• Smulan80

För oss singlar!

Som nybliven singel behöver jag känna att jag inte är ensam där ute om att vara det.
    Så jag startar en tråd för oss som är singlar här på FL. Finns ju så många trådar för de som väntar barn osv. Så nu är det dags att vi också får en tråd

Hoppas att jag inte blir ensam här bara

• Svar på tråden För oss singlar!
  • smilla00

sorry missade det trots att jag läst hels tråden! Men det är alltid trevligt att ha någon att lägga lite tid och energi på! Lycka till!

• mjukisvicki

ingen fara
    mitt problem är bara att jag inte vet hur man ska göra för att visa att man är intresserad heller

• smilla00

nä det är svårt! Kanske lättare att säga att du vill vara vän först? Kanske är själva grejen att starta något nytt med någon igen som skrämmer dig. Jag har ingen aning, spekulerar bara! Om man liksom vill visa att man är intresserad på något mer sätt än som vän så kommer ofta väldiga krav in med en gång... och det kan jag tycka är svårt när man ska börja något nytt! Fundera över om det är något du är rädd för... kanske kan hjälpa dig att ta reda på varför du har svårt att visa dina känslor?!

jag klarar att visa känslor, men sedan när det väl kommer till att det ska till med en dejt så blir jag så toknervös att jag inte vet vad jag ska göra och ställer in dejten

• mjukisvicki

det ska du inte göra!!! ställ inte in dejten men jag förstår dig jag är skitblyg.
    men skulle den här killen vilja träffas skulle jag nog nappa på en gång.. hmm kankse.. men det är så lätt att säga nu men om det händer så blir man skitblyg och vågar ingenting.*suck*

• smilla00

Jag var på dejter precis när jag separerade med mitt ex, men sedan bestämde vi oss för att testa igen i våras ju och efter det så försvann all min våghalsighet!

Det värsta är bara att jag blev så himla blyg efter detta, men det kanske beror på att det bara är 1.5 månad sedan det tog slut totalt! Samt att jag återigen blev sårad av honom... fast det var mitt eget fel som satte mig i den situationen igen... men i vilket fall som helst så blev jag sårad ytterligare än gång, så jag antar att det är grejen!

nä denna gång vill jag verkligen inte ställa in dejten för han verkar vara en go kille och vi verkar verkligen lika! Samtidigt så är det nu mitt tålamod och min envishet kommer att visa sig... för jag tror att mitt ex kommer att bli väldigt "på" om jag träffar en ny... men då ska jag inte ge mig för allt smör i småland!!

• Cuthalion

Smilla

Du kan inte försöka se det som en träff med en kompis istället för en dejt? Se det som om Du skulle gå ut med bästa väninnan och ha kul!

• smilla00

Jo det gör jag, men jag är blyg även om jag umgås med en kompis första gången... speciellt om det också är en kille som är ofantligt snygg! :$ Är inte van vid att dessa killar går på dejt med mig även om jag ofta får höra att jag ser bra ut...

Men jag ska göra mitt bästa! Försöka att bara gå och ta en fika med en trevlig kille och snacka lite skit!

• mjukisvicki

cinzano!! det var ett jätte bra knep!!

smilla jo jag vet hur det är. men mitt problem är att jag vet att jag inte ser specielt bra ut. och sen att jag är överviktig(vilket jag kämpar med förfullt) så det gör att man tänker hela tiden på att varför skulle han vilja ha mig.

men jag tror du klarar av att gå på dejten du är starkare än vad du tror!!!

• smilla00

Varför skulle han INTE vilja gå på en dejt med dig?? Varför skulle han tycka att du inte ser bra ut? Varför skulle han bara tänka negativa saker om dig? det är ju din upplevelse om hur du ser ut! Inte hans!!

Jag förstår dock att du är osäker! JAg känner ju mig osäker inför min dejt! Det är många människor! Men försök se på dig själv på ett positivt sätt då är det större chans att han också ser det så!

Lycka till och gör i allafall ett försök om du är intresserad!

• mjukisvicki

hmm att se positivt är inte min stora grej. jag är mer en realist.
    jag har gjort ett försök men det gick inte fram så bra bjöd med honom på en grillkväll som jag ska på för det kommer bara vara par där. men han vågade inte

men nu ska jag ta det lugnt och så får vi se vad som händer. är han inte intresserad så kan vi vara vänner. men det känns som det är min lott i livet att bara vara vänner.

men men
    jag tror du kommer klara det galant smilla!!

Svar på tråden För oss singlar!