• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Mettan69
    paola skrev 2009-02-12 14:05:49 följande:
    hej hej....som många av er så har jag tänk måla massor..dock köpa nytt o måla på det..nån som vet nåt märke o vad färgen heter?hört att det finns spray färg oxå?kan de vara nåt tro för de lite mindre sakerna som inte målas med pensel el roller?
    Vilken sorts fär man använder är en smaksak. Jag köper en lite dyrare färg på en färghandel (nordjöfärg) men många här inne har använt Rustas färg och tycker att den är jättebra. Jag har tre mil till närmsta rusta så det är lättare att köpa färgen på hemmaplan.

Om det är för pilligt så är det bra att spraya istället. jag gjorde det på en adventsljusstake nu till jul och det blev jättebra. Men för större saker så rekomenderar jag att man målar/rollar med vanlig färg. Blir ganska dyrt annars.
  • paola

mmmm som jag trodde altså...men e de nån spec färg man ska använda?e de lackfärg till möblerna el?
    sparyfärgen,kan man spraya både på trä o på zink ex vis??

• paola

jisses,rena rama djungeln ju..vad ska man ha för färg?
    lackfärg,takfär,väggfärg,halblank,matt..va tusan jag har inte den blekaste..
    måste jag använda målartvätt först?

• LissAnna
    Svar på #943
    Joddan skrev 2009-02-12 11:01:18 följande:
    LissAnna Har hittat en annan tapet, och gått och blivit kär (har lyckats övertyga mannen oxå). Vad tror du om denna idén!?www.borastapeter.se/Kollektioner.aspx?k=M6&l=...  Den finns under "flora". Tänkte ha som på bilden, resten vitt och sedan 3 våder bakom soffan med rostapet! (sen ska jag byta tyg på soffan från mörkmörkgrå till en nästan vit ljus grå!)
    Jättefint blir det.
  • LissAnna
    Nillan skrev 2009-02-12 14:28:32 följande:
    Någon som har en bild på sitt kök (inklusive spisen då;) i sin blogg?
    Jag har bild på köket i bloggen med våran fula spis.
  • libero

Mettan och lillsyrran!

jag lovar en bild snart men jag måste städa av först. Har inte hunnit det idag för vi har varit iväg och åkt slalom hela dagen.

Gissa hur ont jag har i kroppen nu????
    Det känns att jag inte är 15 längre kan jag lova.

• Flickanx2

Tack LissAnna, jag tyckte det verkade som om du hade ett jättehärligt kök. Såg dock inte så mycket av spisen, men det verkar vara en traditionellt vit. Är det kanske mest praktiskt eller är det snyggast med en vit spis. Vad tycker ni?

• Kaktus76

Hej alla goa tjejer!!!

Kikar in en snabbis för att kolla så att allt är bra med er.

Har nu kommit in i lgh och fått något så när ordning. Nu återstår "bara" utstädningen av huset...känns inte kul att städa för någon annans skull.......men det känns skönt när allt är bortgjort.

Hoppas ni alla har det bra. KRAMAR till er alla!!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9