nästa vecka har vi nya golvåsar och lägger isolering i trossbotten, veckan därpå lägger vi spånskivor och det nya golvet. Helgen 7 - 8 februari är jag ledig så då blir det IKEA-besök så förhoppningsvis har vi beboeligt hus igen innan februari är slut!!!

• Hannnas

musli.... G R A T T I S till den inte alls "pyttelilla" nyheten jue roligt! men du, du säger att ni ska bo hos dina föräldrar från sensommaren o frammåt, vad händer med huset då?

• killenkott

LissAnna skrev 2009-01-23 16:24:33 följande:

Jag har antikvit.
    [/citat]
    Hannnas skrev 2009-01-23 16:31:25 följande:
    jag har inte hunnit måla i huset än men i förra lyan hade vi mkt råvit... antikvit är jättefint med... allt beror på ljuset i rummet tycker jag... skiljer ju iof inte så mkt
    Tack tjejer!
    Målar ni möblerna i samma nyans med?
    Eller är det olika?
  • Häxan Hedda

Ä N T L I G E N!!!!

Trodde aldrig jag skulle få se dig igen Musli

Stort GRATTIS till     Jag är huuur avundsjuk som helst och håller alla tummar och tår för att allt går bra.

Låter inte bra med makens jobb *lägger bekymrat pannan i djupa veck*
    Vad är det han ska plugga?

Kommer du själv från Halmstad-trakten?

Skönt att det går framåt med köket,ska bli spännnande att se slutresultatet.

Jag håller på att baka bullar så snart kommer jag tillbaka och bjuder laget runt

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9