• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • libero

Kaktus76 skrev 2009-02-13 09:37:27 följande:

Hej alla goa tjejer!!!Kikar in en snabbis för att kolla så att allt är bra med er.Har nu kommit in i lgh och fått något så när ordning. Nu återstår "bara" utstädningen av huset...känns inte kul att städa för någon annans skull.......men det känns skönt när allt är bortgjort.Hoppas ni alla har det bra. KRAMAR till er alla!!
    Hej Kaktus!

Hur går det för er? Har tänkt på dig vännen. Blev det skilsmässa?
    KRAM
  • musli
    Kaktus76 skrev 2009-02-13 09:37:27 följande:
    Hej alla goa tjejer!!! Kikar in en snabbis för att kolla så att allt är bra med er. Har nu kommit in i lgh och fått något så när ordning. Nu återstår "bara" utstädningen av huset...känns inte kul att städa för någon annans skull.......men det känns skönt när allt är bortgjort. Hoppas ni alla har det bra. KRAMAR till er alla!!
    *skickar över massor med varma kramar att fylla lägenheten med*

Har tänkt på dig jättemycket men har haft usel tillgång till internet...
    Äntligen har nummer två fastnat!!!!!!!
  • Mettan69

Libero: så skönt det låter med slalom. Det har jag inte åkt på flera år. Men jag minns ändå så ont man fick i kroppen. Flört

Kaktus76: Åh vilket tråkigt jobb du har framför dig. Förstår att det känns tungt att städa där en sista gång och det inte är till dig. Men skönt att höra att du kommit någorlunda på plats i ditt nya hem.

Nu skall jag strax gå hem från jobbet och förbereda inför pappas pensionärskalas (han = 65år i dag) Och så önskar jag er alla en underbar helg

• Hannnas

Lite liiite nya bilder från mitt hem under mappen huset

Behöver ett råd o lite inspiration.. har köpt ett köksbord som jag visar i galleriet, stolarna ska givetvis kläs om... (tror vitt/grönt då luckorna i köket är allmogegröna)... andra idéer?

Sen är det den hiskeliga bordsskivan... jag ville inte ha ett nytt bord iom att barnen är så små, måns 1 1/2 o ylva som inte ens är född än skulle SÅ gärna vilja måla skivan vit men tror det är lönlöst när jag redan nu sett hur han ibland sitter o hackar i bordet... SÅ jag funderade på om man kan sätta fast en vaxduk i vitt ist? vad tror ni om det? el skulle det se överjävligt ut kanske

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Saga74

Heeej alla goa brudar, nya som gamla & ny gamla! *vitsigt*

Har INTE läst igenom *fy skäms på mig* däremot METTAN såg jag att du minsann ska ha SVARTA strömbrytare i din hall. Det är ju såååå snyggt *vill ha*

Var har du hittat det?!

Så lite har jag läst

Mycket som håller på att målas vilket är fantastiskt kul =)

Jag har ju bara varit sjuk men nu vet jag iaf vad jag har knockats utav = anemi! SKÖNT att veta

Nyfiken på hur det går med alla nätbutiker som ska öppnas. Hur går det?!

Titta in hos mig!

bosgarn.blogspot.com/

KRAAAAAAAAAAM!

• tjolahopp81
    Svar på #954
    Hannnas skrev 2009-02-13 13:06:59 följande:
    Lite liiite nya bilder från mitt hem under mappen huset
    Kikade in i ditt bildgalleri, otroligt fint hus både utvändigt och invändigt
  • vackrastarflow

Hej!!

Ni får ursäkta att jag inte tittar in så ofta... Men nu är jag inspirerad igen!
    Det har varit så himla mycket med varsel och sånt, man blir ju helt matt.

Jag har nu fått upp mina fina möbler, nu saknas det bara en liten bokhylla i vardagsrummet. Köket ska äntligen förändras. Ska med all sannolikhet få nya luckor (bor i hyresrätt...) och antingen måla om eller tapetsera. Det ska möbleras om och vi ska måla om en gammal kista och använda den som sittbänk. Ska bli sååå skoj!!

Hoppas alla har en bra helg, upp- och nedgångar till trots!!

• Häxan Hedda

Hejsan flickor

Kaktus,skönt att flytten och försäljningen är över,och visst suger det att göra sista städningen   Tänker på dig *kramar i massor*

Hannnnah,jag har blivit lite sjuk på att bryta av med svart,tror din bordsskiva skulle bli tokläcker mörk...Vad fint  du gjort på vedspisen

Libero,shit pommfritt vad roligt det låter att åka slalom *grön av avund* har inte gjort det sedan jag var tonåring *känner mig gammal och skrynklig*

Saga,skönt att de kommit på vad som är fel med dig,hoppas du blir piggare snart

Vackrastarflow,vad roligt att du har saker att genomföra,väntar med spänning på bilder

Åhh,vad roligt att du är hemma igen Musli ! *kramar ur en krampuff ur min kudde*
    Mina krya påig-tankar har haft verkan då du är på benen igen

Här hemma går livet sin gilla gång,i en rasande fart som vanligt förstås
    Imorgon så tittar vi på "melifisivalen" (som det heter om man är 4 år )

Hoppas att ni alla har en fin Alla Hjärtans Dag

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9