• Smulan80

För oss singlar!

Som nybliven singel behöver jag känna att jag inte är ensam där ute om att vara det.
    Så jag startar en tråd för oss som är singlar här på FL. Finns ju så många trådar för de som väntar barn osv. Så nu är det dags att vi också får en tråd

Hoppas att jag inte blir ensam här bara

• Svar på tråden För oss singlar!
  • smilla00

Jag är så glad nu! Jag känner att jag och mitt ex äntligen kan prata med varandra på ett normalt sätt! Vi är vänner, vi träffas inte så ofta, men vi är vänner och vi pratar inte alls om oss eller det som varit! Vi är bara vanliga vänner! Känns jättebra!

Sedan har jag ju en dejt på g och det känns så roligt och så spännande! Har ju träffat honom på nätet och vi snackar dagligen och ska ses nu i veckan! Det känns så bra! Känns som om jag verkligen kan gå vidare nu! Samtidigt får jag behålla mitt ex som en bra vän, det som jag velat hela tiden!

Tänk om mitt liv äntligen reder upp sig nu!! Det vore ju kanon om allt skit som varit senaste året kunde vara slut nu!

Ha det bra tjejer!

• mjukisvicki

vill oxå gå på dejt!!!!!!

• Smulan80

smilla00: vad skönt att du känner så!!!
    Hoppas att det går bra på din dejt Det är du värd!!

Själv vet jag inte vad som har hänt. Känns som om jag har blivit tillbakaslagen flera steg. Känner mig mest bitter på honom just nu. Jag känner mig ju så otroligt sviken... Hur ska jag kunna släppa den känslan???
    Usch, jag som har känt mig så stark. Just nu känner jag bara sån tomhet...

• mjukisvicki

smulan! vad är det då som har hänt???

• Smulan80

mjukisvicki: grejen är ju att jag träffade en gemensam kompis i helgen som trodde att vi fortfarande var tillsammans. Så det var ju bara att förklara läget. Då kände jag direkt att jag fick en klump i magen. Sen har den hållt sig kvar. Och igår fick jag sms av exets kompis flickvän och hon skrev att hon saknade mig(bor i olika städer nu) och att hon tyckte det var tråkigt det som hänt. Så då växte klumpen ännu mer.
    Så idag har jag känt mig tillbakaslagen flera steg. Men då mailade jag exet och skrev vad jag kände, att jag kände mig lurad och så otroligt sviken.
    Då fick jag svar från honom att det bara var att acceptera läget och att jag skulle vara glad över att han tog på sig allt praktiskt och att det kunde ha varit 1000 gånger värre.
    Och då kände jag bara att fan vad skönt det är att jag är av med honom. Så nu mår jag bättre
    Jag hatar inte honom som kompis, men som ett ex gör jag nog det. Förstod ni det där?

Så nu ska jag försöka hitta min styrka igen. Känner att den börjar komma tillbaka

• mjukisvicki

bra !!! att den kommer tillbaka!
    jag har börjat prata med en kille på msn och han verkar hur snäll som helst. men tror inte att han är intresserad

• Smulan80

Vad kul att ha någon att prata med
    Jag hade ju min bartender, men nu har jag inte pratat med honom sen i fredags.
    Känner att jag inte orkar lägga massa energi på det. Vill vara singel nu ett tag.
    Måste ju vara det till kryssningen

• mjukisvicki

jo det är jätte roligt att ha någon att prata med!!!

klart du ska vara singel på kryssningen!! blir ju roligare så

• smilla00

Smulan! ibland är det bara så! det går upp och ner...vissa dagar känner man sig otroligt sviken och arg och förbannad! Andra dagar är du den lyckligaste på hela jorden! På något sätt så tror jag att det tar låååång tid innan man mår bra varje dag! Jag förstår precis hur du menar, att du är glad att du är av med honom som pojkvän! Jag känner att samtidigt som jag fortfarande tycker om mitt ex så fattar jag inte för mitt liv hur jag kunde vara tillsammans med honom, fast han är en av världens bästa människor... men han och jag är så olika!!! Så jag förstår dig precis!

Jag känner mig väldigt lycklig just nu! känner det som om jag äntligen kommit över honom! vi pratar varje dag, på hans initiativ, jag ringer honom nästan aldrig! Oftast känns det bra nu eftersom vi är så bra vänner och äntligen kan prata om bra saker, men ibland känns det jobbigt. I går sa han att han skulle på två fester i rad nu, i dag och i morgon, det känns lite tungt då... då tänker jag "tänk om han träffar någon annan" samtidigt som jag inte vill ha honom!! Det är bara själva känslan som ibland är jobbig, mitt ego ! Men samtidigt mår jag väldigt bra nu så jag får glädja mig åt det!

mjukisvicki: det är bra att ha någon att prata med till att börja med... för det är då man lär sig att gå vidare! det är då man märker att det finna många andra bra människor!

Jag ska på dejt på fredag med mitt span från msn! vi pratar varje dag och vi verkar så lika! hoppas bara att det blir lika bra när vi ses också! men det hoppas jag! han har nog hjälpt mig mycket att må bra och gå vidare med mitt liv! Mitt ex sa i går att det märks att jag mår bra nu och att han mer än gärna umgås med mig och pratar med mig nu, och det märks för han ringer som sagt varje dag nu! Mig gör det inget för det är bara trevligt för han är en bra vän till mig nu!

oj vad långt men jag ville bara skriva av mig lite eftersom jag äntligen mår så bra!!

• mjukisvicki

jag behöver ju som sagt inte gå vidare.. har varit singel sen 2.5år och lillens pappa var inget att komma över för jag älskade inte honom.. nu är det snarare så att man känner sig redo för att träffa någon. men som sagt jag tror inte att han är så intresserad..

Svar på tråden För oss singlar!